[elektro-etc] Turbo timer
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Mon Mar 28 15:52:47 CEST 2016
Ezt nálunk úgy mondják, hogy alapjáraton jár a motor, terhelés nélkül.
Vagy ugyan nem alapjáraton, de terhelés nélkül.
Mert ugye nem csak autóban használnak robbanó motort (noha ott a
legtöbbet), és egyáltalán nem
törvényszerű, hogy a motor után a sebességváltó következik.
Mindent összevetve a főtengelycsapágyaknál nem jellemző a kavitációs kopás.
Ez a meghibásodások igen kis %-át teszi csak ki.
Egyes extrém esetekben előfordulhat, de alapvetően nem ez ellen kell
kűzdeni.
István
2016.03.27. 4:22 keltezéssel, charles hoss írta:
> a valto fokozatra gondoltam mint "ures"
>
> bye
> dexter
>
>
> 2016. március 26. 12:48 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>
>> ????
>> Azért tegyünk már különbséget a mozgás és az erő között!
>> Az előbb még a mozgás volt alternáló.
>> Merre alternálnak azok az erők?
>> Az üresben forgatás alatt azt érted, hogy kívülről forgatod a főtengelyt,
>> és robbanás nincsen a motorban?
>>
>> István
>>
>> 2016.03.25. 1:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> alternalo erok ebrednek rajta . peldaul ha uresben forgatjak
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> 2016. március 25. 1:11 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>>>
>>> De egy főtengelycsapágy mióta végez alternáló mozgást?
>>>> Egyébként a kavitációs kopás kialakulásának éppen akkor van nagyobb
>>>> esélye
>>>> amikor az olaj szinte plusznyomás nélkül, csak mintegy befolyik a résbe.
>>>> Ekkor ugyanis a rés táguló oldalánál nagyon lecsökkenhet a nyomás, és ott
>>>> lehet kavitáció. De ez éppen nem akkor lesz amikor beragad a
>>>> nyomáshatároló szelep.
>>>> A másik lehetőség amikor víz, vagy sok üzemanyag kerül az olajba. Ezek
>>>> ugyanis hamarabb tudnak kavitálni mint az olaj.
>>>> Viszont ennek sincs köze a nyomáshatároló szelephez.
>>>>
>>>> István
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2016.03.23. 21:41 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>> csak minden alternalo mozgast vegzo csapagynal :
>>>>> http://www.tribology.co.uk/services/investigate/pb04-1.htm
>>>>> igy nezett ki . a pittinget nem lehet osszekeverni massal.
>>>>>
>>>>> az en gyanum a tul suru vagy rossz minosegu olaj volt , de o kitartott
>>>>> amellett hogy a nyomas is szerepet jatszik benne.
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2016. március 23. 21:29 hobilobi at gmail.com írta, <hobilobi at gmail.com>:
>>>>>
>>>>> Azt hittem van valami hitelesnek tűnő magyarázat rá.
>>>>>
>>>>>> Erre ugyanis azt mondom, hogy a szerelőnek nem sok fogalma van a
>>>>>> kavitáció
>>>>>> folyamatáról.
>>>>>> Ahhoz ugyanis megfelelő mértékű, lokális, hirtelen nyomáscsökkenésre
>>>>>> van
>>>>>> szükség, ahol a folyadék átmegy gőzfázisba, majd
>>>>>> a szintén hirtelen megfelelő nyomásnövekedés hatására a gőzfázis
>>>>>> összeomlik, és ekkor egy nyomáshullám keletkezik, ami roncsolja a
>>>>>> környezetében lévő szilárt testeket.
>>>>>> Egy csapágyrésbe benyomott olajnál ilyen folyamat szerintem nem tud
>>>>>> kialakulni.
>>>>>>
>>>>>> István
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2016.03.23. 11:28 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>
>>>>>> A tul magas nyomas okoz a szerelo szerint ilyen serulest.
>>>>>>
>>>>>>> Bye
>>>>>>> Dexter
>>>>>>> On Mar 22, 2016 11:54 PM, "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com>
>>>>>>> wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> 2016.03.22. 14:43 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>>
>>>>>>> szetszedtuk es kiderult hogy a nyomas szabalyzo szelepet egy rugo
>>>>>>>> nyomja
>>>>>>>>
>>>>>>>> aminek a kozepen valami danamid rud van - ez elkemenyedett a
>>>>>>>>> tortenelem
>>>>>>>>> soran , eltort, morzsakka esett szet es az egyik a lefuvo szelepet
>>>>>>>>> kiakasztotta.
>>>>>>>>> ebben az allapotaban evekig es minimum 200.000km-t tettunk meg vele
>>>>>>>>> -
>>>>>>>>> a
>>>>>>>>> fotengelyen es a csapagyakon semmilyen rendellenes kopas nem volt .
>>>>>>>>> ehhez kepest zarva megragadt lefuvo szelep miatt kavitacios kopas
>>>>>>>>> lett a
>>>>>>>>> goldwing fotengelycsapagyain .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Nem látom az összefüggést (magyarázatot) a nagy olajnyomás (beragadt
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> határoló szelep) és a kavitációs kopás között.
>>>>>>>>>
>>>>>>>> István
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list