[elektro-etc] Friss gumitesztek
Benedek I.
renyta at t-online.hu
Sat Feb 27 08:48:47 CET 2016
Nem itt a lényeg! A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható szituációk
vannak, hanem olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók előre és kizárólag
a fizika törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn, vagy emelkedőn közlekedés,
oldalszél hatásai, jégbordás útfelület, váratlanul eléd vágó jármű, állat
kifutása az útra, szembe előző jármű, de még egy gumidefekt is ide
sorolható. Ilyen esetekben sokszor számít akár 1 cm is, aminek a sokszorosa
múlik a tapadási paramétereken! Tudom, hogy egy penge sofőr ezeket a
szituációkat is nulla hibaponttal kezeli nyári gumikkal, télen is.:) Mert
megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját volánja mögött, a
többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a forgalomban.
bi
Acs Gabor wrote:
> Itt a lényeg.
>
>
> Gábor
>
> 2016.02.26. 23:10 keltezéssel, Szondi írta:
>>
>> Azért valljuk be, hogy ha 1 cm-en múlik valami gebasz, az nagyon gáz.
>> Az 1-2 m-es fékútnövekedésnek is illik beleférnie, igaz ha számít rá
>> az ember. Persze, ha a határon autózik az polgár, bízva a
>> technikában, meg a fizikában, akkor áll a zászló, hogy belefut a
>> hülyeségbe. Nemegyszer látni a következményeket, amikor egymás
>> seggében csapatják a pályán, 150-el. Egy aprócska hiba és rögtön
>> képződik pár tonna fémhulladék. Rosszabb esetben a fekete zsák is
>> előkerül. És szinte biztos, hogy nem a gumi az ok.
>>
>> Üdv.:
>> Anonymus
More information about the Elektro-etc
mailing list