[elektro-etc] Turbo timer

lista mail jappofan at gmail.com
Mon Mar 21 08:41:19 CET 2016


A koszgyár ez esetben NEM a KÜLSŐ koromra vonatkozik.
Hanem a belső koksz/korom/gyanta képződésre.

Amit aztán az olajnak oldatban KELL tartania!
Ezért vannak a spéci gyár "extra minősítések" a dízeleknél.

A dízelekbe valóban nem jó az az "olcsó-egyszerű" olaj... ami egy
benzinesbe simán OK.

A turbo pedig egy külön ráadás műsor akár dízel, akár benzin a motor.

A még forró turbóval való (user hiba) leállítás okozta
gyantásodás/kokszosodás
EGYIK ellenszer is az olaj extrém tűrő képességének a kialakítása ez ellen
is.
spéci minősítés >> spéci ár ....

Nyilván van/lenne más módja is.
- jobb hűtés/kenés >> drága, nyűgös, de van aki megoldotta
- user hiba elkerülése >> nem várható el...

Szerencsére közeleg az e-autók kora :-)
Ahol ez mind nem lesz gond... se kenés, se a kibocsátás.

Mitöbb a kibocsátás már a hybridek estén is jócskán csökkent.
Jönnek a  zöld rendszámos hybrid "nagy autók" ... kicsiket lepipáló
tisztasággal.







2016. március 21. 8:29 Karoly Kovacs írta, <koka55 at gmx.at>:

> lista mail wrote:
>
>> A koszgyár dízelek esetén
>>
> Nos, anélkül, hogy újra kiásnám a gumicsontot, csak halkan megkérdezem,
> hogy a koszgyár dízelek vajon nem csak a Lajtától keletre jellemzőek?
> A minap színházban voltunk Sopronban. Egész más a levegő ott a forgalomban
> autózván, mint nálunk. Sokszor kénytelen vagyok Mo-on elzárni a kocsi külső
> szellőzését, míg mifelénk csak elvétve találni meghibásodott, kormoló autót
> (legyen az benzines vagy dízel). Szerintem ez a nálunk érvényben lévő
> nagyon szigorú vizsgáztatási rendszernek köszönhető.
> Erre valószínűleg azt fogod írni, hogy most már Mo-on is szigorú a vizsga.
> Ha így van, ez valóban örvendetes, azonban a közutakon én (még) nem ezt
> tapasztalom, amikor Mo-on járok. Lehet, hogy pár év múlva beérik majd a
> szigorodott (valóban szigorodott?) vizsgáztatás gyümölcse, ma azonban még
> az az érzésem, hogy a magyar autók jó részénél a zöld kártya
> kiadásakor/megújításakor nem is volt jelen az autó (vagy a vizsgáztató épp
> félre nézett...).
> És akkor ugye ott van az is, amit magad is írtál: az olaj. Szerintem a
> magyar autósok tetemes részének fogalma nincs erről. Belöttyint valami
> óccsót - már ha egyáltalán az autó megkapja az előírt karbantartást (olaj,
> szűrők, stb.). Vagy ha a szerviz/szerelő megpróbál "jobb" olajat betenni
> neki, az a válasz, hogy "jó lesz az olcsóbb is, Józsikám".
>
> Károly
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list