[elektro-etc] Turbo timer

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Mar 22 14:43:10 CET 2016


csak anekdota , de erdekes lehet .
mercedes 207 (ket tonna , hetven loero - jo az hatvanparnak is , a
hagyomanyos 240D motor)
megvolt mar ugy felmillio km ota , elporladt a kaszni , hoztam egy masikat
olaszorszagbol hozza , lecsereltuk (legalisan lehetett - annyira regen volt)
na ez az auto nagyon lassan raszokott arra hogy lassan aludt el az
olajlampa . indulas utan tiz , husz masodperccel .
de ha elaludt akkor ugy maradt .
a szerelo nem akart hozzanyulni , mert csak - engem zavart , de meggyoztek
arrol hogy ez ilyen .
kb ketszazezer km-el kesobb egy masik szereles soran fogadtunk egy kolaban
hogy az a motor rossz (semmilyen tunete nem volt) es ezert bekerult egy
olajnyomas muszer - mint kiderult az autonak csucsfordulaton sem erte el az
olajnyomasa az egy atmoszferat - megallt ugy 0.8-nal  (0.6-nal alszik el a
lampa)
szetszedtuk es kiderult hogy a nyomas szabalyzo szelepet egy rugo nyomja
aminek a kozepen valami danamid rud van - ez elkemenyedett a tortenelem
soran , eltort, morzsakka esett szet es az egyik a lefuvo szelepet
kiakasztotta.
ebben az allapotaban evekig es minimum 200.000km-t tettunk meg vele - a
fotengelyen es a csapagyakon semmilyen rendellenes kopas nem volt .
ehhez kepest zarva megragadt lefuvo szelep miatt kavitacios kopas lett a
goldwing fotengelycsapagyain .

bye
dexter


2016. március 21. 7:59 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> Vagyis van egy jól meghúzható tól-ig határ a lámpát kioltó <1 bar és a
> nyomáshatároló nyitása között, amin belül oda áll be az olajnyomás,
> ahová akar. Ellenőrizni nem tudod (házipatikaszerekkel legalábbis),
> miközben közel sem biztos, hogy a megfelelő kenéshez elég. De a lámpa
> már nem világít.
>
> Mit írtam az elején?
>
> "Ha az olajnyomás lámpa nem világít, annak egy értelmes oka lehet: hogy
> kiégett. Kb. ennyi köze van a rendes kenéshez."
>
> QED
>
> Best regards,
> Andy
>
> hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> írta (2016. március 20. 23:45):
> > Nem tudom mire utaltál az "oldal közepén"-el, mert én ott
> > nem találtam semmit a nyomáshatárolóról.
> > A nyitást illetően a cikk is azt írja, hogy hideg motornál akár 5 bar is
> > lehet a nyomás,
> > ott pedig már nyit a nyomáshatároló.
> > Mivel az eredeti felvetésben pontosan a motor bemelegítéséről volt szó,
> így
> > szerintem nem tévedtem nagyot.
> > De az azért mindenképpen túlzás, hogy 2000 ford. alatt _nincs_ kenés,
> hiszen
> > hideg motornál
> > alapjáraton is nagyobb a nyomás, még ha esetleg nem is éri el a
> > nyomáshatároló nyitását.
> >
> > Amiben tévedtem az az olajnyomás gomba kapcsolási szintje. Mint
> kiderült, a
> > legtöbbje már 1 bar alatt
> > kikapcsolja a lámpát. Én úgy tudtam, hogy jóval nagyobb nyomásnál kapcsol
> > ki.
> >
> > István
> >
> > 2016.03.19. 22:36 keltezéssel, potyo írta:
> >>
> >> Inkább lesz az 4000 fordulat környéke, ahol nyit a nyomáshatároló
> szelep.
> >> Kb. oldal közepén:
> >>
> >> http://injektor.hu/13-alapok/45-motorolaj-olajnyomas-olajcsere-ii
> >>
> >> hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com> ezt írta (2016. március 19.,
> >> szombat):
> >>>
> >>> Azt viszont tudom, hogy az (jó) olajszivattyú alapjáraton tudja
> >>> produkálni
> >>> azt a
> >>> nyomást, ahol már nyit a nyomáshatároló szelep. Innentől pedig már
> >>> mindenhová eljut a kenőolaj.
> >>> Teljesen lényegtelen a fordulatszám, attól már a kenés nem fog
> változni.
> >>>
> >>>
> >> .
> >>
> >
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list