[elektro-etc] Villanyrobogó

Imre Kormos imre.kormos at gmail.com
Fri Apr 22 11:33:43 CEST 2016


Nem tudom. Milyen akksi volt az, amit mindig lé kellett meríteni a memória
effektus miatt?
Ki
2016. ápr. 22. de. 11:28 ezt írta ("Kaczmarek Edvárd" <
edk-elektro at babakezek.hu>):

> Miért is ne lehetne a NiMH-t összevissza tölteni???
>
> Ed
>
> Sent from a tamagotchi
>
> On April 22, 2016 11:00:52 AM CEST, Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com>
> wrote:
> >...
> >> De pl a Vectrix kb 40-50-ig erősen le van korlátozva
> >> gyárilag. Ha kiveszed a korlátozást elforog / kapar a hátsó kerék,
> >valamint
> >> igen komoly áramok is tartoznak ehhez a nyomatékhoz adott esetben.
> >Ennek
> >> azért hátránya az aksiamortizálódás mértéke, így inkább kordában
> >tartják a
> >> gyári paraméterekkel (ezek átállíthatóak, de szerintem nem érdemes).
> >Kb 40
> >> felett meg elindul mint a golyó. Ez nem azt jelenti hogy addig nem,
> >> dehogynem. De alap beállítás esetén ez érezhető hogy van egy ugrás.
> >...
> >Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
> >valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem
> >szeretném, de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez
> >csökkenti az akksik élettartamát - hatótávolságát.
> >Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
> >
> >...
> >> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
> >hozzá  nincs mese :-).
> >
> >> Aksi
> >> Többféle aksi típussal is gyártották, ez sokmidnent meghatároz.
> >Ugyanis
> >> többféle konstrukciójú töltők is volt ezeknek megfelelően az évek
> >alatt.
> >> Korábban NiCD majd később jött az LI alapú, amiből volt LiIon is meg
> >LiFePo
> >> is. A kinézett típuson ezeket tisztázni kellene pontosan mi is van
> >benne. Mert
> >> itt ha netán rossz az akku, akkor vagy ugyanolyanra kell cseréld,
> >vagy kell BMS
> >> (Battery Management System) rendszert cserélned legrosszabb esetben
> >> töltőt is ami nem kevés. Ha LiFePo4 alapú akkor az a jobbik, de ha
> >NiCD akkor
> >> annak sok hátulütője lesz. Viszonylag kis hatótáv, nagy súly, kisebb
> >> áramkorlátokra van paraméterezve. Van átjárás az aksi és töltő
> >típusok
> >> között, és van olyan amit lehet egyikről a másikra paraméterezni, de
> >ha nem
> >> ennek komoly ára van ha át kell alakítani.
> >> Manapság divatos, hogy Priusokból kiszedett NiCD cellákra cserélik a
> >gyárit,
> >> ha az van benne, de igyekszik mindenki átállni lifeopora.  Mindez
> >pénztárca
> >> kérdése, mert egy jobb NiCD pack fél millából vagy még alatta
> >meglehet, míg
> >> egy Li alapú az millió feletti tétel lesz. Nyilván más ciklusszám és
> >hatótáv
> >> vonzattal,de a pénztárca akkor is csak adott érmét rejt általában.
> >
> >2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
> >Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
> >Ez:
> ><http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342
> >
> >vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
> >motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
> >Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut
> >az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
> >( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de
> >csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a
> >többi le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
> >Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem
> >elég egy új akkupakkra..
> >A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb
> >a LiFePo?
> >
> >Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
> >vannak az akkumulátorok?
> >
> >
> >> Van egy nagy hátránya jelenleg ennek a járműnek, és korábban írták:
> >sajnos
> >> bezárt a bazár, már nem gyártják. Ez sokmidnent felvethet ha valami
> >van
> >> vele. Amúgy sem olcsóak hozzá az alkatrészek
> >>
> >> http://vectrixparts.com/
> >> http://shop.vectrixparts.com/
> >
> >Ettől valamiért nem félek, az autóm is olyan, hogy a gyár helyét is
> >felsózták.. (Rover 75.)   :)
> >
> >>
> >> Én innen rendeltem meg hozzá a szükséges cuccokat, de pl hazánkban
> >létezi
> >> a vectrixhungária is, náluk is van ez az. Sőt szalonos vectrixet
> >vehetsz akár
> >> milla alatt, érdemes rájuk csörögni.....
> >Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az
> >ár.
> >
> >
> >> Fogyasztás
> >> Na ez végletek között tud mozogni. Finoman nem sokat gyorsítva
> >lassítva 40-
> >> 50Wh/km közé le lehet menni, de ez tényleg max 50-60 km/h-s tempónál
> >> nem fék gáz üzemmódban. De mivel ez egy 200 kilo feletti dög komoly
> >> gyorsításoknál már kell neki az energia. A használat jellege és módja
> >adja meg
> >> a hatótávot, na meg hogy milyen aksipack is van benne. Ami nálam volt
> >(át
> >> lett alakítva LiFePo-ra) az normál vegyes használat mellett olyan
> >70-80km
> >> kijött. Ebben benne van néha egy előzés is, azaz nem papa üzemmód, de
> >> mondjuk a fele városi tempo használat, fele városközeli 80-90km/h
> >> átlagtempóban.
> >
> >A fogyasztás nem téma..
> >
> >> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
> >> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
> >> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
> >
> >Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
> >
> >
> >Köszönöm:
> >KI
>


More information about the Elektro-etc mailing list