[elektro-etc] Villanyrobogó
elight
elight at gmail.hu
Fri Apr 22 11:35:09 CEST 2016
NiCd
2016-04-22 11:33 keltezéssel, Imre Kormos írta:
> Nem tudom. Milyen akksi volt az, amit mindig lé kellett meríteni a memória
> effektus miatt?
> Ki
> 2016. ápr. 22. de. 11:28 ezt írta ("Kaczmarek Edvárd" <
> edk-elektro at babakezek.hu>):
>
>> Miért is ne lehetne a NiMH-t összevissza tölteni???
>>
>> Ed
>>
>> Sent from a tamagotchi
>>
>> On April 22, 2016 11:00:52 AM CEST, Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com>
>> wrote:
>>> ...
>>>> De pl a Vectrix kb 40-50-ig erősen le van korlátozva
>>>> gyárilag. Ha kiveszed a korlátozást elforog / kapar a hátsó kerék,
>>> valamint
>>>> igen komoly áramok is tartoznak ehhez a nyomatékhoz adott esetben.
>>> Ennek
>>>> azért hátránya az aksiamortizálódás mértéke, így inkább kordában
>>> tartják a
>>>> gyári paraméterekkel (ezek átállíthatóak, de szerintem nem érdemes).
>>> Kb 40
>>>> felett meg elindul mint a golyó. Ez nem azt jelenti hogy addig nem,
>>>> dehogynem. De alap beállítás esetén ez érezhető hogy van egy ugrás.
>>> ...
>>> Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
>>> valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem
>>> szeretném, de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez
>>> csökkenti az akksik élettartamát - hatótávolságát.
>>> Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
>>>
>>> ...
>>>> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
>>> hozzá nincs mese :-).
>>>
>>>> Aksi
>>>> Többféle aksi típussal is gyártották, ez sokmidnent meghatároz.
>>> Ugyanis
>>>> többféle konstrukciójú töltők is volt ezeknek megfelelően az évek
>>> alatt.
>>>> Korábban NiCD majd később jött az LI alapú, amiből volt LiIon is meg
>>> LiFePo
>>>> is. A kinézett típuson ezeket tisztázni kellene pontosan mi is van
>>> benne. Mert
>>>> itt ha netán rossz az akku, akkor vagy ugyanolyanra kell cseréld,
>>> vagy kell BMS
>>>> (Battery Management System) rendszert cserélned legrosszabb esetben
>>>> töltőt is ami nem kevés. Ha LiFePo4 alapú akkor az a jobbik, de ha
>>> NiCD akkor
>>>> annak sok hátulütője lesz. Viszonylag kis hatótáv, nagy súly, kisebb
>>>> áramkorlátokra van paraméterezve. Van átjárás az aksi és töltő
>>> típusok
>>>> között, és van olyan amit lehet egyikről a másikra paraméterezni, de
>>> ha nem
>>>> ennek komoly ára van ha át kell alakítani.
>>>> Manapság divatos, hogy Priusokból kiszedett NiCD cellákra cserélik a
>>> gyárit,
>>>> ha az van benne, de igyekszik mindenki átállni lifeopora. Mindez
>>> pénztárca
>>>> kérdése, mert egy jobb NiCD pack fél millából vagy még alatta
>>> meglehet, míg
>>>> egy Li alapú az millió feletti tétel lesz. Nyilván más ciklusszám és
>>> hatótáv
>>>> vonzattal,de a pénztárca akkor is csak adott érmét rejt általában.
>>> 2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
>>> Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
>>> Ez:
>>> <http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342
>>>
>>> vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
>>> motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
>>> Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut
>>> az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
>>> ( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de
>>> csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a
>>> többi le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
>>> Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem
>>> elég egy új akkupakkra..
>>> A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb
>>> a LiFePo?
>>>
>>> Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
>>> vannak az akkumulátorok?
>>>
>>>
>>>> Van egy nagy hátránya jelenleg ennek a járműnek, és korábban írták:
>>> sajnos
>>>> bezárt a bazár, már nem gyártják. Ez sokmidnent felvethet ha valami
>>> van
>>>> vele. Amúgy sem olcsóak hozzá az alkatrészek
>>>>
>>>> http://vectrixparts.com/
>>>> http://shop.vectrixparts.com/
>>> Ettől valamiért nem félek, az autóm is olyan, hogy a gyár helyét is
>>> felsózták.. (Rover 75.) :)
>>>
>>>> Én innen rendeltem meg hozzá a szükséges cuccokat, de pl hazánkban
>>> létezi
>>>> a vectrixhungária is, náluk is van ez az. Sőt szalonos vectrixet
>>> vehetsz akár
>>>> milla alatt, érdemes rájuk csörögni.....
>>> Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az
>>> ár.
>>>
>>>
>>>> Fogyasztás
>>>> Na ez végletek között tud mozogni. Finoman nem sokat gyorsítva
>>> lassítva 40-
>>>> 50Wh/km közé le lehet menni, de ez tényleg max 50-60 km/h-s tempónál
>>>> nem fék gáz üzemmódban. De mivel ez egy 200 kilo feletti dög komoly
>>>> gyorsításoknál már kell neki az energia. A használat jellege és módja
>>> adja meg
>>>> a hatótávot, na meg hogy milyen aksipack is van benne. Ami nálam volt
>>> (át
>>>> lett alakítva LiFePo-ra) az normál vegyes használat mellett olyan
>>> 70-80km
>>>> kijött. Ebben benne van néha egy előzés is, azaz nem papa üzemmód, de
>>>> mondjuk a fele városi tempo használat, fele városközeli 80-90km/h
>>>> átlagtempóban.
>>> A fogyasztás nem téma..
>>>
>>>> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
>>>> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
>>>> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
>>> Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
>>>
>>>
>>> Köszönöm:
>>> KI
More information about the Elektro-etc
mailing list