[elektro-etc] Turbo timer
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Mar 25 01:28:35 CET 2016
alternalo erok ebrednek rajta . peldaul ha uresben forgatjak
bye
dexter
2016. március 25. 1:11 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
> De egy főtengelycsapágy mióta végez alternáló mozgást?
> Egyébként a kavitációs kopás kialakulásának éppen akkor van nagyobb esélye
> amikor az olaj szinte plusznyomás nélkül, csak mintegy befolyik a résbe.
> Ekkor ugyanis a rés táguló oldalánál nagyon lecsökkenhet a nyomás, és ott
> lehet kavitáció. De ez éppen nem akkor lesz amikor beragad a
> nyomáshatároló szelep.
> A másik lehetőség amikor víz, vagy sok üzemanyag kerül az olajba. Ezek
> ugyanis hamarabb tudnak kavitálni mint az olaj.
> Viszont ennek sincs köze a nyomáshatároló szelephez.
>
> István
>
>
>
> 2016.03.23. 21:41 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> csak minden alternalo mozgast vegzo csapagynal :
>> http://www.tribology.co.uk/services/investigate/pb04-1.htm
>> igy nezett ki . a pittinget nem lehet osszekeverni massal.
>>
>> az en gyanum a tul suru vagy rossz minosegu olaj volt , de o kitartott
>> amellett hogy a nyomas is szerepet jatszik benne.
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2016. március 23. 21:29 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>>
>> Azt hittem van valami hitelesnek tűnő magyarázat rá.
>>> Erre ugyanis azt mondom, hogy a szerelőnek nem sok fogalma van a
>>> kavitáció
>>> folyamatáról.
>>> Ahhoz ugyanis megfelelő mértékű, lokális, hirtelen nyomáscsökkenésre van
>>> szükség, ahol a folyadék átmegy gőzfázisba, majd
>>> a szintén hirtelen megfelelő nyomásnövekedés hatására a gőzfázis
>>> összeomlik, és ekkor egy nyomáshullám keletkezik, ami roncsolja a
>>> környezetében lévő szilárt testeket.
>>> Egy csapágyrésbe benyomott olajnál ilyen folyamat szerintem nem tud
>>> kialakulni.
>>>
>>> István
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2016.03.23. 11:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>> A tul magas nyomas okoz a szerelo szerint ilyen serulest.
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>> On Mar 22, 2016 11:54 PM, "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com>
>>>> wrote:
>>>>
>>>> 2016.03.22. 14:43 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>> szetszedtuk es kiderult hogy a nyomas szabalyzo szelepet egy rugo
>>>>> nyomja
>>>>>
>>>>>> aminek a kozepen valami danamid rud van - ez elkemenyedett a
>>>>>> tortenelem
>>>>>> soran , eltort, morzsakka esett szet es az egyik a lefuvo szelepet
>>>>>> kiakasztotta.
>>>>>> ebben az allapotaban evekig es minimum 200.000km-t tettunk meg vele -
>>>>>> a
>>>>>> fotengelyen es a csapagyakon semmilyen rendellenes kopas nem volt .
>>>>>> ehhez kepest zarva megragadt lefuvo szelep miatt kavitacios kopas
>>>>>> lett a
>>>>>> goldwing fotengelycsapagyain .
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Nem látom az összefüggést (magyarázatot) a nagy olajnyomás (beragadt
>>>>>>
>>>>>> határoló szelep) és a kavitációs kopás között.
>>>>>
>>>>> István
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list