[elektro-etc] Friss gumitesztek
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Feb 28 07:09:03 CET 2016
amit en allitok az az hogy a varatlan helyzetek olyankor alakulnak ki
amikor a gumi viselkedese altalaban kiszamithatatlan (fekete jeg , vizes ut
, murva , sar, por , hullamzo aszfalt , avar) es az ABS jelentette jelentos
fekut novekedes problemat okozhat - tehat ne sirjon nekem senki a gumi
miatti par szazalekrol ha egyebkent elnezi hogy az abs negyven szazalekot
is siman hozzadob a fekuthoz .
plane ne egy ujabb auto volanja mogul ahol a nagy felni , szeles gumi (mert
200km/h-ra kell kesziteni az autot) jelentosen noveli a tapadas
valtozekonysagat egy vekonyabb , kisebb atmeroju gumihoz kepest .
amugy igen - ha elem lep ki valaki , akkor lehet hogy a gumi 2-5%-a szamit
majd . ami sebessegben ugye 1-2% kulonbseget jelent - tehat ha 60 helyett
61-el megyek annak kb ekkora a hatasa . elem kilepett - ahogy kilepett
volna egy lenyegesen nehezebb vagy nagyobb auto , mento , busz ele is -
azoknal tuti rovidebb uton allok meg .
a kreszben ha jol emlekszem 5m/s^2 volt az eros fekezes hatara . az autom
kb 9.4-9.6-ot tud. a gumival ezt feltornazhatom 9.45-re ? wow. maris
rohanok a teli gumit indoklo idojaras nehany hetere (6-800km) venni egy
garnitura teligumit es eldobom harom ev mulva meg szorosen .
bye
dexter
2016. február 27. 11:34 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
> Azt nehéz lenne bizonyítani, hogy ugyanazon forgalmi szituációban, ugyanaz
> a sofőr egy jól és egy kevésbé jól tapadó gumival, egyforma eredményt
> produkálhat!
> Én mindössze ennyit állítok, a többi csak blabla.
>
>
> bi
>
>
> Szondi wrote:
>
>> 2016.02.27. 8:48 keltezéssel, Benedek I. írta:
>>
>>> Nem itt a lényeg!
>>>
>>
>> Pedig, de. :)
>>
>> A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható szituációk vannak, hanem
>>> olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók előre és kizárólag a
>>> fizika törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn, vagy emelkedőn
>>> közlekedés, oldalszél hatásai, jégbordás útfelület, váratlanul eléd
>>> vágó jármű, állat kifutása az útra, szembe előző jármű, de még egy
>>> gumidefekt is ide sorolható. Ilyen esetekben sokszor számít akár 1
>>> cm is, aminek a sokszorosa múlik a tapadási paramétereken!
>>>
>>
>> Ahhoz nagyon kell a gépet ismerni, de hamis biztonságérzetet ad az a
>> tudat, hogy a gumi biztosan tapad. Ha az emberfia kihívja a sorsot
>> maga ellen, előbb utóbb leesik az útról. És ez baromira nem függ a
>> gumitól. Legalábbis olyan mértékben, mint ahogy beállítják.
>> Kétségtelen, hogy hegyvidéki, téli közlekedésnél sokat nyom a latban,
>> de pl. lejegesedett úton a téli, pont annyira "hatásos", mint egy
>> bármilyen más. A mostani telek, nálunk aligha teszi próbára a
>> vezetési technikát, vagy a gépet. Ha az a +1 m menti az életedet,
>> akkor ott valami nagyon rosszul lett kalkulálva. Ha pedig eléd ugrik
>> egy elefánt, így is, úgy is legázolod. :)
>>
>>> Tudom, hogy egy penge sofőr ezeket a szituációkat is nulla
>>> hibaponttal kezeli nyári gumikkal, télen is.:)
>>>
>>
>> Páran már az urnában gondolkoznak erről. :(
>>
>> Mert megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját volánja
>>> mögött, a többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a
>>> forgalomban.
>>>
>>
>> Mindenki követ el hibát, amit, vagy maga, vagy a gép, vagy mások
>> védenek ki. Kis százalékban a fizika győz, és a sofőr alulmarad.
>> Kétségtelen, hogy vannak kivédhetetlen szituk, aztán itt már csak a
>> szerencsén múlik, hogy mi fog történni. Jó lenne egy tuti
>> statisztika, hogy hány közlekedési balesetnél, kizárólag a rosszul
>> megválasztott gumi az ok. Szinte a 99% visszavezethető emberi hibára.
>> A 80 éves suzukisnál ugyanúgy, mint az X5-ös, izomagyú nagy arcnál.
>> Én 77-től vezetek, zúztam totálra gépet, de nem a gépsárkány, vagy a
>> körülmény volt az ok, hanem én. Persze olyan jó a jeges útra fogni,
>> mert az mentség. A féléves jogsi, meg a tapasztalatlanság szóba se
>> került. :)
>> Üdv.:
>> Anonymus
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list