[elektro-etc] Villanyrobogó

umnyo umnyo at freemail.hu
Sat Apr 23 19:05:19 CEST 2016


Nem tudom mennyit mész vele éves szitnen, de azért abbana  3-5 évre én nem alapoznék. Ha napi szinten használod, akkro biztos hogy nem.

Nem ismerjük a pontos előéletét az aksiknak, a telefonba meg bármit lehet mondani. Sajnos ebben valóban van lutri, és ez csak használat után / közben derül ki, mennyit fog bírni.

Én ilyenkor úgy szoktam számolni, hogy mintha aksi nélkül lenen a gép,a  többi meg szerencse kérdése. Azért csak egy 5 éves gépről beszélünk, ezek az aksik akkor is amortizálódnak, ha szinte nincsenek használva sem.

Ha nem építeném az elektromos motoromat akkor én már lecsaptam volna rá simán. 

Attila

Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> írta:
>Szerintem ez csupa jó hír, kösz.. Szerintem a győri szalonba nem megyek
>vissza. Ha ez az akksi elmegy még 3-5 évet  ( meg persze a váz is olyan
>állapotban marad), akkor már pont jó leszek egy LiPo-ra..
>Ki
>
>2016. április 22. 21:08 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>
>> Lealkudnia a vevőnek kell, nem más nevében :-)
>>
>> Egyébként az ér további alkura nyitott és beszámít ezt azt.  :-). Nem
>> kenyérre kell neki, alapvetően több motorja is van, és mivel az apja /
>> apósa egy motorbalesetben nagyon megsérült majdnem elvesztetett a fél
>> lábát, fellázad a család, hogy minden motorját el kell adnia. Nem csak ez
>> van neki.
>>
>> NiMh van benne. Állítása szerint jó állapotú. Ő a második tulaj,
>> Spanyolból vette, rendőrmotor volt valamikor, de csak tartalékként, és
>> állandóan töltőn volt. Elmondása szerint robogós városi használatnál elmegy
>> 60-70 km-t, komolyabb kapatásnál azért ez leeseik 30-40 km.-re. Ő 4-5000
>> körüli km.-t rakott bele.
>>
>> Ha azt számolóm hogy átlagosan egy teljes ciklusú töltéssel mondjuk  60
>> km-t tesz meg, akkor ebben az aksiban durván 150 (teljes) ciklus van -
>> persze ki tudj pontosan hogy és az idő is az élettartam ellen dolgozik. Ha
>> jól volt kezelve azért még el tud menni egy darabig. De erre nem szabad
>> alapozni. állítása szerint jó állapotban van de ez  valóságban bármit
>> jelenthet.
>>
>> Attila
>>
>> Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> írta:
>> >És tudtál meg valamit a beszélgetésből? Én csak kb 2 percet beszéltem a
>> >tulajjal.. Lealkudhattad volna egy kicsit :)
>> >KI
>> >
>> >2016. április 22. 16:21 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>> >
>> >> Egyébként az általad berakott használtautós vectrix elég jó áron van, de
>> >> azért arra lehet készülni, hogy hamarosan akkucsere várható előbb utóbb.
>> >> Nem bírtam ki, az előbb fel is hívtam.
>> >>
>> >> Ha nem fogtam volna bele egy komolyabb építésbe, akkor erre lecsapnék,
>> >> mert ez az építés jóval többe lesz mint ez készen....
>> >>
>> >> Attila
>> >>
>> >> umnyo <umnyo at freemail.hu> írta:
>> >> >
>> >> >>Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
>> >> valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem
>> szeretném,
>> >> de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez csökkenti az akksik
>> >> élettartamát - hatótávolságát.
>> >> >
>> >> >Nézd erre azt tudom mondani, hogy kell menj vele egy kört. És akkor
>> >> megtudod hogy a te igényeidnek megfelel-e. Nekem bőven megfelelt
>> >> (megfelelne) gyári beállításokkal is, de mint ahogy írtam, ezen lehet
>> >> változtatni - más kárára.
>> >> >
>> >> >>Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
>> >> >>
>> >> >
>> >> >Ami nálam volt, ahhoz volt. És ehhez is léteznek mindenféle hackelések.
>> >> >
>> >> >>> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
>> >> hozzá  nincs mese :-).
>> >> >>
>> >> >
>> >> >>2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
>> >> >
>> >> >Az a rosszabb  verzió, mivel a kisütőáramok korlátosabbak mint egy
>> >> LiFePo-nál. Én is ilyet alakítottam át Li alapúra.
>> >> >
>> >> >>Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
>> >> >>Ez: <
>> >>
>> http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342>
>> >> >>vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
>> >> motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
>> >> >>Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe
>> jut
>> >> az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
>> >> >>( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de
>> >> csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a
>> többi
>> >> le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
>> >> >
>> >> >Hát elég hanyagul kezelik őket sok esetben sajna :-(.
>> >> >
>> >> >>Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem
>> elég
>> >> egy új akkupakkra..
>> >> >>A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg
>> könnyebb
>> >> a LiFePo?
>> >> >
>> >> >Kb 30-40 kg-ot nyertünk vele ha jól rémlik. Illetve kisebb fogyasztást
>> -
>> >> jobban tölthető kisüthető nagyobb áramok mellett, kisebb a töltési
>> kisütési
>> >> veszteség a kisebb belső ellenállás miatt. Ami még fontos lehet, hogy
>> >> megfelelő töltővel gyorsabban is tölthető...
>> >> >A LiFePo4 aksik energiasűrűsége mostanában úgy 130-140 Wh/kg körül
>> >> vannak, az NiMH pedig dueván ennek a fele kb. Azaz ugyanannyi naftához
>> >> kétszer annyi súly tartozik durván első közelítésben. Persze ez függ
>> >> típustól, cellamérettől, tokozástól.
>> >> >
>> >> >
>> >> >>Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
>> >> vannak az akkumulátorok?
>> >> >>
>> >> >Van. Szóval lehet ellenőrizni, de egy hét is mire korrekt eredményt
>> >> kapunk. Ami nálam volt vectrix abban olyan szintű bms nem volt, ami ezt
>> >> tudta rendesen kontrollálni, de lehet az újabbakban van ilyen funkció.
>> >> Viszont ez egy hoosszadalmas folyamat. Cellánként töltés kisütés ciklust
>> >> kell nézni, és így mérhető, hogy mennyit tud tárolni az adott cella. A
>> >> Vectrix rendszerfesze ráadásul 100V felett van, ezért ez sok cellát vonz
>> >> >..
>> >> >>Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes
>> az
>> >> ár.
>> >> >
>> >> >Kérdezz rá a Vectrixhungáriánál is.  Tavaly vagy lehet már volt két éve
>> >> is az, volt nekik aksik nélkül milla alatt, és akkor tuti jó aksid lesz
>> :-)
>> >> >
>> >> >>> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol
>> nagyon
>> >> >>> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások,
>> végsebesség,
>> >> >>> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
>> >> >>
>> >> >>Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
>> >> >
>> >> >Ha jól tudom gyári tartozék. Nálam egy régebbi verzió volt, talán 2007
>> >> vagy  2009-es, de már nem emlékszem....
>> >> >
>> >> >Attila
>> >> >
>> >> >
>> >>
>> >>
>> >
>>
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list