[elektro-etc] Friss gumitesztek
Benedek I.
renyta at t-online.hu
Sat Feb 27 11:34:07 CET 2016
Azt nehéz lenne bizonyítani, hogy ugyanazon forgalmi szituációban, ugyanaz a
sofőr egy jól és egy kevésbé jól tapadó gumival, egyforma eredményt
produkálhat!
Én mindössze ennyit állítok, a többi csak blabla.
bi
Szondi wrote:
> 2016.02.27. 8:48 keltezéssel, Benedek I. írta:
>> Nem itt a lényeg!
>
> Pedig, de. :)
>
>> A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható szituációk vannak, hanem
>> olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók előre és kizárólag a
>> fizika törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn, vagy emelkedőn
>> közlekedés, oldalszél hatásai, jégbordás útfelület, váratlanul eléd
>> vágó jármű, állat kifutása az útra, szembe előző jármű, de még egy
>> gumidefekt is ide sorolható. Ilyen esetekben sokszor számít akár 1
>> cm is, aminek a sokszorosa múlik a tapadási paramétereken!
>
> Ahhoz nagyon kell a gépet ismerni, de hamis biztonságérzetet ad az a
> tudat, hogy a gumi biztosan tapad. Ha az emberfia kihívja a sorsot
> maga ellen, előbb utóbb leesik az útról. És ez baromira nem függ a
> gumitól. Legalábbis olyan mértékben, mint ahogy beállítják.
> Kétségtelen, hogy hegyvidéki, téli közlekedésnél sokat nyom a latban,
> de pl. lejegesedett úton a téli, pont annyira "hatásos", mint egy
> bármilyen más. A mostani telek, nálunk aligha teszi próbára a
> vezetési technikát, vagy a gépet. Ha az a +1 m menti az életedet,
> akkor ott valami nagyon rosszul lett kalkulálva. Ha pedig eléd ugrik
> egy elefánt, így is, úgy is legázolod. :)
>> Tudom, hogy egy penge sofőr ezeket a szituációkat is nulla
>> hibaponttal kezeli nyári gumikkal, télen is.:)
>
> Páran már az urnában gondolkoznak erről. :(
>
>> Mert megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját volánja
>> mögött, a többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a
>> forgalomban.
>
> Mindenki követ el hibát, amit, vagy maga, vagy a gép, vagy mások
> védenek ki. Kis százalékban a fizika győz, és a sofőr alulmarad.
> Kétségtelen, hogy vannak kivédhetetlen szituk, aztán itt már csak a
> szerencsén múlik, hogy mi fog történni. Jó lenne egy tuti
> statisztika, hogy hány közlekedési balesetnél, kizárólag a rosszul
> megválasztott gumi az ok. Szinte a 99% visszavezethető emberi hibára.
> A 80 éves suzukisnál ugyanúgy, mint az X5-ös, izomagyú nagy arcnál.
> Én 77-től vezetek, zúztam totálra gépet, de nem a gépsárkány, vagy a
> körülmény volt az ok, hanem én. Persze olyan jó a jeges útra fogni,
> mert az mentség. A féléves jogsi, meg a tapasztalatlanság szóba se
> került. :)
> Üdv.:
> Anonymus
More information about the Elektro-etc
mailing list