[elektro-etc] Émmegmontam - villanyautók
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Fri Apr 29 00:02:31 CEST 2016
Itt most arról van szó, hogy a viszonylag gyorsan megnövő igényeket
hogy lehet kielégíteni.
Egy erőmű építését valakinek most kell finanszírozni, és majd lesz
többletfogyasztás és bevétel.
A hálózatot is előbb kell fejleszeni, és majd lesz bevétel amiből megtérül.
Erre csak az államnak van elegendő pénze.
Ráadásul ha nem lép időben, akkor még ellátási zavarok is lehetnek.
Az autópark gyorsabban tudhat cserélődni, mint ahogy egy erőmű felépül, meg
ahogy a hálózat fejleszthető nagyobb teljesítményűre.
A hálózatfejlesztésnél mindig lesznek olyanok, akik éppen nem töltik az
autójukat, mert nincs, de a trafót
és a kábeleket le kell cserélni, mert azon a területen már nem bírja a
terhelést.
Akik miatt pedig cserélni kell, azok nem fognak annyit pluszban
fogyasztani, hogy hipp-hopp bejöjjön a fejlesztés
költsége.
Itt nem járható az sem, hogy az éppen befolyt pénzből történjen a
fejlesztés.
István
2016.04.28. 22:46 keltezéssel, charles hoss írta:
> A fogyasztok fogyasztanak es fizetnek.
> Nem azokkal van a baj akik fogyasztanak hanem azokkal akik nem, de elvarjak
> hogy az evi tiz kwh energiajuk erdekeben alljon az oszlop a tanyajukig,
> menjen a drot es legyen riaszthato szerelo.
> Bye
> Dexter
> On Apr 28, 2016 10:26 PM, "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com> wrote:
>
> Szerintem ez közel sem ilyen egyszerű.
> Egy fél paks teljesítményű erőmű költségét szerinted csak úgy be lehet
> szedni a lakosságtól?
> Kire terheled rá? Mindenkire egyenletesen?
> Reménytelen.
> 1. Nekem nincs villanyautóm, és nem is akarok ilyet venni, nem fizetek.
> 2. Nekem van 3*32A betápom, nekem ez elég, nem fizetek.
> 3. Én már 75 éves vagyok, nem fizetek. Nincs is miből, mert van 120ezer
> nyugdíjam.
> ... ..nem folytatom
>
> És ez még csak az erőmű.
> A hálózat fejlesztés hasonló, ha nem nagyobb költség.
> Azokra is állnak az előző példák.
>
> A napelem erre nem elég, mert nem mindenkinek van rá lehetősége.
> A 10 emeletes panel lakótelepen hová teszel annyi napelemet, ahány lakónak
> kocsija van ott ?
> Mert az nem járható, hogy mindenki egyenként szerel fel magának, amikor
> vesz egy vilautót.
>
> Nem kell az egész autóparknak lecserélődni ahhoz, hogy ez már problémát
> jelentsen.
> Bőven elég, ha 5-10% lecserélődik. Az pedig simán megtörténhet 3-5 év
> alatt, ha a gyártó kapacitás kiépül rá.
>
> Itt az államnak kell keményen zsebbe nyúlnia, aztán majd 10-20 év alatt
> szépen visszajöhet, az általad említett hozzájárulásokból.
>
> István
>
>
>
> 2016.04.28. 11:08 keltezéssel, Kormos Imre írta:
>
>> Az erőművi kapacitás és a bekerülési költség viszont jól szétteríthető.
>> Fizettet az állam(szolgáltató) közműfejlesztési hozzájárulást (így
>> szétterül a költség), leveszik az áfát a napelem - házi akkumulátor
>> csomagról (szétterül a kapacitás)..
>> Ráadásul jó sokáig csak előnye van, mert jó vezérléssel megszüntethető -
>> csökkenthető a fogyasztás csúcs-völgy problémája.
>> Arra én nem számítanék, hogy itt 1-2 év alatt lecserélődne a teljes
>> autópark - van arra még 10-20 év is.
>> KI
>>
>>
>>
>> Az még csak hagyján, hogy a pénz kicsúszna a kezéből. Erre könnyű
>>> megoldást találni.
>>> Viszont erőművi és hálózati kapacitással nem lehetne győzni,.
>>> A jelenlegi kapacitás többszöröse kellene, ha jelentős mennyiség lenne
>>> belőlük.
>>> Azt pedig nem lehet 1-2 év alatt kiépíteni.
>>>
>>> István
>>>
>>>
>>> 2016.04.27. 22:13 keltezéssel, Szondi írta:
>>>
>>>> Hát az egy jó darabig biztosan nem lesz olcsóbb. (főleg, ha terjed,
>>>> mint az influenza) Most a járgány drága, aztán meg a villany lesz az.
>>>> Egyik kormány se fogja jó szemmel nézni, hogy a pénz kicsúszik a kezéből.
>>>>
>>>> Üdv.:
>>>> Anonymus
>>>>
>>>>
>>>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list