[elektro-etc] Turbo timer
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Fri Mar 25 01:11:10 CET 2016
De egy főtengelycsapágy mióta végez alternáló mozgást?
Egyébként a kavitációs kopás kialakulásának éppen akkor van nagyobb esélye
amikor az olaj szinte plusznyomás nélkül, csak mintegy befolyik a résbe.
Ekkor ugyanis a rés táguló oldalánál nagyon lecsökkenhet a nyomás, és ott
lehet kavitáció. De ez éppen nem akkor lesz amikor beragad a
nyomáshatároló szelep.
A másik lehetőség amikor víz, vagy sok üzemanyag kerül az olajba. Ezek
ugyanis hamarabb tudnak kavitálni mint az olaj.
Viszont ennek sincs köze a nyomáshatároló szelephez.
István
2016.03.23. 21:41 keltezéssel, charles hoss írta:
> csak minden alternalo mozgast vegzo csapagynal :
> http://www.tribology.co.uk/services/investigate/pb04-1.htm
> igy nezett ki . a pittinget nem lehet osszekeverni massal.
>
> az en gyanum a tul suru vagy rossz minosegu olaj volt , de o kitartott
> amellett hogy a nyomas is szerepet jatszik benne.
>
> bye
> dexter
>
>
> 2016. március 23. 21:29 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>
>> Azt hittem van valami hitelesnek tűnő magyarázat rá.
>> Erre ugyanis azt mondom, hogy a szerelőnek nem sok fogalma van a kavitáció
>> folyamatáról.
>> Ahhoz ugyanis megfelelő mértékű, lokális, hirtelen nyomáscsökkenésre van
>> szükség, ahol a folyadék átmegy gőzfázisba, majd
>> a szintén hirtelen megfelelő nyomásnövekedés hatására a gőzfázis
>> összeomlik, és ekkor egy nyomáshullám keletkezik, ami roncsolja a
>> környezetében lévő szilárt testeket.
>> Egy csapágyrésbe benyomott olajnál ilyen folyamat szerintem nem tud
>> kialakulni.
>>
>> István
>>
>>
>>
>>
>> 2016.03.23. 11:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> A tul magas nyomas okoz a szerelo szerint ilyen serulest.
>>> Bye
>>> Dexter
>>> On Mar 22, 2016 11:54 PM, "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com>
>>> wrote:
>>>
>>> 2016.03.22. 14:43 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>> szetszedtuk es kiderult hogy a nyomas szabalyzo szelepet egy rugo nyomja
>>>>> aminek a kozepen valami danamid rud van - ez elkemenyedett a tortenelem
>>>>> soran , eltort, morzsakka esett szet es az egyik a lefuvo szelepet
>>>>> kiakasztotta.
>>>>> ebben az allapotaban evekig es minimum 200.000km-t tettunk meg vele - a
>>>>> fotengelyen es a csapagyakon semmilyen rendellenes kopas nem volt .
>>>>> ehhez kepest zarva megragadt lefuvo szelep miatt kavitacios kopas lett a
>>>>> goldwing fotengelycsapagyain .
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>> Nem látom az összefüggést (magyarázatot) a nagy olajnyomás (beragadt
>>>>>
>>>> határoló szelep) és a kavitációs kopás között.
>>>>
>>>> István
>>>>
>>>>
>>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list