[elektro-etc] Über

hobilobi at gmail.com hobilobi at gmail.com
Thu Aug 18 20:22:20 CEST 2016


Mindjárt könnyeket ejtek a taxisok nyomorgásáért. :-)

Ezek után csak azt szeretném tudni, hogy ha ennyire szar dolguk van 
szegényeknek, akkor vajon miért
törik magukat, hogy taxizzanak?
Folyamatosan nyomják a médiában, hogy micsoda munkaerő hiány van. Miért 
nem mennek el egy
nyugis fixen fizető állásba?

István

2016.08.18. 14:18 keltezéssel, Xorn írta:
> Dexter leírta a lényeget. Talpig becsületesen nem megy. Nemigen adja
> ki a jelen szabályok között.
>
> Ha egy héten hat napot dolgozik, mondjuk délután és az éjszaka első
> felében, ami kb. a legjobb időszak, akkor kinn van keddtől vasárnapi
> minden nap délután 2-3-4 órától éjfél-hajnal 2-4 óráig átlag 10-12
> órát. Ez elég kemény meló, kevés szabadidővel és szabadnappal, lássuk
> be. Ezalatt ki kell termelje a saját adóját, a saját megélhetését és a
> leendő következő autója árát. Egy taxizásra alkalmas autó 5-6 millió
> alsó hangon, ennek kell 36 hónap alatt összeszedni mondjuk a 60%-át,
> azaz kb. 4 misit, azaz kb. havonta 100 ezret. Igaz, ez neki leírható
> költség, tehát ezt a bruttóból kell levonni. Mínusz járulék, adó,
> benzinköltség, drosztdíj, évente speciális műszaki vizsga,
> szervizköltség, rádió, mittudomén.
>
> Saccold meg, mennyit kellene naponta keressen, hogy mindent kifizetve
> maradjon neki mondjuk havi 200-250 ezer a zsebében, amit már lehet
> normális megélhetésnek nevezni. És ha mondjuk családfenntartó is, már
> rögtön 300 inkább.
>
> És utána tedd hozzá a másik havi legalább 50 ezret, ami arra kell,
> hogy a minimálbéres vállalkozói bejelentéshez képest valaha egyszer
> legyen még nyugdíjaskorában is valami pénze...
>
> Ehhez a kb. 400 ezer Ft-hoz (250 megélhetés, 50 ezer
> nyugdíj-előtakarékosság, 100 ezer az autóra) kell minimum a duplája
> bruttóban, ha nem egy misi. Legyen 800 ezer Ft. Az átlagos, pár km-es
> budapesti fuvarokat számítva (450 Ft alapdíj + 280 Ft/km) mondjuk
> 2000-2500 Ft-os fuvarokkal 3-400 fuvar havonta, azaz napi egy tucat,
> azaz óránként legalább egy-másfél. Ez nem lehetetlen, de erősen függ a
> pillanatnyi helyzettől is, hogy összejön-e, a darabszám is, meg a
> távolság is.
>
> Napi 200-250 km-t gurulnak Bp-en egy műszak alatt, ebből kell kb. a
> felét "eladni". Városi fogyasztásnak, címre menetelkor forszírozott
> tempóban, utassal nyáron kötelezően klímázva stb. a 7 liter gázolaj
> nem sok. Ez a jelen árakkal havi kb. 120-130 ezer Ft (leírható
> költség, de az ÁFÁ-ja nem igényelhető vissza, új autó dettó, ÁFA megy
> onnan is a feneketlen zsákba). De volt már magasabb árakkal 160-180
> ezer/hó is.
>
> Meg mondjuk ha csak három napig van egy nátha vagy más miatt otthon
> minden negyedévben, már hetekkel-hónapokkal csúszik az új autó
> vásárlása. Ha el akar menni egy hetet nyaralni, megint csúszott egy
> hónapot az új autó, és még nem is költött semmit extrában, "csak" nem
> dolgozott. Ilyenkor a taxisoknak kötelezően megkötendő biztosítás
> alapján valami ezer-párszáz Ft-os napi kompenzációt kapnak
> "bevételkiesés" címén.
>
> Ha lezúzzák az autóját és két hétig javítják, az újabb két hónap késés
> az új autóig.
>
> Ha csak minden ötödik fuvarjának elcsalja a dolgait, már több
> tízezerrel van beljebb havonta, miközben a lebukás esélye nagyon,
> nagyon kicsi.
>
> Best regards,
> Andy
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list