[elektro-etc] Villanyrobogó

Imre Kormos imre.kormos at gmail.com
Fri Apr 22 05:19:21 CEST 2016


Igen, az fontos, hogy egy 50 le-s robogó helyett veszem. Az azért kb 3 mp
alatt van 80-on. Ehhez szoktam hozzá. Ennél biztosan gyengébb lesz. Volt
nálam egyszer egy 125-ös, az nekem használhatatlan volt. Ha lámpánál utolér
az autó, vagy amikor a 30-al csoszogó kocsit elkezdem előzni és az autós
képes (mert meg-meg próbálja!) a legyorsulásomat, mikor melléérek, az rossz.

Ami miatt még  kell a nagy robogó, az az, hogy a párommal ezzel szoktunk
bevásárolni menni is. A hondán hatalmas hely volt az ülés alatt és volt egy
nagy hátsó doboz is. Itt az ülés alatti hely egy nagy bukónak elég, ennyi
kompromisszummal együtt tudnék élni.
Ki
2016. ápr. 21. du. 9:41 ezt írta ("Karoly Kovacs" <koka55 at gmx.at>):

> Természetesen. Hisz magam is írtam, hogy a kérdező által kiszemelt moci
> sokkal erősebb (igaz, több mint négyszer súlyosabb is).
> (Én csak ide a faluba mászkálni vettem. Arra tökéletes.)
>
> Károly
>
> umnyo wrote:
>
>> A 450W az is sokmindenre jó, nem is vitatom. De az azért nem az a
>> kategória amit felvetett a kérdező. Teljesen használható az is, de azért
>> vannak korlátai.
>>
>> Attila
>>
>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>>
>>> Megerősítem, amit írsz, annyi módosítással, hogy kb. 83 kiló vagyok, a
>>> motor 61 kiló, és így is ugrik a 450 Wattal (zselés akku, 48Volt).
>>>
>>> Károly
>>>
>>> lista mail wrote:
>>>
>>>> Nem motorozok, de van véleményem.
>>>>
>>>> A villanyos jobban ugrik, szerintem.
>>>> A már nullától meglévő állandó nyomatéka miatt.
>>>> Feltéve, hogy: legalább 0,3 X benzinLE méretű villanymotor lakik benne.
>>>>
>>>> Azaz 1 benzin LE cirka 3 villany LE-t ér a BLDC motor esetén
>>>> elinduláskor.
>>>> Mivel a villany motor 2-3X szintig simán túl terhelhető a gyorsításhoz
>>>> :-)
>>>> HA! a vezérlő engedi/tudja és az akkupack is győzi árammal.
>>>>
>>>> Cserébe a végsebesség felé közelítve csökken a gyorsítási képesség
>>>> érzet, a
>>>> belépő teljesítmény korlát miatt.
>>>>
>>>> Induláskor tehát csak az áram>>nyomaték korlát szabja meg a gyorsulást
>>>> >>
>>>> megindul, ugrik és húz a gép.
>>>> Kisebb tempóról gyorsítva még szintén, addig, amíg a teljesítmény korlát
>>>> miatt nem kell elkezdeni visszább venni az áram>>nyomaték korlátot.
>>>>
>>>> Amire figyelni kell az az akku állapota.
>>>> Mert az akku a legdrágább része...
>>>>
>>>> Névleges 2000 Watt már elfogadhatóan bika egy 70-80 kilós utassal.
>>>>
>>>> ----------
>>>>
>>>> Az akkupack mérete legyen elég a motorhoz és az áram limithez IS!!!
>>>> Zselés akkunál az ésszerű max kisütő áram gyorsításkor nagyjából 2C
>>>> terhelés (esetleg 3C).
>>>>
>>>> (rövid időre >> másodpercekre kibír persze akár 6-7C terhelést is, de ez
>>>> nem igazán  célszerű, sőt ellenjavalt)
>>>>
>>>>    A normál használatú, üzemi tartós terhelés azonban inkább csak 0,5C
>>>> legyen!
>>>>
>>>> Pár percig persze lehet tolni neki éppenséggel 1C-vel is, de ezt nem
>>>> kéne
>>>> sűrűn és tartósan előadni...
>>>> A LI-Ion, LiPo, LiFePo akkuk jobbak (és könnyebbek is) bele, mert
>>>> terhelhetőbbek, de drágábbak is.
>>>> Bár Ft/km alapon a vége kb. azonos lesz az akku költségeknek, típustól
>>>> függetlenül.
>>>> (feltéve, hogy nem az állásba/mélykisülésbe hal bele az akku)
>>>>
>>>>
>>>> Városba/elővárosba én nem vennék benzinest ma már.
>>>>
>>>> A hátrányok, szerintem:
>>>> - az akkut nem lehet gyorsan feltölteni, mint a benzin tankot
>>>> - nincs is mindig mód a rá/feltöltésre útközben
>>>> - előre kell kifizetni az akku árában az üzemi költség jórészét is
>>>> - az akku mély kisülésének elkerülésére figyelni kell pl. a téli
>>>> leálláskor
>>>> - az akku fajtától függőn úgy 3-6 év alatt "megromlik", magától is
>>>>
>>>>
>>>> Viszont csendes, gyors, tiszta járgány és nem nagyon tud elromlani benne
>>>> semmi.
>>>>
>>>>
>>>> 2016. április 21. 15:12 Imre Kormos írta, <imre.kormos at gmail.com>:
>>>>
>>>> Sztok,
>>>>> Van itt sok motoros, meg ökoizé.. A véleményeteket vagyok kíváncsi.
>>>>> Van egy nagy motorok, mellette volt egy 600-as robogó, amit a városban
>>>>> használtam. Most úgy néz ki, egy haverom elviszi a robogót, én még
>>>>> vennék
>>>>> helyette egy másikat. 2 kiszemelt van. Egy 300-as új Honda, vagy egy
>>>>> Vectrix vx1. Ez egy villany-robogó.
>>>>> Itt is két választás van. 2011-es évjáratból új vagy 9eKm-t futott
>>>>> használt.
>>>>> Az újtól azért félek, mert nem tudni, 5 év alatt hányszor hagyták
>>>>> elmerülni
>>>>> (most, hogy ott jártak, egyiket sem lehetett kipróbálni!). A használt
>>>>> talán
>>>>> nem járt így, a 9eKm még szerintem nem sok nyomot hagyott a motoron.
>>>>>
>>>>> Amitől még félek, hogy gyorsul-e úgy a villany, amit én elvárok egy
>>>>> városi
>>>>> robogótól. Emiatt van versenyben a Honda is.
>>>>> Személyes tapasztalat nincs valakinek?
>>>>> Lehet olyan indok, ami kizárja a villanyrobogót, csak nekem nem jutott
>>>>> eszembe?
>>>>>
>>>>> Ki
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list