[elektro-etc] Villanyrobogó
umnyo
umnyo at freemail.hu
Thu Apr 21 21:23:40 CEST 2016
A 450W az is sokmindenre jó, nem is vitatom. De az azért nem az a kategória amit felvetett a kérdező. Teljesen használható az is, de azért vannak korlátai.
Attila
Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>Megerősítem, amit írsz, annyi módosítással, hogy kb. 83 kiló vagyok, a
>motor 61 kiló, és így is ugrik a 450 Wattal (zselés akku, 48Volt).
>
>Károly
>
>lista mail wrote:
>> Nem motorozok, de van véleményem.
>>
>> A villanyos jobban ugrik, szerintem.
>> A már nullától meglévő állandó nyomatéka miatt.
>> Feltéve, hogy: legalább 0,3 X benzinLE méretű villanymotor lakik benne.
>>
>> Azaz 1 benzin LE cirka 3 villany LE-t ér a BLDC motor esetén elinduláskor.
>> Mivel a villany motor 2-3X szintig simán túl terhelhető a gyorsításhoz :-)
>> HA! a vezérlő engedi/tudja és az akkupack is győzi árammal.
>>
>> Cserébe a végsebesség felé közelítve csökken a gyorsítási képesség érzet, a
>> belépő teljesítmény korlát miatt.
>>
>> Induláskor tehát csak az áram>>nyomaték korlát szabja meg a gyorsulást >>
>> megindul, ugrik és húz a gép.
>> Kisebb tempóról gyorsítva még szintén, addig, amíg a teljesítmény korlát
>> miatt nem kell elkezdeni visszább venni az áram>>nyomaték korlátot.
>>
>> Amire figyelni kell az az akku állapota.
>> Mert az akku a legdrágább része...
>>
>> Névleges 2000 Watt már elfogadhatóan bika egy 70-80 kilós utassal.
>>
>> ----------
>>
>> Az akkupack mérete legyen elég a motorhoz és az áram limithez IS!!!
>> Zselés akkunál az ésszerű max kisütő áram gyorsításkor nagyjából 2C
>> terhelés (esetleg 3C).
>>
>> (rövid időre >> másodpercekre kibír persze akár 6-7C terhelést is, de ez
>> nem igazán célszerű, sőt ellenjavalt)
>>
>> A normál használatú, üzemi tartós terhelés azonban inkább csak 0,5C legyen!
>>
>> Pár percig persze lehet tolni neki éppenséggel 1C-vel is, de ezt nem kéne
>> sűrűn és tartósan előadni...
>> A LI-Ion, LiPo, LiFePo akkuk jobbak (és könnyebbek is) bele, mert
>> terhelhetőbbek, de drágábbak is.
>> Bár Ft/km alapon a vége kb. azonos lesz az akku költségeknek, típustól
>> függetlenül.
>> (feltéve, hogy nem az állásba/mélykisülésbe hal bele az akku)
>>
>>
>> Városba/elővárosba én nem vennék benzinest ma már.
>>
>> A hátrányok, szerintem:
>> - az akkut nem lehet gyorsan feltölteni, mint a benzin tankot
>> - nincs is mindig mód a rá/feltöltésre útközben
>> - előre kell kifizetni az akku árában az üzemi költség jórészét is
>> - az akku mély kisülésének elkerülésére figyelni kell pl. a téli leálláskor
>> - az akku fajtától függőn úgy 3-6 év alatt "megromlik", magától is
>>
>>
>> Viszont csendes, gyors, tiszta járgány és nem nagyon tud elromlani benne
>> semmi.
>>
>>
>> 2016. április 21. 15:12 Imre Kormos írta, <imre.kormos at gmail.com>:
>>
>>> Sztok,
>>> Van itt sok motoros, meg ökoizé.. A véleményeteket vagyok kíváncsi.
>>> Van egy nagy motorok, mellette volt egy 600-as robogó, amit a városban
>>> használtam. Most úgy néz ki, egy haverom elviszi a robogót, én még vennék
>>> helyette egy másikat. 2 kiszemelt van. Egy 300-as új Honda, vagy egy
>>> Vectrix vx1. Ez egy villany-robogó.
>>> Itt is két választás van. 2011-es évjáratból új vagy 9eKm-t futott
>>> használt.
>>> Az újtól azért félek, mert nem tudni, 5 év alatt hányszor hagyták elmerülni
>>> (most, hogy ott jártak, egyiket sem lehetett kipróbálni!). A használt talán
>>> nem járt így, a 9eKm még szerintem nem sok nyomot hagyott a motoron.
>>>
>>> Amitől még félek, hogy gyorsul-e úgy a villany, amit én elvárok egy városi
>>> robogótól. Emiatt van versenyben a Honda is.
>>> Személyes tapasztalat nincs valakinek?
>>> Lehet olyan indok, ami kizárja a villanyrobogót, csak nekem nem jutott
>>> eszembe?
>>>
>>> Ki
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list