[elektro-etc] Friss gumitesztek

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Mon Feb 29 10:05:01 CET 2016


Itt volt ez a másik, ennek az adatai köszönőviszonyban sincsenek, ez 
hogy lehet? ITt nem 2, hanem sok gumit hasonlítottak, és 60km/h esetén 
lettek 14 és 19m közötti eredmények 60km/h-nál:
http://navigator.medija.hu/files/360/teligumi_teszt_2015_fekut_vizen.jpg


Gábor

2016.02.29. 8:24 keltezéssel, Xorn írta:
> https://www.youtube.com/watch?v=elP_34ltdWI
>
> Fagypont körüli vizes úton 35,5 m féktáv téli (!!!) gumival, 42 m a nyárival.
>
> A háttérből következtethetően Continental gumikat használtak, amik se
> nyáriban, se téliben nem a legrosszabbak.
>
> Best regards,
> Andy
>
> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2016. február 29. 5:43):
>> Edvard egy alapos meressorozatot adott ami osszehasonlíthatova teszi a
>> gumikat. amikor szamon keri valaki az egy centit ha a teli gumi jobb akkor
>> erdemes figyelembe venni a meres soran teligumik altal produkalt meteres
>> eltereseket is - ez ugy perspektivaba helyezi az "elvileg jobb mert ra van
>> irva hogy teli" ervet .
>>
>> a normal hasznalat eseten es a mai magyar klimaviszonyok kozott nem
>> szerepeltek jobban a teligumik meg a nyarinal sem a legtobb esetben -
>> negyevszakosrol nem is beszelve.
>> a fellocsolt mugyantas tesztet nem tartom egy jo peldanak , mert rosszul
>> modellezi a korulmenyeket - attol mert ugy nez ki , nem vetheto ossze
>> eredményesen a jeges , havas uttal .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2016. február 28. 12:58 Erdos Zoltan írta, <erdosz at gmail.com>:
>>
>>> adatok ?
>>>
>>> ez mar regen hitvita..
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2016.02.28. 12:39 keltezéssel, Kaczmarek Edvárd írta:
>>>
>>>> Biztos figyelmetlen vagyok, de nem látom az állításodat alátámasztó
>>>> adatokat, mérési eredményeket.
>>>>
>>>>
>>>> Ed
>>>>
>>>> Sent from an electronic newspad
>>>>
>>>> On February 28, 2016 9:46:52 AM GMT+01:00, "Benedek I." <
>>>> renyta at t-online.hu> wrote:
>>>>
>>>>> Én nem tudom, hogy ezeket a méréseket kik végezték, de nem is nagyon
>>>>> érdekes. A saját évtizedes tapasztalataim és hasonlóan másoké is,
>>>>> valamint
>>>>> több eddig elolvasott értekezés azt igazolja, amit leírtam (na jó,  a
>>>>> "nagyságrend" és a fakerék túlzás). Vitatkozni persze lehet mindenen,
>>>>> de nem
>>>>> biztos, hogy érdemes. Jelentsük ki, hogy a téli gumi egy baromság,
>>>>> csupán
>>>>> marketing, semmi értelme, felesleges pénzkidobás. Minden egyéb eszement
>>>>>
>>>>> ötlet, ketyere, ülésfűtés és hasonló szamárságok rendben vannak,
>>>>> akármibe is
>>>>> kerülnek. A biztonságos vezetés pedig adott, mert én kurva penge
>>>>> vagyok, egy
>>>>> őstehetség, engem nem érhet baleset. Hát, ja!:)
>>>>>
>>>>> bi
>>>>>
>>>>> Kaczmarek Edvárd wrote:
>>>>>
>>>>>> Akkor csumi, mert ismét el lett felejtve, hogy a nyári gumi a téli
>>>>>> hidegben (nem csak a hó és latyak miatt) megkeményedik, emiatt a
>>>>>>    > tapadása nagyságrenddel csökken, hasonlóan a fakerékhez!
>>>>>>
>>>>>> A fenti állítás nem felel meg a valóságnak az idei télre jellemző
>>>>>> körülmények között.
>>>>>>
>>>>>> 5-3 Celsius fokos levegőhőmérséklet és végig 2 Celsius fok körüli
>>>>>> talajhő mellett végzett mérések:
>>>>>>
>>>>>> Száraz aszfalton:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> http://navigator.medija.hu/files/367/teligumi_teszt_2015_fekut_szarazon_2.jpg
>>>>>
>>>>>> Nedves aszfalton:
>>>>>>
>>>>>> http://navigator.medija.hu/files/360/teligumi_teszt_2015_fekut_vizen.jpg
>>>>>> Lehet más mérésekkel cáfolni vagy elgondolkozni, érdemes-e adatok
>>>>>> nélkül ilyen kijelentéseket tenni.
>>>>>>
>>>>>> Jégen persze más a helyzet, lásd a cikkben:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumiteszt_2015_rekordszamu_abroncsot_mertunk_ossze-15714
>>>>>
>>>>>> Ed
>>>>>>
>>>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list