[elektro-etc] Friss gumitesztek

Szondi szondilaszlo at gmail.com
Sat Feb 27 09:21:26 CET 2016



2016.02.27. 8:48 keltezéssel, Benedek I. írta:
> Nem itt a lényeg! 

Pedig, de. :)

> A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható szituációk vannak, hanem 
> olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók előre és kizárólag a fizika 
> törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn, vagy emelkedőn közlekedés, 
> oldalszél hatásai, jégbordás útfelület, váratlanul eléd vágó jármű, 
> állat kifutása az útra, szembe előző jármű, de még egy gumidefekt is 
> ide sorolható. Ilyen esetekben sokszor számít akár  1 cm is, aminek a 
> sokszorosa múlik a tapadási paramétereken!

Ahhoz nagyon kell a gépet ismerni, de hamis biztonságérzetet ad az a 
tudat, hogy a gumi biztosan tapad. Ha az emberfia kihívja a sorsot maga 
ellen, előbb utóbb leesik az útról. És ez baromira nem függ a gumitól. 
Legalábbis olyan mértékben, mint ahogy beállítják. Kétségtelen, hogy 
hegyvidéki, téli közlekedésnél sokat nyom a latban, de pl. lejegesedett 
úton a téli, pont annyira "hatásos", mint egy bármilyen más. A mostani 
telek, nálunk aligha teszi próbára a vezetési technikát, vagy a gépet. 
Ha az a +1 m menti az életedet, akkor ott valami nagyon rosszul lett 
kalkulálva. Ha pedig eléd ugrik egy elefánt, így is, úgy is legázolod. :)

> Tudom, hogy egy penge sofőr ezeket a szituációkat is nulla hibaponttal 
> kezeli nyári gumikkal, télen is.:)

Páran már az urnában gondolkoznak erről. :(

> Mert megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját volánja 
> mögött, a többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a forgalomban.

Mindenki követ el hibát, amit, vagy maga, vagy a gép, vagy mások védenek 
ki. Kis százalékban a fizika győz, és a sofőr alulmarad. Kétségtelen, 
hogy vannak kivédhetetlen szituk, aztán itt már csak a szerencsén múlik, 
hogy mi fog történni. Jó lenne egy tuti statisztika, hogy hány 
közlekedési balesetnél, kizárólag a rosszul megválasztott gumi az ok. 
Szinte a 99% visszavezethető emberi hibára. A 80 éves suzukisnál 
ugyanúgy, mint az X5-ös, izomagyú nagy arcnál. Én 77-től vezetek, zúztam 
totálra gépet, de nem a gépsárkány, vagy a körülmény volt az ok, hanem 
én. Persze olyan jó a jeges útra fogni, mert az mentség. A féléves 
jogsi, meg a tapasztalatlanság szóba se került. :)

Üdv.:
Anonymus



More information about the Elektro-etc mailing list