[elektro-etc] Friss gumitesztek
Kaczmarek Edvárd
edk-elektro at babakezek.hu
Sun Feb 28 12:39:12 CET 2016
Biztos figyelmetlen vagyok, de nem látom az állításodat alátámasztó adatokat, mérési eredményeket.
Ed
Sent from an electronic newspad
On February 28, 2016 9:46:52 AM GMT+01:00, "Benedek I." <renyta at t-online.hu> wrote:
>Én nem tudom, hogy ezeket a méréseket kik végezték, de nem is nagyon
>érdekes. A saját évtizedes tapasztalataim és hasonlóan másoké is,
>valamint
>több eddig elolvasott értekezés azt igazolja, amit leírtam (na jó, a
>"nagyságrend" és a fakerék túlzás). Vitatkozni persze lehet mindenen,
>de nem
>biztos, hogy érdemes. Jelentsük ki, hogy a téli gumi egy baromság,
>csupán
>marketing, semmi értelme, felesleges pénzkidobás. Minden egyéb eszement
>
>ötlet, ketyere, ülésfűtés és hasonló szamárságok rendben vannak,
>akármibe is
>kerülnek. A biztonságos vezetés pedig adott, mert én kurva penge
>vagyok, egy
>őstehetség, engem nem érhet baleset. Hát, ja!:)
>
>bi
>
>Kaczmarek Edvárd wrote:
>>> Akkor csumi, mert ismét el lett felejtve, hogy a nyári gumi a téli
>> hidegben (nem csak a hó és latyak miatt) megkeményedik, emiatt a
>> > tapadása nagyságrenddel csökken, hasonlóan a fakerékhez!
>>
>> A fenti állítás nem felel meg a valóságnak az idei télre jellemző
>> körülmények között.
>>
>> 5-3 Celsius fokos levegőhőmérséklet és végig 2 Celsius fok körüli
>> talajhő mellett végzett mérések:
>>
>> Száraz aszfalton:
>>
>http://navigator.medija.hu/files/367/teligumi_teszt_2015_fekut_szarazon_2.jpg
>> Nedves aszfalton:
>>
>http://navigator.medija.hu/files/360/teligumi_teszt_2015_fekut_vizen.jpg
>>
>> Lehet más mérésekkel cáfolni vagy elgondolkozni, érdemes-e adatok
>> nélkül ilyen kijelentéseket tenni.
>>
>> Jégen persze más a helyzet, lásd a cikkben:
>>
>http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumiteszt_2015_rekordszamu_abroncsot_mertunk_ossze-15714
>>
>> Ed
More information about the Elektro-etc
mailing list