[elektro-etc] Villanyrobogó
Kaczmarek Edvárd
edk-elektro at babakezek.hu
Fri Apr 22 11:27:54 CEST 2016
Miért is ne lehetne a NiMH-t összevissza tölteni???
Ed
Sent from a tamagotchi
On April 22, 2016 11:00:52 AM CEST, Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com> wrote:
>...
>> De pl a Vectrix kb 40-50-ig erősen le van korlátozva
>> gyárilag. Ha kiveszed a korlátozást elforog / kapar a hátsó kerék,
>valamint
>> igen komoly áramok is tartoznak ehhez a nyomatékhoz adott esetben.
>Ennek
>> azért hátránya az aksiamortizálódás mértéke, így inkább kordában
>tartják a
>> gyári paraméterekkel (ezek átállíthatóak, de szerintem nem érdemes).
>Kb 40
>> felett meg elindul mint a golyó. Ez nem azt jelenti hogy addig nem,
>> dehogynem. De alap beállítás esetén ez érezhető hogy van egy ugrás.
>...
>Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
>valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem
>szeretném, de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez
>csökkenti az akksik élettartamát - hatótávolságát.
>Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
>
>...
>> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
>hozzá nincs mese :-).
>
>> Aksi
>> Többféle aksi típussal is gyártották, ez sokmidnent meghatároz.
>Ugyanis
>> többféle konstrukciójú töltők is volt ezeknek megfelelően az évek
>alatt.
>> Korábban NiCD majd később jött az LI alapú, amiből volt LiIon is meg
>LiFePo
>> is. A kinézett típuson ezeket tisztázni kellene pontosan mi is van
>benne. Mert
>> itt ha netán rossz az akku, akkor vagy ugyanolyanra kell cseréld,
>vagy kell BMS
>> (Battery Management System) rendszert cserélned legrosszabb esetben
>> töltőt is ami nem kevés. Ha LiFePo4 alapú akkor az a jobbik, de ha
>NiCD akkor
>> annak sok hátulütője lesz. Viszonylag kis hatótáv, nagy súly, kisebb
>> áramkorlátokra van paraméterezve. Van átjárás az aksi és töltő
>típusok
>> között, és van olyan amit lehet egyikről a másikra paraméterezni, de
>ha nem
>> ennek komoly ára van ha át kell alakítani.
>> Manapság divatos, hogy Priusokból kiszedett NiCD cellákra cserélik a
>gyárit,
>> ha az van benne, de igyekszik mindenki átállni lifeopora. Mindez
>pénztárca
>> kérdése, mert egy jobb NiCD pack fél millából vagy még alatta
>meglehet, míg
>> egy Li alapú az millió feletti tétel lesz. Nyilván más ciklusszám és
>hatótáv
>> vonzattal,de a pénztárca akkor is csak adott érmét rejt általában.
>
>2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
>Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
>Ez:
><http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342>
>vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
>motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
>Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut
>az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
>( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de
>csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a
>többi le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
>Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem
>elég egy új akkupakkra..
>A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb
>a LiFePo?
>
>Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
>vannak az akkumulátorok?
>
>
>> Van egy nagy hátránya jelenleg ennek a járműnek, és korábban írták:
>sajnos
>> bezárt a bazár, már nem gyártják. Ez sokmidnent felvethet ha valami
>van
>> vele. Amúgy sem olcsóak hozzá az alkatrészek
>>
>> http://vectrixparts.com/
>> http://shop.vectrixparts.com/
>
>Ettől valamiért nem félek, az autóm is olyan, hogy a gyár helyét is
>felsózták.. (Rover 75.) :)
>
>>
>> Én innen rendeltem meg hozzá a szükséges cuccokat, de pl hazánkban
>létezi
>> a vectrixhungária is, náluk is van ez az. Sőt szalonos vectrixet
>vehetsz akár
>> milla alatt, érdemes rájuk csörögni.....
>Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az
>ár.
>
>
>> Fogyasztás
>> Na ez végletek között tud mozogni. Finoman nem sokat gyorsítva
>lassítva 40-
>> 50Wh/km közé le lehet menni, de ez tényleg max 50-60 km/h-s tempónál
>> nem fék gáz üzemmódban. De mivel ez egy 200 kilo feletti dög komoly
>> gyorsításoknál már kell neki az energia. A használat jellege és módja
>adja meg
>> a hatótávot, na meg hogy milyen aksipack is van benne. Ami nálam volt
>(át
>> lett alakítva LiFePo-ra) az normál vegyes használat mellett olyan
>70-80km
>> kijött. Ebben benne van néha egy előzés is, azaz nem papa üzemmód, de
>> mondjuk a fele városi tempo használat, fele városközeli 80-90km/h
>> átlagtempóban.
>
>A fogyasztás nem téma..
>
>> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
>> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
>> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
>
>Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
>
>
>Köszönöm:
>KI
More information about the Elektro-etc
mailing list