[elektro-etc] Villanyrobogó
umnyo
umnyo at freemail.hu
Fri Apr 22 21:08:13 CEST 2016
Lealkudnia a vevőnek kell, nem más nevében :-)
Egyébként az ér további alkura nyitott és beszámít ezt azt. :-). Nem kenyérre kell neki, alapvetően több motorja is van, és mivel az apja / apósa egy motorbalesetben nagyon megsérült majdnem elvesztetett a fél lábát, fellázad a család, hogy minden motorját el kell adnia. Nem csak ez van neki.
NiMh van benne. Állítása szerint jó állapotú. Ő a második tulaj, Spanyolból vette, rendőrmotor volt valamikor, de csak tartalékként, és állandóan töltőn volt. Elmondása szerint robogós városi használatnál elmegy 60-70 km-t, komolyabb kapatásnál azért ez leeseik 30-40 km.-re. Ő 4-5000 körüli km.-t rakott bele.
Ha azt számolóm hogy átlagosan egy teljes ciklusú töltéssel mondjuk 60 km-t tesz meg, akkor ebben az aksiban durván 150 (teljes) ciklus van - persze ki tudj pontosan hogy és az idő is az élettartam ellen dolgozik. Ha jól volt kezelve azért még el tud menni egy darabig. De erre nem szabad alapozni. állítása szerint jó állapotban van de ez valóságban bármit jelenthet.
Attila
Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> írta:
>És tudtál meg valamit a beszélgetésből? Én csak kb 2 percet beszéltem a
>tulajjal.. Lealkudhattad volna egy kicsit :)
>KI
>
>2016. április 22. 16:21 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>
>> Egyébként az általad berakott használtautós vectrix elég jó áron van, de
>> azért arra lehet készülni, hogy hamarosan akkucsere várható előbb utóbb.
>> Nem bírtam ki, az előbb fel is hívtam.
>>
>> Ha nem fogtam volna bele egy komolyabb építésbe, akkor erre lecsapnék,
>> mert ez az építés jóval többe lesz mint ez készen....
>>
>> Attila
>>
>> umnyo <umnyo at freemail.hu> írta:
>> >
>> >>Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
>> valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem szeretném,
>> de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez csökkenti az akksik
>> élettartamát - hatótávolságát.
>> >
>> >Nézd erre azt tudom mondani, hogy kell menj vele egy kört. És akkor
>> megtudod hogy a te igényeidnek megfelel-e. Nekem bőven megfelelt
>> (megfelelne) gyári beállításokkal is, de mint ahogy írtam, ezen lehet
>> változtatni - más kárára.
>> >
>> >>Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
>> >>
>> >
>> >Ami nálam volt, ahhoz volt. És ehhez is léteznek mindenféle hackelések.
>> >
>> >>> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
>> hozzá nincs mese :-).
>> >>
>> >
>> >>2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
>> >
>> >Az a rosszabb verzió, mivel a kisütőáramok korlátosabbak mint egy
>> LiFePo-nál. Én is ilyet alakítottam át Li alapúra.
>> >
>> >>Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
>> >>Ez: <
>> http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342>
>> >>vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
>> motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
>> >>Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut
>> az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
>> >>( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de
>> csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a többi
>> le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
>> >
>> >Hát elég hanyagul kezelik őket sok esetben sajna :-(.
>> >
>> >>Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem elég
>> egy új akkupakkra..
>> >>A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb
>> a LiFePo?
>> >
>> >Kb 30-40 kg-ot nyertünk vele ha jól rémlik. Illetve kisebb fogyasztást -
>> jobban tölthető kisüthető nagyobb áramok mellett, kisebb a töltési kisütési
>> veszteség a kisebb belső ellenállás miatt. Ami még fontos lehet, hogy
>> megfelelő töltővel gyorsabban is tölthető...
>> >A LiFePo4 aksik energiasűrűsége mostanában úgy 130-140 Wh/kg körül
>> vannak, az NiMH pedig dueván ennek a fele kb. Azaz ugyanannyi naftához
>> kétszer annyi súly tartozik durván első közelítésben. Persze ez függ
>> típustól, cellamérettől, tokozástól.
>> >
>> >
>> >>Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
>> vannak az akkumulátorok?
>> >>
>> >Van. Szóval lehet ellenőrizni, de egy hét is mire korrekt eredményt
>> kapunk. Ami nálam volt vectrix abban olyan szintű bms nem volt, ami ezt
>> tudta rendesen kontrollálni, de lehet az újabbakban van ilyen funkció.
>> Viszont ez egy hoosszadalmas folyamat. Cellánként töltés kisütés ciklust
>> kell nézni, és így mérhető, hogy mennyit tud tárolni az adott cella. A
>> Vectrix rendszerfesze ráadásul 100V felett van, ezért ez sok cellát vonz
>> >..
>> >>Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az
>> ár.
>> >
>> >Kérdezz rá a Vectrixhungáriánál is. Tavaly vagy lehet már volt két éve
>> is az, volt nekik aksik nélkül milla alatt, és akkor tuti jó aksid lesz :-)
>> >
>> >>> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
>> >>> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
>> >>> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
>> >>
>> >>Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
>> >
>> >Ha jól tudom gyári tartozék. Nálam egy régebbi verzió volt, talán 2007
>> vagy 2009-es, de már nem emlékszem....
>> >
>> >Attila
>> >
>> >
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list