[elektro-etc] Über

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Aug 18 14:18:26 CEST 2016


Dexter leírta a lényeget. Talpig becsületesen nem megy. Nemigen adja
ki a jelen szabályok között.

Ha egy héten hat napot dolgozik, mondjuk délután és az éjszaka első
felében, ami kb. a legjobb időszak, akkor kinn van keddtől vasárnapi
minden nap délután 2-3-4 órától éjfél-hajnal 2-4 óráig átlag 10-12
órát. Ez elég kemény meló, kevés szabadidővel és szabadnappal, lássuk
be. Ezalatt ki kell termelje a saját adóját, a saját megélhetését és a
leendő következő autója árát. Egy taxizásra alkalmas autó 5-6 millió
alsó hangon, ennek kell 36 hónap alatt összeszedni mondjuk a 60%-át,
azaz kb. 4 misit, azaz kb. havonta 100 ezret. Igaz, ez neki leírható
költség, tehát ezt a bruttóból kell levonni. Mínusz járulék, adó,
benzinköltség, drosztdíj, évente speciális műszaki vizsga,
szervizköltség, rádió, mittudomén.

Saccold meg, mennyit kellene naponta keressen, hogy mindent kifizetve
maradjon neki mondjuk havi 200-250 ezer a zsebében, amit már lehet
normális megélhetésnek nevezni. És ha mondjuk családfenntartó is, már
rögtön 300 inkább.

És utána tedd hozzá a másik havi legalább 50 ezret, ami arra kell,
hogy a minimálbéres vállalkozói bejelentéshez képest valaha egyszer
legyen még nyugdíjaskorában is valami pénze...

Ehhez a kb. 400 ezer Ft-hoz (250 megélhetés, 50 ezer
nyugdíj-előtakarékosság, 100 ezer az autóra) kell minimum a duplája
bruttóban, ha nem egy misi. Legyen 800 ezer Ft. Az átlagos, pár km-es
budapesti fuvarokat számítva (450 Ft alapdíj + 280 Ft/km) mondjuk
2000-2500 Ft-os fuvarokkal 3-400 fuvar havonta, azaz napi egy tucat,
azaz óránként legalább egy-másfél. Ez nem lehetetlen, de erősen függ a
pillanatnyi helyzettől is, hogy összejön-e, a darabszám is, meg a
távolság is.

Napi 200-250 km-t gurulnak Bp-en egy műszak alatt, ebből kell kb. a
felét "eladni". Városi fogyasztásnak, címre menetelkor forszírozott
tempóban, utassal nyáron kötelezően klímázva stb. a 7 liter gázolaj
nem sok. Ez a jelen árakkal havi kb. 120-130 ezer Ft (leírható
költség, de az ÁFÁ-ja nem igényelhető vissza, új autó dettó, ÁFA megy
onnan is a feneketlen zsákba). De volt már magasabb árakkal 160-180
ezer/hó is.

Meg mondjuk ha csak három napig van egy nátha vagy más miatt otthon
minden negyedévben, már hetekkel-hónapokkal csúszik az új autó
vásárlása. Ha el akar menni egy hetet nyaralni, megint csúszott egy
hónapot az új autó, és még nem is költött semmit extrában, "csak" nem
dolgozott. Ilyenkor a taxisoknak kötelezően megkötendő biztosítás
alapján valami ezer-párszáz Ft-os napi kompenzációt kapnak
"bevételkiesés" címén.

Ha lezúzzák az autóját és két hétig javítják, az újabb két hónap késés
az új autóig.

Ha csak minden ötödik fuvarjának elcsalja a dolgait, már több
tízezerrel van beljebb havonta, miközben a lebukás esélye nagyon,
nagyon kicsi.

Best regards,
Andy


Benedek I. <renyta at t-online.hu> írta (2016. augusztus 18. 13:43):
> Na jó, de ha még hiénák is vannak közöttük, akik elviszik előlük a meló egy
> jó részét. Szóval az tény, hogy egy tisztességes piacon, több munkával,
> beljebb vannak a tisztességesek.
> De azt is szögezzük le, ha nem megy nekik a bót, akkor más meló után kell
> nézni. Ha pedig valaki évek óta taxizik, akkor csak nem mehet annyira
> rosszul.:) Vagy mégsem annyira becsületes?
>
> bi
>
> Xorn wrote:
>>
>> Adó, járulékok stb. Plusz figyelembe véve, hogy 3 évente ki kell
>> termelje egy új autó árát (na jó, mondjuk a felét-kétharmadát) a
>> megélhetése mellett, nemigen veti fel őket a pénz.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> Benedek I. <renyta at t-online.hu> írta (2016. augusztus 18. 12:24):
>>>
>>> Hanem mi a csudán, ha becsületes és több a meló!?
>>>
>>> bi
>>>
>>> Xorn wrote:
>>>>
>>>>
>>>> Nem azon múlik.
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> Benedek I. <renyta at t-online.hu> írta (2016. augusztus 18. 12:05):
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ellenkezőleg! A becsületeseknek sokkal több fuvar jutna.
>>>>>
>>>>> bi
>>>>>
>>>>> Xorn wrote:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> A többi becsületes meg éhen halna...
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> Benedek I. <renyta at t-online.hu> írta (2016. augusztus 18. 10:37):
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Ja. Aztán félúton kiráncigál a kocsiból és elhajt.
>>>>>>> Egyetlen megoldás van - szerintem: szigorított szabályok,
>>>>>>> szigorított ellenőrzés és végrehajtás. Aki egyszer megszegi, soha
>>>>>>> többé ne lehessen taxis. Ennyi! Fél év alatt kihullana a férgese,
>>>>>>> a többi becsületes fuvarozó és az utasok is jól járnának.
>>>>>>>
>>>>>>> bi
>>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> ---
>>>>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>>>> https://www.avast.com/antivirus
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ---
>>> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>> https://www.avast.com/antivirus
>
>
>
> ---
> Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
> https://www.avast.com/antivirus
>



More information about the Elektro-etc mailing list