[elektro-etc] Villanyrobogó
Kormos Imre
imre.kormos at gmail.com
Fri Apr 22 11:00:52 CEST 2016
...
> De pl a Vectrix kb 40-50-ig erősen le van korlátozva
> gyárilag. Ha kiveszed a korlátozást elforog / kapar a hátsó kerék, valamint
> igen komoly áramok is tartoznak ehhez a nyomatékhoz adott esetben. Ennek
> azért hátránya az aksiamortizálódás mértéke, így inkább kordában tartják a
> gyári paraméterekkel (ezek átállíthatóak, de szerintem nem érdemes). Kb 40
> felett meg elindul mint a golyó. Ez nem azt jelenti hogy addig nem,
> dehogynem. De alap beállítás esetén ez érezhető hogy van egy ugrás.
...
Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem szeretném, de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez csökkenti az akksik élettartamát - hatótávolságát.
Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
...
> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény hozzá nincs mese :-).
> Aksi
> Többféle aksi típussal is gyártották, ez sokmidnent meghatároz. Ugyanis
> többféle konstrukciójú töltők is volt ezeknek megfelelően az évek alatt.
> Korábban NiCD majd később jött az LI alapú, amiből volt LiIon is meg LiFePo
> is. A kinézett típuson ezeket tisztázni kellene pontosan mi is van benne. Mert
> itt ha netán rossz az akku, akkor vagy ugyanolyanra kell cseréld, vagy kell BMS
> (Battery Management System) rendszert cserélned legrosszabb esetben
> töltőt is ami nem kevés. Ha LiFePo4 alapú akkor az a jobbik, de ha NiCD akkor
> annak sok hátulütője lesz. Viszonylag kis hatótáv, nagy súly, kisebb
> áramkorlátokra van paraméterezve. Van átjárás az aksi és töltő típusok
> között, és van olyan amit lehet egyikről a másikra paraméterezni, de ha nem
> ennek komoly ára van ha át kell alakítani.
> Manapság divatos, hogy Priusokból kiszedett NiCD cellákra cserélik a gyárit,
> ha az van benne, de igyekszik mindenki átállni lifeopora. Mindez pénztárca
> kérdése, mert egy jobb NiCD pack fél millából vagy még alatta meglehet, míg
> egy Li alapú az millió feletti tétel lesz. Nyilván más ciklusszám és hatótáv
> vonzattal,de a pénztárca akkor is csak adott érmét rejt általában.
2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
Ez: <http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342>
vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a többi le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem elég egy új akkupakkra..
A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb a LiFePo?
Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban vannak az akkumulátorok?
> Van egy nagy hátránya jelenleg ennek a járműnek, és korábban írták: sajnos
> bezárt a bazár, már nem gyártják. Ez sokmidnent felvethet ha valami van
> vele. Amúgy sem olcsóak hozzá az alkatrészek
>
> http://vectrixparts.com/
> http://shop.vectrixparts.com/
Ettől valamiért nem félek, az autóm is olyan, hogy a gyár helyét is felsózták.. (Rover 75.) :)
>
> Én innen rendeltem meg hozzá a szükséges cuccokat, de pl hazánkban létezi
> a vectrixhungária is, náluk is van ez az. Sőt szalonos vectrixet vehetsz akár
> milla alatt, érdemes rájuk csörögni.....
Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az ár.
> Fogyasztás
> Na ez végletek között tud mozogni. Finoman nem sokat gyorsítva lassítva 40-
> 50Wh/km közé le lehet menni, de ez tényleg max 50-60 km/h-s tempónál
> nem fék gáz üzemmódban. De mivel ez egy 200 kilo feletti dög komoly
> gyorsításoknál már kell neki az energia. A használat jellege és módja adja meg
> a hatótávot, na meg hogy milyen aksipack is van benne. Ami nálam volt (át
> lett alakítva LiFePo-ra) az normál vegyes használat mellett olyan 70-80km
> kijött. Ebben benne van néha egy előzés is, azaz nem papa üzemmód, de
> mondjuk a fele városi tempo használat, fele városközeli 80-90km/h
> átlagtempóban.
A fogyasztás nem téma..
> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
Köszönöm:
KI
More information about the Elektro-etc
mailing list