[elektro-etc] Über
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri Aug 19 09:46:58 CEST 2016
Ismerek párat közülük. Sajnos azt kell mondjam, nem sok minden egyébre
lennének alkalmasak.
Best regards,
Andy
On Aug 18, 2016 8:23 PM, "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com> wrote:
> Mindjárt könnyeket ejtek a taxisok nyomorgásáért. :-)
>
> Ezek után csak azt szeretném tudni, hogy ha ennyire szar dolguk van
> szegényeknek, akkor vajon miért
> törik magukat, hogy taxizzanak?
> Folyamatosan nyomják a médiában, hogy micsoda munkaerő hiány van. Miért
> nem mennek el egy
> nyugis fixen fizető állásba?
>
> István
>
> 2016.08.18. 14:18 keltezéssel, Xorn írta:
>
>> Dexter leírta a lényeget. Talpig becsületesen nem megy. Nemigen adja
>> ki a jelen szabályok között.
>>
>> Ha egy héten hat napot dolgozik, mondjuk délután és az éjszaka első
>> felében, ami kb. a legjobb időszak, akkor kinn van keddtől vasárnapi
>> minden nap délután 2-3-4 órától éjfél-hajnal 2-4 óráig átlag 10-12
>> órát. Ez elég kemény meló, kevés szabadidővel és szabadnappal, lássuk
>> be. Ezalatt ki kell termelje a saját adóját, a saját megélhetését és a
>> leendő következő autója árát. Egy taxizásra alkalmas autó 5-6 millió
>> alsó hangon, ennek kell 36 hónap alatt összeszedni mondjuk a 60%-át,
>> azaz kb. 4 misit, azaz kb. havonta 100 ezret. Igaz, ez neki leírható
>> költség, tehát ezt a bruttóból kell levonni. Mínusz járulék, adó,
>> benzinköltség, drosztdíj, évente speciális műszaki vizsga,
>> szervizköltség, rádió, mittudomén.
>>
>> Saccold meg, mennyit kellene naponta keressen, hogy mindent kifizetve
>> maradjon neki mondjuk havi 200-250 ezer a zsebében, amit már lehet
>> normális megélhetésnek nevezni. És ha mondjuk családfenntartó is, már
>> rögtön 300 inkább.
>>
>> És utána tedd hozzá a másik havi legalább 50 ezret, ami arra kell,
>> hogy a minimálbéres vállalkozói bejelentéshez képest valaha egyszer
>> legyen még nyugdíjaskorában is valami pénze...
>>
>> Ehhez a kb. 400 ezer Ft-hoz (250 megélhetés, 50 ezer
>> nyugdíj-előtakarékosság, 100 ezer az autóra) kell minimum a duplája
>> bruttóban, ha nem egy misi. Legyen 800 ezer Ft. Az átlagos, pár km-es
>> budapesti fuvarokat számítva (450 Ft alapdíj + 280 Ft/km) mondjuk
>> 2000-2500 Ft-os fuvarokkal 3-400 fuvar havonta, azaz napi egy tucat,
>> azaz óránként legalább egy-másfél. Ez nem lehetetlen, de erősen függ a
>> pillanatnyi helyzettől is, hogy összejön-e, a darabszám is, meg a
>> távolság is.
>>
>> Napi 200-250 km-t gurulnak Bp-en egy műszak alatt, ebből kell kb. a
>> felét "eladni". Városi fogyasztásnak, címre menetelkor forszírozott
>> tempóban, utassal nyáron kötelezően klímázva stb. a 7 liter gázolaj
>> nem sok. Ez a jelen árakkal havi kb. 120-130 ezer Ft (leírható
>> költség, de az ÁFÁ-ja nem igényelhető vissza, új autó dettó, ÁFA megy
>> onnan is a feneketlen zsákba). De volt már magasabb árakkal 160-180
>> ezer/hó is.
>>
>> Meg mondjuk ha csak három napig van egy nátha vagy más miatt otthon
>> minden negyedévben, már hetekkel-hónapokkal csúszik az új autó
>> vásárlása. Ha el akar menni egy hetet nyaralni, megint csúszott egy
>> hónapot az új autó, és még nem is költött semmit extrában, "csak" nem
>> dolgozott. Ilyenkor a taxisoknak kötelezően megkötendő biztosítás
>> alapján valami ezer-párszáz Ft-os napi kompenzációt kapnak
>> "bevételkiesés" címén.
>>
>> Ha lezúzzák az autóját és két hétig javítják, az újabb két hónap késés
>> az új autóig.
>>
>> Ha csak minden ötödik fuvarjának elcsalja a dolgait, már több
>> tízezerrel van beljebb havonta, miközben a lebukás esélye nagyon,
>> nagyon kicsi.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list