[elektro-etc] Friss gumitesztek
Szondi
szondilaszlo at gmail.com
Sat Feb 27 09:21:26 CET 2016
2016.02.27. 8:48 keltezéssel, Benedek I. írta:
> Nem itt a lényeg!
Pedig, de. :)
> A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható szituációk vannak, hanem
> olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók előre és kizárólag a fizika
> törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn, vagy emelkedőn közlekedés,
> oldalszél hatásai, jégbordás útfelület, váratlanul eléd vágó jármű,
> állat kifutása az útra, szembe előző jármű, de még egy gumidefekt is
> ide sorolható. Ilyen esetekben sokszor számít akár 1 cm is, aminek a
> sokszorosa múlik a tapadási paramétereken!
Ahhoz nagyon kell a gépet ismerni, de hamis biztonságérzetet ad az a
tudat, hogy a gumi biztosan tapad. Ha az emberfia kihívja a sorsot maga
ellen, előbb utóbb leesik az útról. És ez baromira nem függ a gumitól.
Legalábbis olyan mértékben, mint ahogy beállítják. Kétségtelen, hogy
hegyvidéki, téli közlekedésnél sokat nyom a latban, de pl. lejegesedett
úton a téli, pont annyira "hatásos", mint egy bármilyen más. A mostani
telek, nálunk aligha teszi próbára a vezetési technikát, vagy a gépet.
Ha az a +1 m menti az életedet, akkor ott valami nagyon rosszul lett
kalkulálva. Ha pedig eléd ugrik egy elefánt, így is, úgy is legázolod. :)
> Tudom, hogy egy penge sofőr ezeket a szituációkat is nulla hibaponttal
> kezeli nyári gumikkal, télen is.:)
Páran már az urnában gondolkoznak erről. :(
> Mert megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját volánja
> mögött, a többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a forgalomban.
Mindenki követ el hibát, amit, vagy maga, vagy a gép, vagy mások védenek
ki. Kis százalékban a fizika győz, és a sofőr alulmarad. Kétségtelen,
hogy vannak kivédhetetlen szituk, aztán itt már csak a szerencsén múlik,
hogy mi fog történni. Jó lenne egy tuti statisztika, hogy hány
közlekedési balesetnél, kizárólag a rosszul megválasztott gumi az ok.
Szinte a 99% visszavezethető emberi hibára. A 80 éves suzukisnál
ugyanúgy, mint az X5-ös, izomagyú nagy arcnál. Én 77-től vezetek, zúztam
totálra gépet, de nem a gépsárkány, vagy a körülmény volt az ok, hanem
én. Persze olyan jó a jeges útra fogni, mert az mentség. A féléves
jogsi, meg a tapasztalatlanság szóba se került. :)
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro-etc
mailing list