[elektro-etc] Villanyrobogó
Imre Kormos
imre.kormos at gmail.com
Fri Apr 22 17:57:14 CEST 2016
És tudtál meg valamit a beszélgetésből? Én csak kb 2 percet beszéltem a
tulajjal.. Lealkudhattad volna egy kicsit :)
KI
2016. április 22. 16:21 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
> Egyébként az általad berakott használtautós vectrix elég jó áron van, de
> azért arra lehet készülni, hogy hamarosan akkucsere várható előbb utóbb.
> Nem bírtam ki, az előbb fel is hívtam.
>
> Ha nem fogtam volna bele egy komolyabb építésbe, akkor erre lecsapnék,
> mert ez az építés jóval többe lesz mint ez készen....
>
> Attila
>
> umnyo <umnyo at freemail.hu> írta:
> >
> >>Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
> valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem szeretném,
> de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez csökkenti az akksik
> élettartamát - hatótávolságát.
> >
> >Nézd erre azt tudom mondani, hogy kell menj vele egy kört. És akkor
> megtudod hogy a te igényeidnek megfelel-e. Nekem bőven megfelelt
> (megfelelne) gyári beállításokkal is, de mint ahogy írtam, ezen lehet
> változtatni - más kárára.
> >
> >>Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
> >>
> >
> >Ami nálam volt, ahhoz volt. És ehhez is léteznek mindenféle hackelések.
> >
> >>> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
> hozzá nincs mese :-).
> >>
> >
> >>2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
> >
> >Az a rosszabb verzió, mivel a kisütőáramok korlátosabbak mint egy
> LiFePo-nál. Én is ilyet alakítottam át Li alapúra.
> >
> >>Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
> >>Ez: <
> http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342>
> >>vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
> motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
> >>Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut
> az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
> >>( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de
> csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a többi
> le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
> >
> >Hát elég hanyagul kezelik őket sok esetben sajna :-(.
> >
> >>Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem elég
> egy új akkupakkra..
> >>A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb
> a LiFePo?
> >
> >Kb 30-40 kg-ot nyertünk vele ha jól rémlik. Illetve kisebb fogyasztást -
> jobban tölthető kisüthető nagyobb áramok mellett, kisebb a töltési kisütési
> veszteség a kisebb belső ellenállás miatt. Ami még fontos lehet, hogy
> megfelelő töltővel gyorsabban is tölthető...
> >A LiFePo4 aksik energiasűrűsége mostanában úgy 130-140 Wh/kg körül
> vannak, az NiMH pedig dueván ennek a fele kb. Azaz ugyanannyi naftához
> kétszer annyi súly tartozik durván első közelítésben. Persze ez függ
> típustól, cellamérettől, tokozástól.
> >
> >
> >>Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
> vannak az akkumulátorok?
> >>
> >Van. Szóval lehet ellenőrizni, de egy hét is mire korrekt eredményt
> kapunk. Ami nálam volt vectrix abban olyan szintű bms nem volt, ami ezt
> tudta rendesen kontrollálni, de lehet az újabbakban van ilyen funkció.
> Viszont ez egy hoosszadalmas folyamat. Cellánként töltés kisütés ciklust
> kell nézni, és így mérhető, hogy mennyit tud tárolni az adott cella. A
> Vectrix rendszerfesze ráadásul 100V felett van, ezért ez sok cellát vonz
> >..
> >>Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az
> ár.
> >
> >Kérdezz rá a Vectrixhungáriánál is. Tavaly vagy lehet már volt két éve
> is az, volt nekik aksik nélkül milla alatt, és akkor tuti jó aksid lesz :-)
> >
> >>> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
> >>> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
> >>> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
> >>
> >>Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
> >
> >Ha jól tudom gyári tartozék. Nálam egy régebbi verzió volt, talán 2007
> vagy 2009-es, de már nem emlékszem....
> >
> >Attila
> >
> >
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list