[elektro-etc] Friss gumitesztek

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Feb 29 08:24:31 CET 2016


https://www.youtube.com/watch?v=elP_34ltdWI

Fagypont körüli vizes úton 35,5 m féktáv téli (!!!) gumival, 42 m a nyárival.

A háttérből következtethetően Continental gumikat használtak, amik se
nyáriban, se téliben nem a legrosszabbak.

Best regards,
Andy

charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2016. február 29. 5:43):
> Edvard egy alapos meressorozatot adott ami osszehasonlíthatova teszi a
> gumikat. amikor szamon keri valaki az egy centit ha a teli gumi jobb akkor
> erdemes figyelembe venni a meres soran teligumik altal produkalt meteres
> eltereseket is - ez ugy perspektivaba helyezi az "elvileg jobb mert ra van
> irva hogy teli" ervet .
>
> a normal hasznalat eseten es a mai magyar klimaviszonyok kozott nem
> szerepeltek jobban a teligumik meg a nyarinal sem a legtobb esetben -
> negyevszakosrol nem is beszelve.
> a fellocsolt mugyantas tesztet nem tartom egy jo peldanak , mert rosszul
> modellezi a korulmenyeket - attol mert ugy nez ki , nem vetheto ossze
> eredményesen a jeges , havas uttal .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2016. február 28. 12:58 Erdos Zoltan írta, <erdosz at gmail.com>:
>
>> adatok ?
>>
>> ez mar regen hitvita..
>>
>>
>>
>>
>> 2016.02.28. 12:39 keltezéssel, Kaczmarek Edvárd írta:
>>
>>> Biztos figyelmetlen vagyok, de nem látom az állításodat alátámasztó
>>> adatokat, mérési eredményeket.
>>>
>>>
>>> Ed
>>>
>>> Sent from an electronic newspad
>>>
>>> On February 28, 2016 9:46:52 AM GMT+01:00, "Benedek I." <
>>> renyta at t-online.hu> wrote:
>>>
>>>> Én nem tudom, hogy ezeket a méréseket kik végezték, de nem is nagyon
>>>> érdekes. A saját évtizedes tapasztalataim és hasonlóan másoké is,
>>>> valamint
>>>> több eddig elolvasott értekezés azt igazolja, amit leírtam (na jó,  a
>>>> "nagyságrend" és a fakerék túlzás). Vitatkozni persze lehet mindenen,
>>>> de nem
>>>> biztos, hogy érdemes. Jelentsük ki, hogy a téli gumi egy baromság,
>>>> csupán
>>>> marketing, semmi értelme, felesleges pénzkidobás. Minden egyéb eszement
>>>>
>>>> ötlet, ketyere, ülésfűtés és hasonló szamárságok rendben vannak,
>>>> akármibe is
>>>> kerülnek. A biztonságos vezetés pedig adott, mert én kurva penge
>>>> vagyok, egy
>>>> őstehetség, engem nem érhet baleset. Hát, ja!:)
>>>>
>>>> bi
>>>>
>>>> Kaczmarek Edvárd wrote:
>>>>
>>>>> Akkor csumi, mert ismét el lett felejtve, hogy a nyári gumi a téli
>>>>>>
>>>>> hidegben (nem csak a hó és latyak miatt) megkeményedik, emiatt a
>>>>>   > tapadása nagyságrenddel csökken, hasonlóan a fakerékhez!
>>>>>
>>>>> A fenti állítás nem felel meg a valóságnak az idei télre jellemző
>>>>> körülmények között.
>>>>>
>>>>> 5-3 Celsius fokos levegőhőmérséklet és végig 2 Celsius fok körüli
>>>>> talajhő mellett végzett mérések:
>>>>>
>>>>> Száraz aszfalton:
>>>>>
>>>>>
>>>> http://navigator.medija.hu/files/367/teligumi_teszt_2015_fekut_szarazon_2.jpg
>>>>
>>>>> Nedves aszfalton:
>>>>>
>>>>> http://navigator.medija.hu/files/360/teligumi_teszt_2015_fekut_vizen.jpg
>>>>
>>>>>
>>>>> Lehet más mérésekkel cáfolni vagy elgondolkozni, érdemes-e adatok
>>>>> nélkül ilyen kijelentéseket tenni.
>>>>>
>>>>> Jégen persze más a helyzet, lásd a cikkben:
>>>>>
>>>>>
>>>> http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumiteszt_2015_rekordszamu_abroncsot_mertunk_ossze-15714
>>>>
>>>>>
>>>>> Ed
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list