[elektro-etc] Friss gumitesztek
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Mon Feb 29 10:10:15 CET 2016
Aztán még nem ártana arról is beszélni, ami az egyetlen értékelhető
információ volt a bi által linkelt cikkben: hogy a téli gumi nyáron
mennyire kopik, sőt még meg is éghet. Sokan csinálják ezt, velem is
előfordult, hogy addig halogattam az átrakást, mire újra tél lett. De
így nem kizárt, hogy ez a legrosszabb verzió, miközben ad egy hamis
biztonságérzetet.
Gábor
2016.02.29. 8:24 keltezéssel, Xorn írta:
> https://www.youtube.com/watch?v=elP_34ltdWI
>
> Fagypont körüli vizes úton 35,5 m féktáv téli (!!!) gumival, 42 m a nyárival.
>
> A háttérből következtethetően Continental gumikat használtak, amik se
> nyáriban, se téliben nem a legrosszabbak.
>
> Best regards,
> Andy
>
> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2016. február 29. 5:43):
>> Edvard egy alapos meressorozatot adott ami osszehasonlíthatova teszi a
>> gumikat. amikor szamon keri valaki az egy centit ha a teli gumi jobb akkor
>> erdemes figyelembe venni a meres soran teligumik altal produkalt meteres
>> eltereseket is - ez ugy perspektivaba helyezi az "elvileg jobb mert ra van
>> irva hogy teli" ervet .
>>
>> a normal hasznalat eseten es a mai magyar klimaviszonyok kozott nem
>> szerepeltek jobban a teligumik meg a nyarinal sem a legtobb esetben -
>> negyevszakosrol nem is beszelve.
>> a fellocsolt mugyantas tesztet nem tartom egy jo peldanak , mert rosszul
>> modellezi a korulmenyeket - attol mert ugy nez ki , nem vetheto ossze
>> eredményesen a jeges , havas uttal .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2016. február 28. 12:58 Erdos Zoltan írta, <erdosz at gmail.com>:
>>
>>> adatok ?
>>>
>>> ez mar regen hitvita..
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2016.02.28. 12:39 keltezéssel, Kaczmarek Edvárd írta:
>>>
>>>> Biztos figyelmetlen vagyok, de nem látom az állításodat alátámasztó
>>>> adatokat, mérési eredményeket.
>>>>
>>>>
>>>> Ed
>>>>
>>>> Sent from an electronic newspad
>>>>
>>>> On February 28, 2016 9:46:52 AM GMT+01:00, "Benedek I." <
>>>> renyta at t-online.hu> wrote:
>>>>
>>>>> Én nem tudom, hogy ezeket a méréseket kik végezték, de nem is nagyon
>>>>> érdekes. A saját évtizedes tapasztalataim és hasonlóan másoké is,
>>>>> valamint
>>>>> több eddig elolvasott értekezés azt igazolja, amit leírtam (na jó, a
>>>>> "nagyságrend" és a fakerék túlzás). Vitatkozni persze lehet mindenen,
>>>>> de nem
>>>>> biztos, hogy érdemes. Jelentsük ki, hogy a téli gumi egy baromság,
>>>>> csupán
>>>>> marketing, semmi értelme, felesleges pénzkidobás. Minden egyéb eszement
>>>>>
>>>>> ötlet, ketyere, ülésfűtés és hasonló szamárságok rendben vannak,
>>>>> akármibe is
>>>>> kerülnek. A biztonságos vezetés pedig adott, mert én kurva penge
>>>>> vagyok, egy
>>>>> őstehetség, engem nem érhet baleset. Hát, ja!:)
>>>>>
>>>>> bi
>>>>>
>>>>> Kaczmarek Edvárd wrote:
>>>>>
>>>>>> Akkor csumi, mert ismét el lett felejtve, hogy a nyári gumi a téli
>>>>>> hidegben (nem csak a hó és latyak miatt) megkeményedik, emiatt a
>>>>>> > tapadása nagyságrenddel csökken, hasonlóan a fakerékhez!
>>>>>>
>>>>>> A fenti állítás nem felel meg a valóságnak az idei télre jellemző
>>>>>> körülmények között.
>>>>>>
>>>>>> 5-3 Celsius fokos levegőhőmérséklet és végig 2 Celsius fok körüli
>>>>>> talajhő mellett végzett mérések:
>>>>>>
>>>>>> Száraz aszfalton:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> http://navigator.medija.hu/files/367/teligumi_teszt_2015_fekut_szarazon_2.jpg
>>>>>
>>>>>> Nedves aszfalton:
>>>>>>
>>>>>> http://navigator.medija.hu/files/360/teligumi_teszt_2015_fekut_vizen.jpg
>>>>>> Lehet más mérésekkel cáfolni vagy elgondolkozni, érdemes-e adatok
>>>>>> nélkül ilyen kijelentéseket tenni.
>>>>>>
>>>>>> Jégen persze más a helyzet, lásd a cikkben:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumiteszt_2015_rekordszamu_abroncsot_mertunk_ossze-15714
>>>>>
>>>>>> Ed
>>>>>>
>>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list