[elektro-etc] Friss gumitesztek

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Feb 28 22:35:13 CET 2016


igen . de ahogy a gyorshajtast konnyu beirni ugy a nyarigumit meg konnyebb
. a forgalom valtozekony kornyezet - az ha nincs kamerad akkor sosem derul
ki hogy mi tortent igy nem fogja egy rendor beirni mint okot.
egyebkent meg kijarnak helyszinelni vagy mar csak trafipaxolnak ?

bye
dexter


2016. február 28. 13:48 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:

> Pont ezt tudom nagyon utálni, hogy szerintem is a követési távolság lenne
> a biztonság alapja, amit a sietős fittipaldik minden adandó alkalommal
> elvesznek, és akkor kezdhetem előröl.
>
> Sőt, a közfelfogás miatt, ha ilyen helyzetben télen belemennék, mert
> elvette a követési távolságom, az lenne mondva, hogy persze, mert a nyári
> gumi és az 1 centi, holott az én féktávom még akár kevesebb is lenne azonos
> sebességnél.
>
>
> Gábor
>
> 2016.02.28. 13:01 keltezéssel, Keller Viktor írta:
>
>> lista mail <jappofan at gmail.com> írta (2016. február 28. 9:25):
>>
>>> Ércsed má mög, hogy hülyeség a téligumi... eszt mögmonták má itt.
>>> Lögyé óvatos és akkó nem számít a 2-3X fékút sé mög a szar tapadás sé,
>>> ami
>>> miatt osztán kormányozni sé tucc röndösen.
>>> Mög elindúni sé.
>>>
>>>
>>> "Míg a legjobb téli gumikkal jeges úton, 40 km/órás sebességről fékezve
>>> általában 20 méter alatt sikerült megállni,
>>> a három, különböző állapotú prémium nyári gumival felszerelt
>>> tesztautóknak
>>> a gumi kopásának mértékétől függően
>>> ugyanehhez 36, 45, illetve 62 méterre volt szüksége!
>>>
>>> Ez azt jelenti, hogy míg a legjobb téli gumival felszerelt autó éppen
>>> megáll a 18 méterrel előrébb az úttestre lépő gyalogos előtt,
>>> a teljesen új nyári gumival felszerelt autó 31,
>>> a csak enyhébben kopott nyári gumival közlekedő gépkocsi 33,
>>> míg az erősebben kopottat viselő jármű 36 km/órával üti el őt.”
>>>
>> Viszont én téligumival követve egy nyárigumival szerelt autót, ha nem
>> tartok követési távot, simán rátolom az óvodáscsoportra őt nedves
>> aszfalton. Az meg sokkal többször van, mint fagyos, havas.
>>
>> Szóval nem tudok egyértelmű döntést hozni. Felrakattam a télit, de a
>> teszt sem győzött meg, és a tapasztalat sem: Mentem már kilinccsel
>> előre miközben csak követtem a kanyarban egy másik autót. Meg ugyanez
>> körforgalomban. Mindkét eset esőben, téligumin. Az, hogy nem mentem
>> neki semminek, és nem hagytam el a sávot nem a tudásomnak, hanem a
>> szerencsémnek köszönhető.
>>
>> Csak zavart a sokadszorra előkerülő 1cm. Pedig nem ezen múlik.
>>
>> Ugyanezt a tesztet szakemberek és gumicserélgetés nélkül megismételték
>> amúgy amikor leesett a hó. Nem vadonat új gumikkal, hanem használatban
>> levő autókkal próbálkoztak. Ott az is jól kijött, hogy az ABS mennyit
>> ad a fékúthoz. A havon a lestrapált nyárigumival szerelt szuzuki
>> hamarabb megállt, mint a prémium autó téligumin. Vagy kb. azonos
>> távon. Viszont minden más helyzetben lemaradt a téliekkel szemben.
>> Akadt olyan, ahol sokkal, ahol ugyanúgy hozta a 30-cal elcsapja a
>> gyalogot, vagy éppen ráfutással az óvodás csoport közé tolja az előtte
>> biztonságosan megállót képet, mint a mesterséges körülmények között
>> mért teszten. Azaz élesben is tud életveszélyes lenni a nyárigumi.
>>
>> Csak azt a cikket sajnos nem találom most.
>>
>> Szóval a lényeg, hogy nem centiken múlik, és nem is annyi a különbség.
>> De fontos képben lenni, hogy mikor mennyi, és tudni, hogy lestrapált
>> nyárigumival sokszor csak az tekinthető biztonságosnak, ha egyedül
>> közlekedünk, és ilyenkor el se indulni. Amikor pedig használható az
>> autó, akkor is érdemes métereket adni a követési távolsághoz az
>> időjárástól függően.
>>
>> üdv:
>> Viktor
>>
>>
>> 2016. február 28. 1:15 Keller Viktor írta, <keller.viktor at gmail.com>:
>>>
>>> Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta (2016. február 27. 17:53):
>>>>
>>>>> lesz 1 centi különbség
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> http://tanpalya.hu/hu/kezdolap/hirek/tligumiteszt-a-hungaroringen-me-ezek-a-legjobb-tli-gumik-az-idn
>>>>
>>>>
>>>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list