[elektro-etc] Villanyrobogó
Karoly Kovacs
koka55 at gmx.at
Thu Apr 21 21:03:56 CEST 2016
Megerősítem, amit írsz, annyi módosítással, hogy kb. 83 kiló vagyok, a
motor 61 kiló, és így is ugrik a 450 Wattal (zselés akku, 48Volt).
Károly
lista mail wrote:
> Nem motorozok, de van véleményem.
>
> A villanyos jobban ugrik, szerintem.
> A már nullától meglévő állandó nyomatéka miatt.
> Feltéve, hogy: legalább 0,3 X benzinLE méretű villanymotor lakik benne.
>
> Azaz 1 benzin LE cirka 3 villany LE-t ér a BLDC motor esetén elinduláskor.
> Mivel a villany motor 2-3X szintig simán túl terhelhető a gyorsításhoz :-)
> HA! a vezérlő engedi/tudja és az akkupack is győzi árammal.
>
> Cserébe a végsebesség felé közelítve csökken a gyorsítási képesség érzet, a
> belépő teljesítmény korlát miatt.
>
> Induláskor tehát csak az áram>>nyomaték korlát szabja meg a gyorsulást >>
> megindul, ugrik és húz a gép.
> Kisebb tempóról gyorsítva még szintén, addig, amíg a teljesítmény korlát
> miatt nem kell elkezdeni visszább venni az áram>>nyomaték korlátot.
>
> Amire figyelni kell az az akku állapota.
> Mert az akku a legdrágább része...
>
> Névleges 2000 Watt már elfogadhatóan bika egy 70-80 kilós utassal.
>
> ----------
>
> Az akkupack mérete legyen elég a motorhoz és az áram limithez IS!!!
> Zselés akkunál az ésszerű max kisütő áram gyorsításkor nagyjából 2C
> terhelés (esetleg 3C).
>
> (rövid időre >> másodpercekre kibír persze akár 6-7C terhelést is, de ez
> nem igazán célszerű, sőt ellenjavalt)
>
> A normál használatú, üzemi tartós terhelés azonban inkább csak 0,5C legyen!
>
> Pár percig persze lehet tolni neki éppenséggel 1C-vel is, de ezt nem kéne
> sűrűn és tartósan előadni...
> A LI-Ion, LiPo, LiFePo akkuk jobbak (és könnyebbek is) bele, mert
> terhelhetőbbek, de drágábbak is.
> Bár Ft/km alapon a vége kb. azonos lesz az akku költségeknek, típustól
> függetlenül.
> (feltéve, hogy nem az állásba/mélykisülésbe hal bele az akku)
>
>
> Városba/elővárosba én nem vennék benzinest ma már.
>
> A hátrányok, szerintem:
> - az akkut nem lehet gyorsan feltölteni, mint a benzin tankot
> - nincs is mindig mód a rá/feltöltésre útközben
> - előre kell kifizetni az akku árában az üzemi költség jórészét is
> - az akku mély kisülésének elkerülésére figyelni kell pl. a téli leálláskor
> - az akku fajtától függőn úgy 3-6 év alatt "megromlik", magától is
>
>
> Viszont csendes, gyors, tiszta járgány és nem nagyon tud elromlani benne
> semmi.
>
>
> 2016. április 21. 15:12 Imre Kormos írta, <imre.kormos at gmail.com>:
>
>> Sztok,
>> Van itt sok motoros, meg ökoizé.. A véleményeteket vagyok kíváncsi.
>> Van egy nagy motorok, mellette volt egy 600-as robogó, amit a városban
>> használtam. Most úgy néz ki, egy haverom elviszi a robogót, én még vennék
>> helyette egy másikat. 2 kiszemelt van. Egy 300-as új Honda, vagy egy
>> Vectrix vx1. Ez egy villany-robogó.
>> Itt is két választás van. 2011-es évjáratból új vagy 9eKm-t futott
>> használt.
>> Az újtól azért félek, mert nem tudni, 5 év alatt hányszor hagyták elmerülni
>> (most, hogy ott jártak, egyiket sem lehetett kipróbálni!). A használt talán
>> nem járt így, a 9eKm még szerintem nem sok nyomot hagyott a motoron.
>>
>> Amitől még félek, hogy gyorsul-e úgy a villany, amit én elvárok egy városi
>> robogótól. Emiatt van versenyben a Honda is.
>> Személyes tapasztalat nincs valakinek?
>> Lehet olyan indok, ami kizárja a villanyrobogót, csak nekem nem jutott
>> eszembe?
>>
>> Ki
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list