[elektro-etc] Friss gumitesztek
Benedek I.
renyta at t-online.hu
Sun Feb 28 09:46:52 CET 2016
Én nem tudom, hogy ezeket a méréseket kik végezték, de nem is nagyon
érdekes. A saját évtizedes tapasztalataim és hasonlóan másoké is, valamint
több eddig elolvasott értekezés azt igazolja, amit leírtam (na jó, a
"nagyságrend" és a fakerék túlzás). Vitatkozni persze lehet mindenen, de nem
biztos, hogy érdemes. Jelentsük ki, hogy a téli gumi egy baromság, csupán
marketing, semmi értelme, felesleges pénzkidobás. Minden egyéb eszement
ötlet, ketyere, ülésfűtés és hasonló szamárságok rendben vannak, akármibe is
kerülnek. A biztonságos vezetés pedig adott, mert én kurva penge vagyok, egy
őstehetség, engem nem érhet baleset. Hát, ja!:)
bi
Kaczmarek Edvárd wrote:
>> Akkor csumi, mert ismét el lett felejtve, hogy a nyári gumi a téli
> hidegben (nem csak a hó és latyak miatt) megkeményedik, emiatt a
> > tapadása nagyságrenddel csökken, hasonlóan a fakerékhez!
>
> A fenti állítás nem felel meg a valóságnak az idei télre jellemző
> körülmények között.
>
> 5-3 Celsius fokos levegőhőmérséklet és végig 2 Celsius fok körüli
> talajhő mellett végzett mérések:
>
> Száraz aszfalton:
> http://navigator.medija.hu/files/367/teligumi_teszt_2015_fekut_szarazon_2.jpg
> Nedves aszfalton:
> http://navigator.medija.hu/files/360/teligumi_teszt_2015_fekut_vizen.jpg
>
> Lehet más mérésekkel cáfolni vagy elgondolkozni, érdemes-e adatok
> nélkül ilyen kijelentéseket tenni.
>
> Jégen persze más a helyzet, lásd a cikkben:
> http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumiteszt_2015_rekordszamu_abroncsot_mertunk_ossze-15714
>
> Ed
More information about the Elektro-etc
mailing list