[elektro-etc] 150 ezres konyak - mi ez?
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Thu Apr 21 17:44:31 CEST 2016
Igen a repertoáruk állandóan bővül.
Például az iskolában az ilyenekre is fel lehetne hívni a figyelmet.
Nem kell mindent kritika nélkül elhinni, csak azért mert a TV-ben látták.
Ezeknek a reklámoknak a felismerése már tényleg némi szellemi
színvonalat igényel, noha egyáltalán nem olyan nagyon magasat.
Itt tartunk ma, hogy ilyen szövegekkel, meg árubemutatókkal rengeteg
embert (főleg idősebbeket) be lehet csapni.
Ugyan vannak lépések ezek visszaszorítására, de csak nagyon későn,
nagyon lassan.
Addigra a piac java ki van fosztva, lehet jönni új ötlettel.
István
2016.04.21. 13:24 keltezéssel, Benedek I. írta:
> Én értem a reklám mozgatórúgóit, de nekem akkor is ellentmondásos és
> poénszámba sorolom az ilyeneket. Azon túlmenően, hogy aljas rászedés,
> hiszen minden mosópor tartalmaz vízlágyítót, ami a vízkövet oldja,
> illetve már lerakódni sem engedi. Mindezt teszik úgy a Calgont
> gyártók, hogy elrettentő felvételeket mutatnak a mosógép
> alkatrészeiről, amit előtte vastagon bekentek gipsszel!
> A feltételes mód a másik aljas húzás, amit szinte mindegyik,
> valamilyen pozitív változást kilátásba helyező szarságról elmondanak.
> A célközönség meg nem figyel, nem veszi észre. Ilyenek még pl. a
> "klinikailag tesztelt" és a "sugárbiológiailag igazolt" megtévesztő
> kifejezések.
>
> bi
>
> Tehát a Calgon csak felesleges pénzkidobás és környezetszennyezés a
> javából! hobilobi at gmail.com wrote:
>> Egyrészt "szakember" szájából hitelesebbnek tűnik az egyszerű ember
>> számára. De ez még csak hagyján ha egyébként értelmes dolgot ajánlana.
>> Egyértelmű egyébként, hogy ettől nem lesz kevesebb munkája.
>> Vagy ha a munkája kevesebb, akkor az a kiesés megtérül a reklámozásért
>> kapott pénzből.
>> Még jobban is jár így.
>> A mosógépben se a fűtőszál, se a gumi nem a vízkőtől megy tönkre.
>> Nekem 35 éves a mosógépem és még ezek nem mentek tönkre benne, pedig
>> nálunk piszok kemény víz van, és megy a gép rendesen.
>> Aztán nagyon kell figyelni a reklám fogalmazására is.
>> Nagyon soknál a kedvező hatás feltételesen van megfogalmazva, hogy ne
>> lehess perelni őket.
>> Vagy úgy hogy akár 90%-át is..... Ha nem jön be, akkor az a maradék
>> 10% volt.
>>
>> István
>>
>>
>>
>>
>> 2016.04.21. 8:57 keltezéssel, Benedek I. írta:
>>> Bizony! Méghozzá olyan bizarr módon akarják letolni a torkán, hogy
>>> egy mosógépszerelő ajánlja a Calgont (biztosan azért, hogy ne legyen
>>> munkája). Mint ahogy a fogorvos a szuvasodást gátló fogkrémet és
>>> sorolhatnám.:)
>>>
>>> bi
>>>
>>> hobilobi at gmail.com wrote:
>>>> Sose fogja bevallani, hogy sznobizmusból issza.
>>>> Tehát nem tudod eldönteni.
>>>> Aztán ott vannak a teljesen felesleges dolgok, de
>>>> mivel nem érthet mindenki mindenhez, így van egy jelentős réteg, ami
>>>> megetethető vele.
>>>> Lásd Calgon,....stb.
>>>>
>>>> István
>>>>
>>>>
>>>> 2016.04.20. 14:49 keltezéssel, Szima Gábor írta:
>>>>>
>>>>> On Wed, 20 Apr 2016, Xorn wrote:
>>>>>
>>>>>> Erre volt példa a 150 ezres konyak, hogy ahhoz már kevés az
>>>>>> indoklásnak, hogy "de megkerestem az árát, tehát jár nekem".
>>>>>
>>>>> Nem mindegy, hogy azért issza valaki, mert annyiba kerül
>>>>> (sznobizmus), vagy pedig azért, mert ízlik neki, és számára megéri
>>>>> az árát? Az árat pedig a kereslet határozza meg. Ha valami jó, és
>>>>> van rá
>>>>> fizetőképes kereslet, akkor annyiba is fog kerülni. Ilyen egyszerű.
>>>>>
>>>>> A sznobizmusra tipikus példa az utcai versenyautók. Egy 50-100
>>>>> millás gépet a kutya nem venne meg, ha reális áron adnák. Mert a
>>>>> rajongóknak még így is drága lenne, a sznoboknak pedig már túl
>>>>> olcsó, nem fogják égetni magukat vele, különben is ennyi pénzért
>>>>> kényelmes autót vehetnek. -Sygma
>>>>>
>>>>> .
>>>
>>> .
>
> .
>
More information about the Elektro-etc
mailing list