[elektro-etc] Turbo timer
Karoly Kovacs
koka55 at gmx.at
Mon Mar 21 08:29:05 CET 2016
lista mail wrote:
> A koszgyár dízelek esetén
Nos, anélkül, hogy újra kiásnám a gumicsontot, csak halkan megkérdezem,
hogy a koszgyár dízelek vajon nem csak a Lajtától keletre jellemzőek?
A minap színházban voltunk Sopronban. Egész más a levegő ott a
forgalomban autózván, mint nálunk. Sokszor kénytelen vagyok Mo-on
elzárni a kocsi külső szellőzését, míg mifelénk csak elvétve találni
meghibásodott, kormoló autót (legyen az benzines vagy dízel). Szerintem
ez a nálunk érvényben lévő nagyon szigorú vizsgáztatási rendszernek
köszönhető.
Erre valószínűleg azt fogod írni, hogy most már Mo-on is szigorú a
vizsga. Ha így van, ez valóban örvendetes, azonban a közutakon én (még)
nem ezt tapasztalom, amikor Mo-on járok. Lehet, hogy pár év múlva beérik
majd a szigorodott (valóban szigorodott?) vizsgáztatás gyümölcse, ma
azonban még az az érzésem, hogy a magyar autók jó részénél a zöld kártya
kiadásakor/megújításakor nem is volt jelen az autó (vagy a vizsgáztató
épp félre nézett...).
És akkor ugye ott van az is, amit magad is írtál: az olaj. Szerintem a
magyar autósok tetemes részének fogalma nincs erről. Belöttyint valami
óccsót - már ha egyáltalán az autó megkapja az előírt karbantartást
(olaj, szűrők, stb.). Vagy ha a szerviz/szerelő megpróbál "jobb" olajat
betenni neki, az a válasz, hogy "jó lesz az olcsóbb is, Józsikám".
Károly
More information about the Elektro-etc
mailing list