[elektro-etc] Friss gumitesztek
lista mail
jappofan at gmail.com
Sun Feb 28 09:27:07 CET 2016
A tények sajnos mást mondnak... mint a pusztán elméleti okoskodásod.
Míg a legjobb téli gumikkal jeges úton, 40 km/órás sebességről fékezve
általában 20 méter alatt sikerült megállni, a három, különböző állapotú
prémium nyári gumival felszerelt tesztautóknak a gumi kopásának mértékétől
függően ugyanehhez 36, 45, illetve 62 méterre volt szüksége! Ez azt
jelenti, hogy míg a legjobb téli gumival felszerelt autó éppen megáll a 18
méterrel előrébb az úttestre lépő gyalogos előtt, a teljesen új nyári
gumival felszerelt autó 31, a csak enyhébben kopott nyári gumival közlekedő
gépkocsi 33, míg az erősebben kopottat viselő jármű 36 km/órával üti el őt.”
2016. február 28. 7:09 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> amit en allitok az az hogy a varatlan helyzetek olyankor alakulnak ki
> amikor a gumi viselkedese altalaban kiszamithatatlan (fekete jeg , vizes ut
> , murva , sar, por , hullamzo aszfalt , avar) es az ABS jelentette jelentos
> fekut novekedes problemat okozhat - tehat ne sirjon nekem senki a gumi
> miatti par szazalekrol ha egyebkent elnezi hogy az abs negyven szazalekot
> is siman hozzadob a fekuthoz .
> plane ne egy ujabb auto volanja mogul ahol a nagy felni , szeles gumi (mert
> 200km/h-ra kell kesziteni az autot) jelentosen noveli a tapadas
> valtozekonysagat egy vekonyabb , kisebb atmeroju gumihoz kepest .
> amugy igen - ha elem lep ki valaki , akkor lehet hogy a gumi 2-5%-a szamit
> majd . ami sebessegben ugye 1-2% kulonbseget jelent - tehat ha 60 helyett
> 61-el megyek annak kb ekkora a hatasa . elem kilepett - ahogy kilepett
> volna egy lenyegesen nehezebb vagy nagyobb auto , mento , busz ele is -
> azoknal tuti rovidebb uton allok meg .
> a kreszben ha jol emlekszem 5m/s^2 volt az eros fekezes hatara . az autom
> kb 9.4-9.6-ot tud. a gumival ezt feltornazhatom 9.45-re ? wow. maris
> rohanok a teli gumit indoklo idojaras nehany hetere (6-800km) venni egy
> garnitura teligumit es eldobom harom ev mulva meg szorosen .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2016. február 27. 11:34 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
>
> > Azt nehéz lenne bizonyítani, hogy ugyanazon forgalmi szituációban,
> ugyanaz
> > a sofőr egy jól és egy kevésbé jól tapadó gumival, egyforma eredményt
> > produkálhat!
> > Én mindössze ennyit állítok, a többi csak blabla.
> >
> >
> > bi
> >
> >
> > Szondi wrote:
> >
> >> 2016.02.27. 8:48 keltezéssel, Benedek I. írta:
> >>
> >>> Nem itt a lényeg!
> >>>
> >>
> >> Pedig, de. :)
> >>
> >> A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható szituációk vannak, hanem
> >>> olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók előre és kizárólag a
> >>> fizika törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn, vagy emelkedőn
> >>> közlekedés, oldalszél hatásai, jégbordás útfelület, váratlanul eléd
> >>> vágó jármű, állat kifutása az útra, szembe előző jármű, de még egy
> >>> gumidefekt is ide sorolható. Ilyen esetekben sokszor számít akár 1
> >>> cm is, aminek a sokszorosa múlik a tapadási paramétereken!
> >>>
> >>
> >> Ahhoz nagyon kell a gépet ismerni, de hamis biztonságérzetet ad az a
> >> tudat, hogy a gumi biztosan tapad. Ha az emberfia kihívja a sorsot
> >> maga ellen, előbb utóbb leesik az útról. És ez baromira nem függ a
> >> gumitól. Legalábbis olyan mértékben, mint ahogy beállítják.
> >> Kétségtelen, hogy hegyvidéki, téli közlekedésnél sokat nyom a latban,
> >> de pl. lejegesedett úton a téli, pont annyira "hatásos", mint egy
> >> bármilyen más. A mostani telek, nálunk aligha teszi próbára a
> >> vezetési technikát, vagy a gépet. Ha az a +1 m menti az életedet,
> >> akkor ott valami nagyon rosszul lett kalkulálva. Ha pedig eléd ugrik
> >> egy elefánt, így is, úgy is legázolod. :)
> >>
> >>> Tudom, hogy egy penge sofőr ezeket a szituációkat is nulla
> >>> hibaponttal kezeli nyári gumikkal, télen is.:)
> >>>
> >>
> >> Páran már az urnában gondolkoznak erről. :(
> >>
> >> Mert megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját volánja
> >>> mögött, a többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a
> >>> forgalomban.
> >>>
> >>
> >> Mindenki követ el hibát, amit, vagy maga, vagy a gép, vagy mások
> >> védenek ki. Kis százalékban a fizika győz, és a sofőr alulmarad.
> >> Kétségtelen, hogy vannak kivédhetetlen szituk, aztán itt már csak a
> >> szerencsén múlik, hogy mi fog történni. Jó lenne egy tuti
> >> statisztika, hogy hány közlekedési balesetnél, kizárólag a rosszul
> >> megválasztott gumi az ok. Szinte a 99% visszavezethető emberi hibára.
> >> A 80 éves suzukisnál ugyanúgy, mint az X5-ös, izomagyú nagy arcnál.
> >> Én 77-től vezetek, zúztam totálra gépet, de nem a gépsárkány, vagy a
> >> körülmény volt az ok, hanem én. Persze olyan jó a jeges útra fogni,
> >> mert az mentség. A féléves jogsi, meg a tapasztalatlanság szóba se
> >> került. :)
> >> Üdv.:
> >> Anonymus
> >>
> >
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list