[elektro-etc] Turbo timer
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Sat Mar 26 12:48:21 CET 2016
????
Azért tegyünk már különbséget a mozgás és az erő között!
Az előbb még a mozgás volt alternáló.
Merre alternálnak azok az erők?
Az üresben forgatás alatt azt érted, hogy kívülről forgatod a
főtengelyt, és robbanás nincsen a motorban?
István
2016.03.25. 1:28 keltezéssel, charles hoss írta:
> alternalo erok ebrednek rajta . peldaul ha uresben forgatjak
>
> bye
> dexter
>
>
> 2016. március 25. 1:11 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>
>> De egy főtengelycsapágy mióta végez alternáló mozgást?
>> Egyébként a kavitációs kopás kialakulásának éppen akkor van nagyobb esélye
>> amikor az olaj szinte plusznyomás nélkül, csak mintegy befolyik a résbe.
>> Ekkor ugyanis a rés táguló oldalánál nagyon lecsökkenhet a nyomás, és ott
>> lehet kavitáció. De ez éppen nem akkor lesz amikor beragad a
>> nyomáshatároló szelep.
>> A másik lehetőség amikor víz, vagy sok üzemanyag kerül az olajba. Ezek
>> ugyanis hamarabb tudnak kavitálni mint az olaj.
>> Viszont ennek sincs köze a nyomáshatároló szelephez.
>>
>> István
>>
>>
>>
>> 2016.03.23. 21:41 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> csak minden alternalo mozgast vegzo csapagynal :
>>> http://www.tribology.co.uk/services/investigate/pb04-1.htm
>>> igy nezett ki . a pittinget nem lehet osszekeverni massal.
>>>
>>> az en gyanum a tul suru vagy rossz minosegu olaj volt , de o kitartott
>>> amellett hogy a nyomas is szerepet jatszik benne.
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> 2016. március 23. 21:29 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>>>
>>> Azt hittem van valami hitelesnek tűnő magyarázat rá.
>>>> Erre ugyanis azt mondom, hogy a szerelőnek nem sok fogalma van a
>>>> kavitáció
>>>> folyamatáról.
>>>> Ahhoz ugyanis megfelelő mértékű, lokális, hirtelen nyomáscsökkenésre van
>>>> szükség, ahol a folyadék átmegy gőzfázisba, majd
>>>> a szintén hirtelen megfelelő nyomásnövekedés hatására a gőzfázis
>>>> összeomlik, és ekkor egy nyomáshullám keletkezik, ami roncsolja a
>>>> környezetében lévő szilárt testeket.
>>>> Egy csapágyrésbe benyomott olajnál ilyen folyamat szerintem nem tud
>>>> kialakulni.
>>>>
>>>> István
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2016.03.23. 11:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>> A tul magas nyomas okoz a szerelo szerint ilyen serulest.
>>>>> Bye
>>>>> Dexter
>>>>> On Mar 22, 2016 11:54 PM, "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com>
>>>>> wrote:
>>>>>
>>>>> 2016.03.22. 14:43 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>
>>>>>> szetszedtuk es kiderult hogy a nyomas szabalyzo szelepet egy rugo
>>>>>> nyomja
>>>>>>
>>>>>>> aminek a kozepen valami danamid rud van - ez elkemenyedett a
>>>>>>> tortenelem
>>>>>>> soran , eltort, morzsakka esett szet es az egyik a lefuvo szelepet
>>>>>>> kiakasztotta.
>>>>>>> ebben az allapotaban evekig es minimum 200.000km-t tettunk meg vele -
>>>>>>> a
>>>>>>> fotengelyen es a csapagyakon semmilyen rendellenes kopas nem volt .
>>>>>>> ehhez kepest zarva megragadt lefuvo szelep miatt kavitacios kopas
>>>>>>> lett a
>>>>>>> goldwing fotengelycsapagyain .
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Nem látom az összefüggést (magyarázatot) a nagy olajnyomás (beragadt
>>>>>>>
>>>>>>> határoló szelep) és a kavitációs kopás között.
>>>>>> István
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list