[elektro-etc] Friss gumitesztek

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Sun Feb 28 11:57:19 CET 2016


Csak a szokásos... :(

Gábor

2016.02.28. 9:46 keltezéssel, Benedek I. írta:
> Én nem tudom, hogy ezeket a méréseket kik végezték, de nem is nagyon 
> érdekes. A saját évtizedes tapasztalataim és hasonlóan másoké is, 
> valamint több eddig elolvasott értekezés azt igazolja, amit leírtam 
> (na jó,  a "nagyságrend" és a fakerék túlzás). Vitatkozni persze lehet 
> mindenen, de nem biztos, hogy érdemes. Jelentsük ki, hogy a téli gumi 
> egy baromság, csupán marketing, semmi értelme, felesleges pénzkidobás. 
> Minden egyéb eszement ötlet, ketyere, ülésfűtés és hasonló szamárságok 
> rendben vannak, akármibe is kerülnek. A biztonságos vezetés pedig 
> adott, mert én kurva penge vagyok, egy őstehetség, engem nem érhet 
> baleset. Hát, ja!:)
>
> bi
>
> Kaczmarek Edvárd wrote:
>>> Akkor csumi, mert ismét el lett felejtve, hogy a nyári gumi a téli
>> hidegben (nem csak a hó és latyak miatt) megkeményedik, emiatt a
>>  > tapadása nagyságrenddel csökken, hasonlóan a fakerékhez!
>>
>> A fenti állítás nem felel meg a valóságnak az idei télre jellemző
>> körülmények között.
>>
>> 5-3 Celsius fokos levegőhőmérséklet és végig 2 Celsius fok körüli
>> talajhő mellett végzett mérések:
>>
>> Száraz aszfalton:
>> http://navigator.medija.hu/files/367/teligumi_teszt_2015_fekut_szarazon_2.jpg 
>>
>> Nedves aszfalton:
>> http://navigator.medija.hu/files/360/teligumi_teszt_2015_fekut_vizen.jpg
>>
>> Lehet más mérésekkel cáfolni vagy elgondolkozni, érdemes-e adatok
>> nélkül ilyen kijelentéseket tenni.
>>
>> Jégen persze más a helyzet, lásd a cikkben:
>> http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumiteszt_2015_rekordszamu_abroncsot_mertunk_ossze-15714 
>>
>>
>> Ed 
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list