[elektro-etc] Villanyrobogó

Kaczmarek Edvárd edk-elektro at babakezek.hu
Fri Apr 22 11:39:37 CEST 2016


A mem.effektust mindenki félrérti. Az csak akkor lép fel, ha _pontosan_ ugyanannyira merítik-töltik a cellát. Való életben nem.

Ed

Sent from a tamagotchi

On April 22, 2016 11:33:43 AM CEST, Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> wrote:
>Nem tudom. Milyen akksi volt az, amit mindig lé kellett meríteni a
>memória
>effektus miatt?
>Ki
>2016. ápr. 22. de. 11:28 ezt írta ("Kaczmarek Edvárd" <
>edk-elektro at babakezek.hu>):
>
>> Miért is ne lehetne a NiMH-t összevissza tölteni???
>>
>> Ed
>>
>> Sent from a tamagotchi
>>
>> On April 22, 2016 11:00:52 AM CEST, Kormos Imre
><imre.kormos at gmail.com>
>> wrote:
>> >...
>> >> De pl a Vectrix kb 40-50-ig erősen le van korlátozva
>> >> gyárilag. Ha kiveszed a korlátozást elforog / kapar a hátsó kerék,
>> >valamint
>> >> igen komoly áramok is tartoznak ehhez a nyomatékhoz adott esetben.
>> >Ennek
>> >> azért hátránya az aksiamortizálódás mértéke, így inkább kordában
>> >tartják a
>> >> gyári paraméterekkel (ezek átállíthatóak, de szerintem nem
>érdemes).
>> >Kb 40
>> >> felett meg elindul mint a golyó. Ez nem azt jelenti hogy addig
>nem,
>> >> dehogynem. De alap beállítás esetén ez érezhető hogy van egy
>ugrás.
>> >...
>> >Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod,
>ez
>> >valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem
>> >szeretném, de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez
>> >csökkenti az akksik élettartamát - hatótávolságát.
>> >Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
>> >
>> >...
>> >> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az
>élmény
>> >hozzá  nincs mese :-).
>> >
>> >> Aksi
>> >> Többféle aksi típussal is gyártották, ez sokmidnent meghatároz.
>> >Ugyanis
>> >> többféle konstrukciójú töltők is volt ezeknek megfelelően az évek
>> >alatt.
>> >> Korábban NiCD majd később jött az LI alapú, amiből volt LiIon is
>meg
>> >LiFePo
>> >> is. A kinézett típuson ezeket tisztázni kellene pontosan mi is van
>> >benne. Mert
>> >> itt ha netán rossz az akku, akkor vagy ugyanolyanra kell cseréld,
>> >vagy kell BMS
>> >> (Battery Management System) rendszert cserélned legrosszabb
>esetben
>> >> töltőt is ami nem kevés. Ha LiFePo4 alapú akkor az a jobbik, de ha
>> >NiCD akkor
>> >> annak sok hátulütője lesz. Viszonylag kis hatótáv, nagy súly,
>kisebb
>> >> áramkorlátokra van paraméterezve. Van átjárás az aksi és töltő
>> >típusok
>> >> között, és van olyan amit lehet egyikről a másikra paraméterezni,
>de
>> >ha nem
>> >> ennek komoly ára van ha át kell alakítani.
>> >> Manapság divatos, hogy Priusokból kiszedett NiCD cellákra cserélik
>a
>> >gyárit,
>> >> ha az van benne, de igyekszik mindenki átállni lifeopora.  Mindez
>> >pénztárca
>> >> kérdése, mert egy jobb NiCD pack fél millából vagy még alatta
>> >meglehet, míg
>> >> egy Li alapú az millió feletti tétel lesz. Nyilván más ciklusszám
>és
>> >hatótáv
>> >> vonzattal,de a pénztárca akkor is csak adott érmét rejt általában.
>> >
>> >2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
>> >Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
>> >Ez:
>>
>><http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342
>> >
>> >vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
>> >motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
>> >Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe
>jut
>> >az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
>> >( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db,
>de
>> >csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a
>> >többi le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
>> >Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem
>> >elég egy új akkupakkra..
>> >A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg
>könnyebb
>> >a LiFePo?
>> >
>> >Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
>> >vannak az akkumulátorok?
>> >
>> >
>> >> Van egy nagy hátránya jelenleg ennek a járműnek, és korábban
>írták:
>> >sajnos
>> >> bezárt a bazár, már nem gyártják. Ez sokmidnent felvethet ha
>valami
>> >van
>> >> vele. Amúgy sem olcsóak hozzá az alkatrészek
>> >>
>> >> http://vectrixparts.com/
>> >> http://shop.vectrixparts.com/
>> >
>> >Ettől valamiért nem félek, az autóm is olyan, hogy a gyár helyét is
>> >felsózták.. (Rover 75.)   :)
>> >
>> >>
>> >> Én innen rendeltem meg hozzá a szükséges cuccokat, de pl hazánkban
>> >létezi
>> >> a vectrixhungária is, náluk is van ez az. Sőt szalonos vectrixet
>> >vehetsz akár
>> >> milla alatt, érdemes rájuk csörögni.....
>> >Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes
>az
>> >ár.
>> >
>> >
>> >> Fogyasztás
>> >> Na ez végletek között tud mozogni. Finoman nem sokat gyorsítva
>> >lassítva 40-
>> >> 50Wh/km közé le lehet menni, de ez tényleg max 50-60 km/h-s
>tempónál
>> >> nem fék gáz üzemmódban. De mivel ez egy 200 kilo feletti dög
>komoly
>> >> gyorsításoknál már kell neki az energia. A használat jellege és
>módja
>> >adja meg
>> >> a hatótávot, na meg hogy milyen aksipack is van benne. Ami nálam
>volt
>> >(át
>> >> lett alakítva LiFePo-ra) az normál vegyes használat mellett olyan
>> >70-80km
>> >> kijött. Ebben benne van néha egy előzés is, azaz nem papa üzemmód,
>de
>> >> mondjuk a fele városi tempo használat, fele városközeli 80-90km/h
>> >> átlagtempóban.
>> >
>> >A fogyasztás nem téma..
>> >
>> >> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol
>nagyon
>> >> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások,
>végsebesség,
>> >> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
>> >
>> >Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
>> >
>> >
>> >Köszönöm:
>> >KI
>>


More information about the Elektro-etc mailing list