[elektro-etc] Turbo timer
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Mar 27 04:22:50 CEST 2016
a valto fokozatra gondoltam mint "ures"
bye
dexter
2016. március 26. 12:48 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
> ????
> Azért tegyünk már különbséget a mozgás és az erő között!
> Az előbb még a mozgás volt alternáló.
> Merre alternálnak azok az erők?
> Az üresben forgatás alatt azt érted, hogy kívülről forgatod a főtengelyt,
> és robbanás nincsen a motorban?
>
> István
>
> 2016.03.25. 1:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> alternalo erok ebrednek rajta . peldaul ha uresben forgatjak
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2016. március 25. 1:11 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>>
>> De egy főtengelycsapágy mióta végez alternáló mozgást?
>>> Egyébként a kavitációs kopás kialakulásának éppen akkor van nagyobb
>>> esélye
>>> amikor az olaj szinte plusznyomás nélkül, csak mintegy befolyik a résbe.
>>> Ekkor ugyanis a rés táguló oldalánál nagyon lecsökkenhet a nyomás, és ott
>>> lehet kavitáció. De ez éppen nem akkor lesz amikor beragad a
>>> nyomáshatároló szelep.
>>> A másik lehetőség amikor víz, vagy sok üzemanyag kerül az olajba. Ezek
>>> ugyanis hamarabb tudnak kavitálni mint az olaj.
>>> Viszont ennek sincs köze a nyomáshatároló szelephez.
>>>
>>> István
>>>
>>>
>>>
>>> 2016.03.23. 21:41 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>> csak minden alternalo mozgast vegzo csapagynal :
>>>> http://www.tribology.co.uk/services/investigate/pb04-1.htm
>>>> igy nezett ki . a pittinget nem lehet osszekeverni massal.
>>>>
>>>> az en gyanum a tul suru vagy rossz minosegu olaj volt , de o kitartott
>>>> amellett hogy a nyomas is szerepet jatszik benne.
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> 2016. március 23. 21:29 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>>>>
>>>> Azt hittem van valami hitelesnek tűnő magyarázat rá.
>>>>
>>>>> Erre ugyanis azt mondom, hogy a szerelőnek nem sok fogalma van a
>>>>> kavitáció
>>>>> folyamatáról.
>>>>> Ahhoz ugyanis megfelelő mértékű, lokális, hirtelen nyomáscsökkenésre
>>>>> van
>>>>> szükség, ahol a folyadék átmegy gőzfázisba, majd
>>>>> a szintén hirtelen megfelelő nyomásnövekedés hatására a gőzfázis
>>>>> összeomlik, és ekkor egy nyomáshullám keletkezik, ami roncsolja a
>>>>> környezetében lévő szilárt testeket.
>>>>> Egy csapágyrésbe benyomott olajnál ilyen folyamat szerintem nem tud
>>>>> kialakulni.
>>>>>
>>>>> István
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2016.03.23. 11:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>
>>>>> A tul magas nyomas okoz a szerelo szerint ilyen serulest.
>>>>>
>>>>>> Bye
>>>>>> Dexter
>>>>>> On Mar 22, 2016 11:54 PM, "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com>
>>>>>> wrote:
>>>>>>
>>>>>> 2016.03.22. 14:43 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>
>>>>>> szetszedtuk es kiderult hogy a nyomas szabalyzo szelepet egy rugo
>>>>>>> nyomja
>>>>>>>
>>>>>>> aminek a kozepen valami danamid rud van - ez elkemenyedett a
>>>>>>>> tortenelem
>>>>>>>> soran , eltort, morzsakka esett szet es az egyik a lefuvo szelepet
>>>>>>>> kiakasztotta.
>>>>>>>> ebben az allapotaban evekig es minimum 200.000km-t tettunk meg vele
>>>>>>>> -
>>>>>>>> a
>>>>>>>> fotengelyen es a csapagyakon semmilyen rendellenes kopas nem volt .
>>>>>>>> ehhez kepest zarva megragadt lefuvo szelep miatt kavitacios kopas
>>>>>>>> lett a
>>>>>>>> goldwing fotengelycsapagyain .
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nem látom az összefüggést (magyarázatot) a nagy olajnyomás (beragadt
>>>>>>>>
>>>>>>>> határoló szelep) és a kavitációs kopás között.
>>>>>>>>
>>>>>>> István
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list