[elektro-etc] Villanyrobogó
Imre Kormos
imre.kormos at gmail.com
Sat Apr 23 07:34:03 CEST 2016
Szerintem ez csupa jó hír, kösz.. Szerintem a győri szalonba nem megyek
vissza. Ha ez az akksi elmegy még 3-5 évet ( meg persze a váz is olyan
állapotban marad), akkor már pont jó leszek egy LiPo-ra..
Ki
2016. április 22. 21:08 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
> Lealkudnia a vevőnek kell, nem más nevében :-)
>
> Egyébként az ér további alkura nyitott és beszámít ezt azt. :-). Nem
> kenyérre kell neki, alapvetően több motorja is van, és mivel az apja /
> apósa egy motorbalesetben nagyon megsérült majdnem elvesztetett a fél
> lábát, fellázad a család, hogy minden motorját el kell adnia. Nem csak ez
> van neki.
>
> NiMh van benne. Állítása szerint jó állapotú. Ő a második tulaj,
> Spanyolból vette, rendőrmotor volt valamikor, de csak tartalékként, és
> állandóan töltőn volt. Elmondása szerint robogós városi használatnál elmegy
> 60-70 km-t, komolyabb kapatásnál azért ez leeseik 30-40 km.-re. Ő 4-5000
> körüli km.-t rakott bele.
>
> Ha azt számolóm hogy átlagosan egy teljes ciklusú töltéssel mondjuk 60
> km-t tesz meg, akkor ebben az aksiban durván 150 (teljes) ciklus van -
> persze ki tudj pontosan hogy és az idő is az élettartam ellen dolgozik. Ha
> jól volt kezelve azért még el tud menni egy darabig. De erre nem szabad
> alapozni. állítása szerint jó állapotban van de ez valóságban bármit
> jelenthet.
>
> Attila
>
> Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> írta:
> >És tudtál meg valamit a beszélgetésből? Én csak kb 2 percet beszéltem a
> >tulajjal.. Lealkudhattad volna egy kicsit :)
> >KI
> >
> >2016. április 22. 16:21 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
> >
> >> Egyébként az általad berakott használtautós vectrix elég jó áron van, de
> >> azért arra lehet készülni, hogy hamarosan akkucsere várható előbb utóbb.
> >> Nem bírtam ki, az előbb fel is hívtam.
> >>
> >> Ha nem fogtam volna bele egy komolyabb építésbe, akkor erre lecsapnék,
> >> mert ez az építés jóval többe lesz mint ez készen....
> >>
> >> Attila
> >>
> >> umnyo <umnyo at freemail.hu> írta:
> >> >
> >> >>Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
> >> valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem
> szeretném,
> >> de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez csökkenti az akksik
> >> élettartamát - hatótávolságát.
> >> >
> >> >Nézd erre azt tudom mondani, hogy kell menj vele egy kört. És akkor
> >> megtudod hogy a te igényeidnek megfelel-e. Nekem bőven megfelelt
> >> (megfelelne) gyári beállításokkal is, de mint ahogy írtam, ezen lehet
> >> változtatni - más kárára.
> >> >
> >> >>Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
> >> >>
> >> >
> >> >Ami nálam volt, ahhoz volt. És ehhez is léteznek mindenféle hackelések.
> >> >
> >> >>> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
> >> hozzá nincs mese :-).
> >> >>
> >> >
> >> >>2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
> >> >
> >> >Az a rosszabb verzió, mivel a kisütőáramok korlátosabbak mint egy
> >> LiFePo-nál. Én is ilyet alakítottam át Li alapúra.
> >> >
> >> >>Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
> >> >>Ez: <
> >>
> http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342>
> >> >>vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
> >> motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
> >> >>Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe
> jut
> >> az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
> >> >>( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de
> >> csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a
> többi
> >> le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
> >> >
> >> >Hát elég hanyagul kezelik őket sok esetben sajna :-(.
> >> >
> >> >>Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem
> elég
> >> egy új akkupakkra..
> >> >>A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg
> könnyebb
> >> a LiFePo?
> >> >
> >> >Kb 30-40 kg-ot nyertünk vele ha jól rémlik. Illetve kisebb fogyasztást
> -
> >> jobban tölthető kisüthető nagyobb áramok mellett, kisebb a töltési
> kisütési
> >> veszteség a kisebb belső ellenállás miatt. Ami még fontos lehet, hogy
> >> megfelelő töltővel gyorsabban is tölthető...
> >> >A LiFePo4 aksik energiasűrűsége mostanában úgy 130-140 Wh/kg körül
> >> vannak, az NiMH pedig dueván ennek a fele kb. Azaz ugyanannyi naftához
> >> kétszer annyi súly tartozik durván első közelítésben. Persze ez függ
> >> típustól, cellamérettől, tokozástól.
> >> >
> >> >
> >> >>Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
> >> vannak az akkumulátorok?
> >> >>
> >> >Van. Szóval lehet ellenőrizni, de egy hét is mire korrekt eredményt
> >> kapunk. Ami nálam volt vectrix abban olyan szintű bms nem volt, ami ezt
> >> tudta rendesen kontrollálni, de lehet az újabbakban van ilyen funkció.
> >> Viszont ez egy hoosszadalmas folyamat. Cellánként töltés kisütés ciklust
> >> kell nézni, és így mérhető, hogy mennyit tud tárolni az adott cella. A
> >> Vectrix rendszerfesze ráadásul 100V felett van, ezért ez sok cellát vonz
> >> >..
> >> >>Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes
> az
> >> ár.
> >> >
> >> >Kérdezz rá a Vectrixhungáriánál is. Tavaly vagy lehet már volt két éve
> >> is az, volt nekik aksik nélkül milla alatt, és akkor tuti jó aksid lesz
> :-)
> >> >
> >> >>> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol
> nagyon
> >> >>> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások,
> végsebesség,
> >> >>> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
> >> >>
> >> >>Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
> >> >
> >> >Ha jól tudom gyári tartozék. Nálam egy régebbi verzió volt, talán 2007
> >> vagy 2009-es, de már nem emlékszem....
> >> >
> >> >Attila
> >> >
> >> >
> >>
> >>
> >
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list