[elektro-etc] Turbo timer
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Mar 21 07:59:34 CET 2016
Vagyis van egy jól meghúzható tól-ig határ a lámpát kioltó <1 bar és a
nyomáshatároló nyitása között, amin belül oda áll be az olajnyomás,
ahová akar. Ellenőrizni nem tudod (házipatikaszerekkel legalábbis),
miközben közel sem biztos, hogy a megfelelő kenéshez elég. De a lámpa
már nem világít.
Mit írtam az elején?
"Ha az olajnyomás lámpa nem világít, annak egy értelmes oka lehet: hogy
kiégett. Kb. ennyi köze van a rendes kenéshez."
QED
Best regards,
Andy
hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> írta (2016. március 20. 23:45):
> Nem tudom mire utaltál az "oldal közepén"-el, mert én ott
> nem találtam semmit a nyomáshatárolóról.
> A nyitást illetően a cikk is azt írja, hogy hideg motornál akár 5 bar is
> lehet a nyomás,
> ott pedig már nyit a nyomáshatároló.
> Mivel az eredeti felvetésben pontosan a motor bemelegítéséről volt szó, így
> szerintem nem tévedtem nagyot.
> De az azért mindenképpen túlzás, hogy 2000 ford. alatt _nincs_ kenés, hiszen
> hideg motornál
> alapjáraton is nagyobb a nyomás, még ha esetleg nem is éri el a
> nyomáshatároló nyitását.
>
> Amiben tévedtem az az olajnyomás gomba kapcsolási szintje. Mint kiderült, a
> legtöbbje már 1 bar alatt
> kikapcsolja a lámpát. Én úgy tudtam, hogy jóval nagyobb nyomásnál kapcsol
> ki.
>
> István
>
> 2016.03.19. 22:36 keltezéssel, potyo írta:
>>
>> Inkább lesz az 4000 fordulat környéke, ahol nyit a nyomáshatároló szelep.
>> Kb. oldal közepén:
>>
>> http://injektor.hu/13-alapok/45-motorolaj-olajnyomas-olajcsere-ii
>>
>> hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> ezt írta (2016. március 19.,
>> szombat):
>>>
>>> Azt viszont tudom, hogy az (jó) olajszivattyú alapjáraton tudja
>>> produkálni
>>> azt a
>>> nyomást, ahol már nyit a nyomáshatároló szelep. Innentől pedig már
>>> mindenhová eljut a kenőolaj.
>>> Teljesen lényegtelen a fordulatszám, attól már a kenés nem fog változni.
>>>
>>>
>> .
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list