[elektro-etc] Friss gumitesztek

Benedek I. renyta at t-online.hu
Sat Feb 27 13:14:19 CET 2016


Nagyon másról beszélsz!
Arról van szó, hogy a koccanást (érintést) követő 1 cm is sok, mert az már 
sérülés. Nem a méterek a fontosak, ott már cseszheted! Kezdettől ezt ugatom, 
hiába. És akkor ez az 1 cm (de ennél sokkal több) múlhat azon, hogy milyen 
volt a futómű tapadása. Ezt nem kell túlmagyarázni, a lényeg, hogy nem 
hülyeség a téli gumi. Lehet ellene ágálni, megerőszakolt elméleteket 
gyártani, de attól még jó! Nem véletlen, hogy több országban már kötelező a 
használata, ahol még nem, ott komoly bírság fenyeget, ha balesetet okozol, 
vagy akadályozod a forgalmat télen, nyári gumikkal.

bi

Imre Kormos wrote:
> Már régen rossz, ha úgy közlekedsz, hogy 1 cm-en bármi múljon. Az az
> 1 cm összejön 1 század másodperces késlekedésböl, 1 db kavicsból vagy
> 3 db nedves falevélből.
> A másik, hogy utólag foghatod majd a gumira, meg az összes külső
> körülményre, de ez csak a saját lelkiismeret elnyomására jó.
> Ki
> 2016.02.27. 8:49 ezt írta ("Benedek I." <renyta at t-online.hu>):
>
>> Nem itt a lényeg! A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható
>> szituációk vannak, hanem olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók
>> előre és kizárólag a fizika törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn,
>> vagy emelkedőn közlekedés, oldalszél hatásai, jégbordás útfelület,
>> váratlanul eléd vágó jármű, állat kifutása az útra, szembe előző
>> jármű, de még egy gumidefekt is ide sorolható. Ilyen esetekben
>> sokszor számít akár  1 cm is, aminek a sokszorosa múlik a tapadási
>> paramétereken! Tudom, hogy egy penge sofőr ezeket a szituációkat is
>> nulla hibaponttal kezeli nyári gumikkal, télen is.:) Mert
>> megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját volánja
>> mögött, a többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a
>> forgalomban.
>>
>> bi
>>
>>
>> Acs Gabor wrote:
>>
>>> Itt a lényeg.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2016.02.26. 23:10 keltezéssel, Szondi írta:
>>>
>>>>
>>>> Azért valljuk be, hogy ha 1 cm-en múlik valami gebasz, az nagyon
>>>> gáz. Az 1-2 m-es fékútnövekedésnek is illik beleférnie, igaz ha
>>>> számít rá az ember. Persze, ha a határon autózik az polgár, bízva a
>>>> technikában, meg a fizikában, akkor áll a zászló, hogy belefut a
>>>> hülyeségbe. Nemegyszer látni a következményeket, amikor egymás
>>>> seggében csapatják a pályán, 150-el. Egy aprócska hiba és rögtön
>>>> képződik pár tonna fémhulladék. Rosszabb esetben a fekete zsák is
>>>> előkerül. És szinte biztos, hogy nem a gumi az ok.
>>>>
>>>> Üdv.:
>>>> Anonymus 



More information about the Elektro-etc mailing list