[elektro-etc] Villanyrobogó

Karoly Kovacs koka55 at gmx.at
Thu Apr 21 21:40:56 CEST 2016


Természetesen. Hisz magam is írtam, hogy a kérdező által kiszemelt moci 
sokkal erősebb (igaz, több mint négyszer súlyosabb is).
(Én csak ide a faluba mászkálni vettem. Arra tökéletes.)

Károly

umnyo wrote:
> A 450W az is sokmindenre jó, nem is vitatom. De az azért nem az a kategória amit felvetett a kérdező. Teljesen használható az is, de azért vannak korlátai.
>
> Attila
>
> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>> Megerősítem, amit írsz, annyi módosítással, hogy kb. 83 kiló vagyok, a
>> motor 61 kiló, és így is ugrik a 450 Wattal (zselés akku, 48Volt).
>>
>> Károly
>>
>> lista mail wrote:
>>> Nem motorozok, de van véleményem.
>>>
>>> A villanyos jobban ugrik, szerintem.
>>> A már nullától meglévő állandó nyomatéka miatt.
>>> Feltéve, hogy: legalább 0,3 X benzinLE méretű villanymotor lakik benne.
>>>
>>> Azaz 1 benzin LE cirka 3 villany LE-t ér a BLDC motor esetén elinduláskor.
>>> Mivel a villany motor 2-3X szintig simán túl terhelhető a gyorsításhoz :-)
>>> HA! a vezérlő engedi/tudja és az akkupack is győzi árammal.
>>>
>>> Cserébe a végsebesség felé közelítve csökken a gyorsítási képesség érzet, a
>>> belépő teljesítmény korlát miatt.
>>>
>>> Induláskor tehát csak az áram>>nyomaték korlát szabja meg a gyorsulást >>
>>> megindul, ugrik és húz a gép.
>>> Kisebb tempóról gyorsítva még szintén, addig, amíg a teljesítmény korlát
>>> miatt nem kell elkezdeni visszább venni az áram>>nyomaték korlátot.
>>>
>>> Amire figyelni kell az az akku állapota.
>>> Mert az akku a legdrágább része...
>>>
>>> Névleges 2000 Watt már elfogadhatóan bika egy 70-80 kilós utassal.
>>>
>>> ----------
>>>
>>> Az akkupack mérete legyen elég a motorhoz és az áram limithez IS!!!
>>> Zselés akkunál az ésszerű max kisütő áram gyorsításkor nagyjából 2C
>>> terhelés (esetleg 3C).
>>>
>>> (rövid időre >> másodpercekre kibír persze akár 6-7C terhelést is, de ez
>>> nem igazán  célszerű, sőt ellenjavalt)
>>>
>>>    A normál használatú, üzemi tartós terhelés azonban inkább csak 0,5C legyen!
>>>
>>> Pár percig persze lehet tolni neki éppenséggel 1C-vel is, de ezt nem kéne
>>> sűrűn és tartósan előadni...
>>> A LI-Ion, LiPo, LiFePo akkuk jobbak (és könnyebbek is) bele, mert
>>> terhelhetőbbek, de drágábbak is.
>>> Bár Ft/km alapon a vége kb. azonos lesz az akku költségeknek, típustól
>>> függetlenül.
>>> (feltéve, hogy nem az állásba/mélykisülésbe hal bele az akku)
>>>
>>>
>>> Városba/elővárosba én nem vennék benzinest ma már.
>>>
>>> A hátrányok, szerintem:
>>> - az akkut nem lehet gyorsan feltölteni, mint a benzin tankot
>>> - nincs is mindig mód a rá/feltöltésre útközben
>>> - előre kell kifizetni az akku árában az üzemi költség jórészét is
>>> - az akku mély kisülésének elkerülésére figyelni kell pl. a téli leálláskor
>>> - az akku fajtától függőn úgy 3-6 év alatt "megromlik", magától is
>>>
>>>
>>> Viszont csendes, gyors, tiszta járgány és nem nagyon tud elromlani benne
>>> semmi.
>>>
>>>
>>> 2016. április 21. 15:12 Imre Kormos írta, <imre.kormos at gmail.com>:
>>>
>>>> Sztok,
>>>> Van itt sok motoros, meg ökoizé.. A véleményeteket vagyok kíváncsi.
>>>> Van egy nagy motorok, mellette volt egy 600-as robogó, amit a városban
>>>> használtam. Most úgy néz ki, egy haverom elviszi a robogót, én még vennék
>>>> helyette egy másikat. 2 kiszemelt van. Egy 300-as új Honda, vagy egy
>>>> Vectrix vx1. Ez egy villany-robogó.
>>>> Itt is két választás van. 2011-es évjáratból új vagy 9eKm-t futott
>>>> használt.
>>>> Az újtól azért félek, mert nem tudni, 5 év alatt hányszor hagyták elmerülni
>>>> (most, hogy ott jártak, egyiket sem lehetett kipróbálni!). A használt talán
>>>> nem járt így, a 9eKm még szerintem nem sok nyomot hagyott a motoron.
>>>>
>>>> Amitől még félek, hogy gyorsul-e úgy a villany, amit én elvárok egy városi
>>>> robogótól. Emiatt van versenyben a Honda is.
>>>> Személyes tapasztalat nincs valakinek?
>>>> Lehet olyan indok, ami kizárja a villanyrobogót, csak nekem nem jutott
>>>> eszembe?
>>>>
>>>> Ki
>>>>
>>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list