[elektro-etc] Villanyrobogó

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Apr 24 03:11:10 CEST 2016


a nicd nagyon regen .
a mai cellak epp forditva mukodnek - ha 1000 teljes ciklust tud faltol
falig , akkor 25-75% kozott nagysagrenddel tobbet bir .

bye
dexter


2016. április 22. 11:33 Imre Kormos írta, <imre.kormos at gmail.com>:

> Nem tudom. Milyen akksi volt az, amit mindig lé kellett meríteni a memória
> effektus miatt?
> Ki
> 2016. ápr. 22. de. 11:28 ezt írta ("Kaczmarek Edvárd" <
> edk-elektro at babakezek.hu>):
>
> > Miért is ne lehetne a NiMH-t összevissza tölteni???
> >
> > Ed
> >
> > Sent from a tamagotchi
> >
> > On April 22, 2016 11:00:52 AM CEST, Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com>
> > wrote:
> > >...
> > >> De pl a Vectrix kb 40-50-ig erősen le van korlátozva
> > >> gyárilag. Ha kiveszed a korlátozást elforog / kapar a hátsó kerék,
> > >valamint
> > >> igen komoly áramok is tartoznak ehhez a nyomatékhoz adott esetben.
> > >Ennek
> > >> azért hátránya az aksiamortizálódás mértéke, így inkább kordában
> > >tartják a
> > >> gyári paraméterekkel (ezek átállíthatóak, de szerintem nem érdemes).
> > >Kb 40
> > >> felett meg elindul mint a golyó. Ez nem azt jelenti hogy addig nem,
> > >> dehogynem. De alap beállítás esetén ez érezhető hogy van egy ugrás.
> > >...
> > >Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
> > >valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem
> > >szeretném, de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez
> > >csökkenti az akksik élettartamát - hatótávolságát.
> > >Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
> > >
> > >...
> > >> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
> > >hozzá  nincs mese :-).
> > >
> > >> Aksi
> > >> Többféle aksi típussal is gyártották, ez sokmidnent meghatároz.
> > >Ugyanis
> > >> többféle konstrukciójú töltők is volt ezeknek megfelelően az évek
> > >alatt.
> > >> Korábban NiCD majd később jött az LI alapú, amiből volt LiIon is meg
> > >LiFePo
> > >> is. A kinézett típuson ezeket tisztázni kellene pontosan mi is van
> > >benne. Mert
> > >> itt ha netán rossz az akku, akkor vagy ugyanolyanra kell cseréld,
> > >vagy kell BMS
> > >> (Battery Management System) rendszert cserélned legrosszabb esetben
> > >> töltőt is ami nem kevés. Ha LiFePo4 alapú akkor az a jobbik, de ha
> > >NiCD akkor
> > >> annak sok hátulütője lesz. Viszonylag kis hatótáv, nagy súly, kisebb
> > >> áramkorlátokra van paraméterezve. Van átjárás az aksi és töltő
> > >típusok
> > >> között, és van olyan amit lehet egyikről a másikra paraméterezni, de
> > >ha nem
> > >> ennek komoly ára van ha át kell alakítani.
> > >> Manapság divatos, hogy Priusokból kiszedett NiCD cellákra cserélik a
> > >gyárit,
> > >> ha az van benne, de igyekszik mindenki átállni lifeopora.  Mindez
> > >pénztárca
> > >> kérdése, mert egy jobb NiCD pack fél millából vagy még alatta
> > >meglehet, míg
> > >> egy Li alapú az millió feletti tétel lesz. Nyilván más ciklusszám és
> > >hatótáv
> > >> vonzattal,de a pénztárca akkor is csak adott érmét rejt általában.
> > >
> > >2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
> > >Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
> > >Ez:
> > ><
> http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342
> > >
> > >vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
> > >motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
> > >Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut
> > >az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
> > >( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de
> > >csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a
> > >többi le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
> > >Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem
> > >elég egy új akkupakkra..
> > >A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb
> > >a LiFePo?
> > >
> > >Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban
> > >vannak az akkumulátorok?
> > >
> > >
> > >> Van egy nagy hátránya jelenleg ennek a járműnek, és korábban írták:
> > >sajnos
> > >> bezárt a bazár, már nem gyártják. Ez sokmidnent felvethet ha valami
> > >van
> > >> vele. Amúgy sem olcsóak hozzá az alkatrészek
> > >>
> > >> http://vectrixparts.com/
> > >> http://shop.vectrixparts.com/
> > >
> > >Ettől valamiért nem félek, az autóm is olyan, hogy a gyár helyét is
> > >felsózták.. (Rover 75.)   :)
> > >
> > >>
> > >> Én innen rendeltem meg hozzá a szükséges cuccokat, de pl hazánkban
> > >létezi
> > >> a vectrixhungária is, náluk is van ez az. Sőt szalonos vectrixet
> > >vehetsz akár
> > >> milla alatt, érdemes rájuk csörögni.....
> > >Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az
> > >ár.
> > >
> > >
> > >> Fogyasztás
> > >> Na ez végletek között tud mozogni. Finoman nem sokat gyorsítva
> > >lassítva 40-
> > >> 50Wh/km közé le lehet menni, de ez tényleg max 50-60 km/h-s tempónál
> > >> nem fék gáz üzemmódban. De mivel ez egy 200 kilo feletti dög komoly
> > >> gyorsításoknál már kell neki az energia. A használat jellege és módja
> > >adja meg
> > >> a hatótávot, na meg hogy milyen aksipack is van benne. Ami nálam volt
> > >(át
> > >> lett alakítva LiFePo-ra) az normál vegyes használat mellett olyan
> > >70-80km
> > >> kijött. Ebben benne van néha egy előzés is, azaz nem papa üzemmód, de
> > >> mondjuk a fele városi tempo használat, fele városközeli 80-90km/h
> > >> átlagtempóban.
> > >
> > >A fogyasztás nem téma..
> > >
> > >> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
> > >> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
> > >> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
> > >
> > >Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
> > >
> > >
> > >Köszönöm:
> > >KI
> >
>


More information about the Elektro-etc mailing list