[elektro-etc] Friss gumitesztek

lista mail jappofan at gmail.com
Sat Feb 27 14:57:06 CET 2016


Amikor például becsúszik a másik elé szar nyári gumijával a
keresztutcából.... a havas, latyakos úton.

És akkor a TÉLI gumival jó eséllyel megoldható a szitu, mert
- lehet vele fékezni >> tapad
- lehet vele kanyarodni >> tapad

...és akkor még szó sem volt a megpörgés gátló (VSA/ESP/ESC jótékony
hatásáról az ilyen úton elkövetett manőver közben.
Ami a kezdődő pörgést megfogja, miközben erre a vezető biztosan képtelen.
Lévén, hogy nem tud kerekenként fékezni pl. hiába van még hozzá tapadása.
A reflexe lassúságáról nem is beszélve...

VSA off és on módban .-)
https://www.youtube.com/watch?v=9qpAbmG3Z7A






2016. február 27. 12:37 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> Tessen már felfogni, hogy nem azon múlik, hogy _te_ hogyan vezetsz,
> hanem azon, hogy a többiek. Simán beletolnak egy olyan szituba, ahol
> azon a centin múlik alkalmasint akár az életed.
>
> Vagy éppen azon, hogy mondjuk észreveszel-e egy lefagyott, szürke
> jégfoltot a szürkületben az út szürkéjében.
>
> Best regards,
> Andy
>
> Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> írta (2016. február 27. 11:39):
> > Már régen rossz, ha úgy közlekedsz, hogy 1 cm-en bármi múljon. Az az 1 cm
> > összejön 1 század másodperces késlekedésböl, 1 db kavicsból vagy 3 db
> > nedves falevélből.
> > A másik, hogy utólag foghatod majd a gumira, meg az összes külső
> > körülményre, de ez csak a saját lelkiismeret elnyomására jó.
> > Ki
> > 2016.02.27. 8:49 ezt írta ("Benedek I." <renyta at t-online.hu>):
> >
> >> Nem itt a lényeg! A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható
> szituációk
> >> vannak, hanem olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók előre és
> kizárólag
> >> a fizika törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn, vagy emelkedőn
> közlekedés,
> >> oldalszél hatásai, jégbordás útfelület, váratlanul eléd vágó jármű,
> állat
> >> kifutása az útra, szembe előző jármű, de még egy gumidefekt is ide
> >> sorolható. Ilyen esetekben sokszor számít akár  1 cm is, aminek a
> >> sokszorosa múlik a tapadási paramétereken! Tudom, hogy egy penge sofőr
> >> ezeket a szituációkat is nulla hibaponttal kezeli nyári gumikkal, télen
> >> is.:) Mert megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját
> volánja
> >> mögött, a többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a forgalomban.
> >>
> >> bi
> >>
> >>
> >> Acs Gabor wrote:
> >>
> >>> Itt a lényeg.
> >>>
> >>>
> >>> Gábor
> >>>
> >>> 2016.02.26. 23:10 keltezéssel, Szondi írta:
> >>>
> >>>>
> >>>> Azért valljuk be, hogy ha 1 cm-en múlik valami gebasz, az nagyon gáz.
> >>>> Az 1-2 m-es fékútnövekedésnek is illik beleférnie, igaz ha számít rá
> >>>> az ember. Persze, ha a határon autózik az polgár, bízva a
> >>>> technikában, meg a fizikában, akkor áll a zászló, hogy belefut a
> >>>> hülyeségbe. Nemegyszer látni a következményeket, amikor egymás
> >>>> seggében csapatják a pályán, 150-el. Egy aprócska hiba és rögtön
> >>>> képződik pár tonna fémhulladék. Rosszabb esetben a fekete zsák is
> >>>> előkerül. És szinte biztos, hogy nem a gumi az ok.
> >>>>
> >>>> Üdv.:
> >>>> Anonymus
> >>>>
> >>>
> >>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list