[elektro-etc] Turbo timer

hobilobi at gmail.com hobilobi at gmail.com
Wed Mar 23 21:29:19 CET 2016


Azt hittem van valami hitelesnek tűnő magyarázat rá.
Erre ugyanis azt mondom, hogy a szerelőnek nem sok fogalma van a 
kavitáció folyamatáról.
Ahhoz ugyanis megfelelő mértékű, lokális, hirtelen nyomáscsökkenésre van 
szükség, ahol a folyadék átmegy gőzfázisba, majd
a szintén hirtelen megfelelő nyomásnövekedés hatására a gőzfázis 
összeomlik, és ekkor egy nyomáshullám keletkezik, ami roncsolja a 
környezetében lévő szilárt testeket.
Egy csapágyrésbe benyomott olajnál ilyen folyamat szerintem nem tud 
kialakulni.

István



2016.03.23. 11:28 keltezéssel, charles hoss írta:
> A tul magas nyomas okoz a szerelo szerint ilyen serulest.
> Bye
> Dexter
> On Mar 22, 2016 11:54 PM, "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com> wrote:
>
>> 2016.03.22. 14:43 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> szetszedtuk es kiderult hogy a nyomas szabalyzo szelepet egy rugo nyomja
>>> aminek a kozepen valami danamid rud van - ez elkemenyedett a tortenelem
>>> soran , eltort, morzsakka esett szet es az egyik a lefuvo szelepet
>>> kiakasztotta.
>>> ebben az allapotaban evekig es minimum 200.000km-t tettunk meg vele - a
>>> fotengelyen es a csapagyakon semmilyen rendellenes kopas nem volt .
>>> ehhez kepest zarva megragadt lefuvo szelep miatt kavitacios kopas lett a
>>> goldwing fotengelycsapagyain .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> Nem látom az összefüggést (magyarázatot) a nagy olajnyomás (beragadt
>> határoló szelep) és a kavitációs kopás között.
>>
>> István
>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list