[elektro-etc] Tanárok
lista mail
jappofan at gmail.com
Tue Feb 9 17:09:04 CET 2016
Azt állítod. hogy a matek, fizika, kémia, boiológia, magyar, stb. alapjai
nem ugyanazok?!
Hanem tankönyvtől függően függően változnak >> ez lássuk be hülyeség.
Vagy azt, hogy a tanártól is függnek, ne már ...
Nehogy már kiderüljön, hogy más a pitagorasz vagy az ohmtörvény, stb.
a tankönyvtől, iskolától, tanártól függően, mert ezt állítani... hátugye.
Szóval mi indokolja, hogy a közös-alapvető ismereteket egységesen tanítsák?
Miért is kéne ehhez 15 féle fizikakönyv ?!!!
-----
Az, hogy a filctoll, vagy a fénymásoló papír elég-e?
Az egy teljesen másik témakör.
Nem kell összemosni a tananyaggal...
Az, hogy legyen az iskola igazgató/vezetés ráteremettségén múlik elsősorban.
Mondjuk az a tanár, aki ezekre hivatkozva állítja, hogy nem tudja átadni a
tudást, az is vicces.
2016. február 9. 16:40 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
> Mert pl a kozpontositott tankonyvek amibol kotelezoen tanitani kell az
> ugye olyan jo tudasbazis. Meg a feltetelrendszer is ugye milyen tokeletes.
> A felesegem egyik baratnoje kozepsuliban tanit. Fel evre kap egy db
> filctollat szinenkent, hogy ossza be a napi 8 orajahoz, nem tudnak
> fenymasolni mert ha rossz a gep hetek amig javitanak valamit, nincs papir
> es lehetne sorolni. Bar a statisztika szepen mutatta, hogy egy tanarra
> kevesebb ora jut mint mashol, csak eppen ez nem a valosag, mert a tanarok
> nagy resze nem annyi orat ad amennyi a max hanem fobbet, csak eppen ez
> piszira csinaljak. Ja hogy ez nincs benne a statisztikaban? Szarul mutatna?
> Es mindez nyilvan azert van mert nem eleg tokosek....
>
> Azt mar meg sem emlitem, hogy ott szokas kiemelkedoen jo tanari eredmenyt
> elerni, ahol nem az eloirt konyvekbol eloirt modszerekkel tanitanak,
> hanem renitens modon valami pluszt is bele tud vinni amiert jo tanar lesz.
> Es mindig mindezt egyedileg az adott tanulora kozossegre osztalyra
> alakitva....
>
> Na ezt egyre nehezebb megtenni. Es persze ezert a tanarok a hibasok, nem
> a felulrol megalmodott hasznalhatatlan rendszer, ami senkinek sem veszi
> figyelembe a velemenyet, hanem diktatorikus modon mint a faltoro kos megy
> elore bele a szakadekba.
>
> Attila
> <elektro-etc at tesla.hu>, ezt írta:
>
> Az ALAP tudása MINDENKINEK meg kell(ne) hogy legyen és kb azonosan.
>
> Ne keverd a szakosított részekkel....
>
>
> ----
>
> Az egy másik probléma, hogy a gagyi tanári kar még az alaptudást sem tudja
> átadni a 8 év alatt.
> Ez rájuk nézve kínos... mert szakmai nullák javarészt.
>
> Mert nem a gyerekek lettek ám hülyébbek!!! sőt...
> Hanem a tanári kar lett sokkal-sokkal szarabb, sajnos
>
>
> 2016. február 9. 11:58 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>
> > Meg nem utolsó sorban: miért és kinek lenne jó, ha minden gyerek
> > ugyanazt tudná...?!?! Még a rögtön következő lépés, a továbbtanulás
> > szempontjából sem! Egy gimis, aki mondjuk humán beállítottságú, elmegy
> > magyar-töri faktra, hogy utána egyetemre felvételizzen, annak miért
> > kellene ugyanazt tudnia, mint mondjuk a szakközépben minősített
> > hegesztőnek tanuló srácnak, aki leteszi az érettségit, és utána
> > mondjuk elmegy az apja mellé a műhelybe karosszérialakatosnak? Még az
> > elméleti tárgyak szintjén sincs túl sok közös a tanulmányaikban.
> >
> > De ha szűkebben vesszük az azonosságot, és a gimiben maradunk: egy
> > humán és egy reál beállítottságú tanuló, egyik mondjuk magyartanárnak
> > vagy ügyvédnek készül, a másik meg mondjuk orvosnak. Miért kellene
> > ugyanazt, ugyanúgy tudniuk?
> >
> > Arról nem is beszélve, hogy ha jön egy hátrányos helyzetű, nehezen
> > kezelhető stb. gyerek, akkor annak a tudása lesz az etalon, hogy
> > "egyforma" legyen a tudásuk? Ne má'... Ugyanakkor itt már láthatóan
> > nem arról van szó, hogy mi a minimum, mert az már a béka segge alatt
> > van. Hanem arról, hogy aki képes lenne többre, azt is lehúzza a
> > rendszer, nem ad neki lehetőséget sem, hogy kifussa magát.
> >
> > Best regards,
> > Andy
> >
> > P.s.: A váltóállítóról nem is beszélve! :-)
> >
> > Szondi <szondilaszlo at gmail.com> írta (2016. február 9. 11:14):
> > >
> > >
> > > 2016.02.09. 8:35 keltezéssel, lista mail írta:
> > >>
> > >>
> > >> Az egységes alaptanterv és a központosított gazdálkodás, mint rendszer
> > >> ,elvben rendben van.
> > >
> > >
> > > Éljen Rákosi!
> > >
> > >> Ez az EGYSÉGES ÁLLAMI oktatás és ellátás alapja.
> > >> Ami mindeni számára biztosítja az azonos minimumot.
> > >>
> > >>
> > >> Nem volna jó ha visszatérne az az őrület, hogy
> > >> sok tucatnyi eltérő tankönyvből és tantervből tanítva
> > >> jócskán eltérő alap tudású gyerekek kerültek ki a klf. iskolákból.
> > >
> > >
> > > Egyentankönyv (ki dönti el, hogy jó is?)
> > > És az hogyan biztosítható, hogy egyforma tudással kerüljenek ki a
> > gyerkőcök.
> > > Mert hát van osztályzat is, a képességek sem egyformák.
> > >
> > >>
> > >> Igenis kellenek az egységes alapok!
> > >
> > >
> > > Meg az egyengyerekek is hozzá. Vazze, te tényleg azt hiszed, hogy ez a
> > jó?
> > > Ez a verzió már többször megbukott. A sivatagi show jut eszembe az
> > > oroszlánnal:
> > > belelép a lyukba, de még kétszer is arra megy, és minduntalan belelép.
> > Vagy
> > > a majom, aki felemeli a követ, és halálra rémül a kígyótól, de nem
> hisz a
> > > szemének és újfent felemeli a követ, és ismét frászt kap.
> > > Mi a túrónak kell olyasmit görcsösen erőltetni, ami csak
> nyögvenyelősen,
> > > vagy rengeteg gonddal, macerával működik.
> > > Ehhez képest a gyerekek jó része ötödikben még funkcionális analfabéta.
> > Ez
> > > betudható az oktatás győzelmének.
> > > Mikor veszi már észre ez a dilettáns bagázs, hogy vakvágányon
> > száguldozik.
> > > Aztán egyszer elfogy a sín, és az lesz a hülye, aki nem építette meg,
> > menet
> > > közben, elég gyorsan. Még véletlenül sem a mozdonyvezető.
> > > Igaz a mondás: az okos más kárából, tanul, a hülye meg a sajátjából
> sem.
> > >
> > > Üdv.:
> > > Anonymus
> > >
> > >
> >
> >
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list