[elektro-etc] Tanárok

umnyo umnyo at freemail.hu
Tue Feb 9 16:40:35 CET 2016


Mert pl a kozpontositott tankonyvek amibol kotelezoen tanitani kell az ugye olyan jo tudasbazis. Meg a feltetelrendszer is ugye milyen tokeletes. A felesegem egyik baratnoje kozepsuliban tanit. Fel evre kap egy db filctollat szinenkent,  hogy ossza be a napi 8 orajahoz,  nem tudnak fenymasolni mert ha rossz a gep hetek amig javitanak valamit, nincs papir es lehetne sorolni. Bar a statisztika szepen mutatta, hogy egy tanarra kevesebb ora jut mint mashol, csak eppen ez nem a valosag, mert a tanarok nagy resze nem annyi orat ad amennyi a max hanem fobbet, csak eppen ez piszira csinaljak. Ja hogy ez nincs benne a statisztikaban? Szarul mutatna? Es mindez nyilvan azert van mert nem eleg tokosek....

Azt mar meg sem emlitem,  hogy ott szokas kiemelkedoen jo tanari eredmenyt elerni,  ahol nem az eloirt konyvekbol eloirt modszerekkel tanitanak,  hanem renitens modon valami pluszt is bele tud vinni amiert jo tanar lesz. Es mindig mindezt egyedileg az adott tanulora kozossegre osztalyra alakitva....

Na ezt egyre nehezebb megtenni. Es persze ezert a tanarok a hibasok,  nem a felulrol megalmodott hasznalhatatlan rendszer,  ami senkinek sem veszi figyelembe a velemenyet,  hanem diktatorikus modon mint a faltoro kos megy elore bele a szakadekba.

Attila
   <elektro-etc at tesla.hu>, ezt írta: 
  
  Az ALAP tudása MINDENKINEK meg kell(ne) hogy legyen és kb azonosan.

Ne keverd a szakosított részekkel....


----

Az egy másik probléma, hogy a gagyi tanári kar még az alaptudást sem tudja
átadni a 8 év alatt.
Ez rájuk nézve kínos... mert szakmai nullák javarészt.

Mert nem a gyerekek lettek ám hülyébbek!!! sőt...
Hanem a tanári kar lett sokkal-sokkal szarabb, sajnos


2016. február 9. 11:58 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> Meg nem utolsó sorban: miért és kinek lenne jó, ha minden gyerek
> ugyanazt tudná...?!?! Még a rögtön következő lépés, a továbbtanulás
> szempontjából sem! Egy gimis, aki mondjuk humán beállítottságú, elmegy
> magyar-töri faktra, hogy utána egyetemre felvételizzen, annak miért
> kellene ugyanazt tudnia, mint mondjuk a szakközépben minősített
> hegesztőnek tanuló srácnak, aki leteszi az érettségit, és utána
> mondjuk elmegy az apja mellé a műhelybe karosszérialakatosnak? Még az
> elméleti tárgyak szintjén sincs túl sok közös a tanulmányaikban.
>
> De ha szűkebben vesszük az azonosságot, és a gimiben maradunk: egy
> humán és egy reál beállítottságú tanuló, egyik mondjuk magyartanárnak
> vagy ügyvédnek készül, a másik meg mondjuk orvosnak. Miért kellene
> ugyanazt, ugyanúgy tudniuk?
>
> Arról nem is beszélve, hogy ha jön egy hátrányos helyzetű, nehezen
> kezelhető stb. gyerek, akkor annak a tudása lesz az etalon, hogy
> "egyforma" legyen a tudásuk? Ne má'... Ugyanakkor itt már láthatóan
> nem arról van szó, hogy mi a minimum, mert az már a béka segge alatt
> van. Hanem arról, hogy aki képes lenne többre, azt is lehúzza a
> rendszer, nem ad neki lehetőséget sem, hogy kifussa magát.
>
> Best regards,
> Andy
>
> P.s.: A váltóállítóról nem is beszélve! :-)
>
> Szondi <szondilaszlo at gmail.com> írta (2016. február 9. 11:14):
> >
> >
> > 2016.02.09. 8:35 keltezéssel, lista mail írta:
> >>
> >>
> >> Az egységes alaptanterv és a központosított gazdálkodás, mint rendszer
> >> ,elvben rendben van.
> >
> >
> > Éljen Rákosi!
> >
> >> Ez az EGYSÉGES ÁLLAMI oktatás és ellátás alapja.
> >> Ami mindeni számára biztosítja az azonos minimumot.
> >>
> >>
> >> Nem volna jó ha visszatérne az az őrület, hogy
> >> sok tucatnyi eltérő  tankönyvből és tantervből tanítva
> >> jócskán eltérő alap tudású gyerekek kerültek ki a klf. iskolákból.
> >
> >
> > Egyentankönyv (ki dönti el, hogy jó is?)
> > És az hogyan biztosítható, hogy egyforma tudással kerüljenek ki a
> gyerkőcök.
> > Mert hát van osztályzat is, a képességek sem egyformák.
> >
> >>
> >> Igenis kellenek az egységes alapok!
> >
> >
> > Meg az egyengyerekek is hozzá. Vazze, te tényleg azt hiszed, hogy ez a
> jó?
> > Ez a verzió már többször megbukott. A sivatagi show jut eszembe az
> > oroszlánnal:
> > belelép a lyukba, de még kétszer is arra megy, és minduntalan belelép.
> Vagy
> > a majom, aki felemeli a követ, és halálra rémül a kígyótól, de nem hisz a
> > szemének és újfent felemeli a követ, és ismét frászt kap.
> > Mi a túrónak kell olyasmit görcsösen erőltetni, ami csak nyögvenyelősen,
> > vagy rengeteg gonddal, macerával működik.
> > Ehhez képest a gyerekek jó része ötödikben még funkcionális analfabéta.
> Ez
> > betudható az oktatás győzelmének.
> > Mikor veszi már észre ez a dilettáns bagázs, hogy vakvágányon
> száguldozik.
> > Aztán egyszer elfogy a sín, és az lesz a hülye, aki nem építette meg,
> menet
> > közben, elég gyorsan. Még véletlenül sem a mozdonyvezető.
> > Igaz a mondás: az okos más kárából, tanul, a hülye meg a sajátjából sem.
> >
> > Üdv.:
> > Anonymus
> >
> >
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list