[elektro-etc] Villanyrobogó
umnyo
umnyo at freemail.hu
Fri Apr 22 16:21:06 CEST 2016
Egyébként az általad berakott használtautós vectrix elég jó áron van, de azért arra lehet készülni, hogy hamarosan akkucsere várható előbb utóbb. Nem bírtam ki, az előbb fel is hívtam.
Ha nem fogtam volna bele egy komolyabb építésbe, akkor erre lecsapnék, mert ez az építés jóval többe lesz mint ez készen....
Attila
umnyo <umnyo at freemail.hu> írta:
>
>>Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem szeretném, de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez csökkenti az akksik élettartamát - hatótávolságát.
>
>Nézd erre azt tudom mondani, hogy kell menj vele egy kört. És akkor megtudod hogy a te igényeidnek megfelel-e. Nekem bőven megfelelt (megfelelne) gyári beállításokkal is, de mint ahogy írtam, ezen lehet változtatni - más kárára.
>
>>Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
>>
>
>Ami nálam volt, ahhoz volt. És ehhez is léteznek mindenféle hackelések.
>
>>> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény hozzá nincs mese :-).
>>
>
>>2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
>
>Az a rosszabb verzió, mivel a kisütőáramok korlátosabbak mint egy LiFePo-nál. Én is ilyet alakítottam át Li alapúra.
>
>>Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
>>Ez: <http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342>
>>vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
>>Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
>>( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a többi le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
>
>Hát elég hanyagul kezelik őket sok esetben sajna :-(.
>
>>Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem elég egy új akkupakkra..
>>A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb a LiFePo?
>
>Kb 30-40 kg-ot nyertünk vele ha jól rémlik. Illetve kisebb fogyasztást - jobban tölthető kisüthető nagyobb áramok mellett, kisebb a töltési kisütési veszteség a kisebb belső ellenállás miatt. Ami még fontos lehet, hogy megfelelő töltővel gyorsabban is tölthető...
>A LiFePo4 aksik energiasűrűsége mostanában úgy 130-140 Wh/kg körül vannak, az NiMH pedig dueván ennek a fele kb. Azaz ugyanannyi naftához kétszer annyi súly tartozik durván első közelítésben. Persze ez függ típustól, cellamérettől, tokozástól.
>
>
>>Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban vannak az akkumulátorok?
>>
>Van. Szóval lehet ellenőrizni, de egy hét is mire korrekt eredményt kapunk. Ami nálam volt vectrix abban olyan szintű bms nem volt, ami ezt tudta rendesen kontrollálni, de lehet az újabbakban van ilyen funkció. Viszont ez egy hoosszadalmas folyamat. Cellánként töltés kisütés ciklust kell nézni, és így mérhető, hogy mennyit tud tárolni az adott cella. A Vectrix rendszerfesze ráadásul 100V felett van, ezért ez sok cellát vonz
>..
>>Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az ár.
>
>Kérdezz rá a Vectrixhungáriánál is. Tavaly vagy lehet már volt két éve is az, volt nekik aksik nélkül milla alatt, és akkor tuti jó aksid lesz :-)
>
>>> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
>>> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
>>> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
>>
>>Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
>
>Ha jól tudom gyári tartozék. Nálam egy régebbi verzió volt, talán 2007 vagy 2009-es, de már nem emlékszem....
>
>Attila
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list