[elektro-etc] UKmagyar
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Fri Apr 15 10:55:23 CEST 2016
Mennyi tőke kell egy ilyen céghez?
100M körül? Persze nem mindegy (a számaid szemszögéből sem), hogy
saját-e az ingatlan, vagy a 195-be belefért a bérleti díj is.
Gábor
2016.04.15. 10:44 keltezéssel, Zsolt írta:
> 90%
> 4 admin 5-6fizikai, éves
> igen
> ő csak a rallyval foglalkozik, meg engem ellenőriz
>
> Zsolt
>
>
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu] On
>> Behalf Of Acs Gabor
>> Sent: Friday, April 15, 2016 10:36 AM
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
>>
>> Arra gondoltam, hogy napi 8 órát bent vannak, persze, csak mennyi ebből a
>> valóban kiszámlázható munkaóra?
>>
>> Hány alkalmazott tudja összekalapálni ezt a 195M bevételt? (Éves, ugye?)
>>
>> És a 45M haszon mit jelent? Minden bér, adó stb. után ez az éves osztalék
>> bruttója?
>>
>> És a tulaj mit csinál ebben az egész bizniszben? Csak Téged kell irányítania,
>> vagy még ennyit sem, ő csak a tőkét adja, és minden másról Te gondoskodsz?
>>
>> ...nem a vállalkozásotokban akarok vájkálni, csak úgy általánosságban
>> érdekelnek ezek a részletek.
>>
>>
>> Gábor
>>
>> 2016.04.15. 10:26 keltezéssel, Zsolt írta:
>>> Nem nagyon tudok több óradíjat adni.
>>> Jelenleg 8 órát dolgoznak.
>>> Nem egészen reálisak. kell az alkatrész haszonból is a fizetésekre.
>>> Megéri vagy nem? 195M bevételből 45 a haszon. Nem az én hasznom. Én csak
>> ügyvezetek. Tudnék jobban keresni, de nem a pénz a minden. Bejárásom ideje,
>> munkaidőm hossza, helyi érdekességek (rally csapatunk van, több rallyautónk
>> amiket bérbeadunk, ma indulunk argentinába a világbajnokságra), kényelmem,
>> leterheltségem. Márkafüggetlen szervizt nem nyitnék saját pénzből jelenleg.
>> Eddig viszont jó volt. A válság alatt hasított a cégünk. Most váltani kellene
>> márkaszervizre, de a tulajdonos nem akar belevágni. Így tönkre fog menni a
>> szerviz. Pedig nagyon jól körbejártam a lehetőséget. Még magánpénzből is
>> nyitnék, ha lenne segítségem. Kicsit belefáradtam, abba, hogy mindent egyedül
>> kell megoldanom.
>>> Zsolt
>>>
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu] On
>>>> Behalf Of Acs Gabor
>>>> Sent: Friday, April 15, 2016 10:02 AM
>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
>>>> Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
>>>>
>>>> Szóval ha abból indulunk ki, hogy deklaráltan tisztességes vállalkozásról
>>>> beszélünk, aki ad számlát, és nem a csatornába önti az olajat, nem tudom,
>>>> ilyen óradíj mellett hogyan tudna több fizetést adni egy alkalmazottnak.
>>>>
>>>> És akkor ilyen óradíj mellett mennyi órát tudsz dolgoztatni egy szerelőt?
>>>> Összejön a 150 óra havonta?
>>>>
>>>> Az 5000-es óradíjból van 10% hasznod, kifizetsz mondjuk 10%-ot a szerviz
>>>> rezsijére, 10%-ot adminisztrációra, 10-et céges adóra, marad 3eFt, azt
>>>> megszorzod a 150-nel, rontod 45% személy utáni adóval, meg is kapod a kb.
>> 250
>>>> nettót.
>>>>
>>>> Ezek a számok reálisak?
>>>>
>>>> Mert akkor nem találom a rést a pajzson, hogyan lehetne nem banánnal nem
>>>> majmot fogni.
>>>>
>>>> ...és akkor kerestél saját magad egy munkavállalón havi 50 ezret, nem is
>>>> tudom, megéri-e ennyiért idegeskedni, görcsölni egy ilyen vállalkozással.
>> Oké,
>>>> van még haszon az alkatrészeken, viszont van veszteség a táppénzen,
>>>> szabadságon, kártérítésen, szerintem nagyjából stimmelhet a havi 50/ember.
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2016.04.15. 9:34 keltezéssel, Zsolt írta:
>>>>> Mi nem nagyon hirdetjük magunkat, mert főként nagyobb cégeknek dolgozunk
>>>> (nagy mobilszolgáltató, nagy drogérialánc, nagy internetszolgáltató,
>>>> önkormányzat), ott meg erős a nyomás az olcsóság felé. 5000Ft sincs meg
>> mindig
>>>> a flottáknál. Magánembereknek 6000Ft körül. A rendőrségi javítási tendert
>>>> például 2800Ft-os (nincs elírás) áron nyerte a porsche. Persze nem cserélik
>> az
>>>> olajat, hanem csak utána öntenek, mindent cserélnek viszont papíron.
>>>>> Jelenleg egyáltalán nem jelentkeznek munkavállalók, sem a mi sem a
>>>> környékbeli szervizekbe (Budaörs). Ezért az ártárgyalásig nem jutunk el.
>>>> 250eFt is adnék, ha jönne normális szaki. Ha mész az autópályán balaton
>> fele,
>>>> akkor pl a BMW szeriz kerítésén már olyan molinó van kihelyezve, hogy
>>>> munkatársakat felveszünk. Érted, nem szerelő, vagy lakatos, vagy admin,
>> mert
>>>> mindenből hiány van.
>>>>> Sokkal több autó tudnék behozni, ha megbízható és nagyobb szakembergárdám
>>>> lenne.
>>>>> Zsolt
>>>>>
>>>>>> -----Original Message-----
>>>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
>>>>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Acs Gabor
>>>>>> Sent: Friday, April 15, 2016 9:24 AM
>>>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
>>>>>>
>>>>>> És mennyi nálatok a rezsióradíj? 5, 10, vagy 15?
>>>>>>
>>>>>> Mert egyikből tudnál nagyobb fizetést is adni, másikból nem.
>>>>>>
>>>>>> Illetve kérdés, hogy ha adnál 300 nettót, vagy 400-at a munkásnak, az
>>>>>> ahhoz tartozó óradíjjal lenne-e annyi kuncsaftod, amivel teljesül a
>>>>>> dolgozó 150 órás kihasználtsága.
>>>>>> Gondolom bármilyen területen a 150 órás kihasználtsághoz az tartozik,
>>>>>> hogy ha időpontot kér valaki, csak egy hét múlvára kapjon.
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>> 2016.04.15. 9:15 keltezéssel, Zsolt írta:
>>>>>>> Szia!
>>>>>>>
>>>>>>> A Porsche Budában a szerelők 140-160eFt nettót kapnak.
>>>>>>> Elégedetlenek, de még
>>>>>> ott dolgoznak. Itt a környéken nem fizetnek ennél többet, de
>>>>>> jellemzően ennyit sem (TOYOTA, OPEL, BOSCH CAR) , és ez biztos.
>>>>>> Szerintem nem rossz fizu a 200eFt. Nekem több mérnök ismerősöm,
>>>>>> 400-500eFt-ot keres (BOSCH, Knorr- Bremse).
>>>>>>> Lehet más világban élek???
>>>>>>>
>>>>>>> Zsolt
>>>>>>>
>>>>>>>> -----Original Message-----
>>>>>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
>>>>>>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Kaczmarek Edvárd
>>>>>>>> Sent: Thursday, April 14, 2016 11:23 AM
>>>>>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
>>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nettó 200? Ha banánnal fizetsz, ne csodálkozz, hogy csak majmok
>>>>>>>> jelentkeznek az állásra.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ed
>>>>>>>>
>>>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>>>
>>>>>>>> On April 14, 2016 10:17:11 AM CEST, Zsolt
>>>>>>>> <zsoltlevlistalaptop at gmail.com>
>>>>>>>> wrote:
>>>>>>>>> Nem tudom mennyien mentek el dolgozni, de az biztos, hogy az itt
>>>>>>>>> (Budakeszi telephely) működő autószervizünk szinte állandó
>>>>>>>>> emberhiánnyal küzd. Nem találok autószerelőt, karosszéria
>>>>>>>>> lakatost, értelmes munkafelvevőt, és normális adminisztratív
>>>>>>>>> munkatársat, de még elfogadhatóan dolgozó telepőrt sem. Két éve
>>>>>>>>> folyamatosan kínálok állást a honlapunkon (trt.hu), ingyenes
>>>>>>>>> álláskereső portálokon, es fizetősökön is. Több százezer forintot
>>>>>>>>> költöttem álláshirdetésre, de nem volt nagy értelme, mert alig
>>>>>>>>> jelentkeztek, akik meg igen azok teljesen alkalmatlannak tűntek a
>>>>>>>>> megpályázott feladatra. Pedig korrekt cég vagyunk, jó fizetéseket
>>>>>>>>> adok (szerelő, lakatos 200nettó felett), időben fizetek, és azért
>>>>>>>>> nem alkalmazok teljesítménybért, hogy ne legyen nyomás a
>>>>>>>>> munkavállalókon. Lassan bezárhatom a céget a munkaerő hiány miatt,
>>>>>>>>> pedig elég nagy partnereink vannak. Szóval az biztos, hogy nagy
>>>> problémák vannak a munkaerő fronton, kis hazánkban.
>>>>>>>>> Zsolt
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> -----Original Message-----
>>>>>>>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
>>>>>>>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu] On
>>>>>>>>>> Behalf Of Xorn
>>>>>>>>>> Sent: Thursday, April 14, 2016 9:01 AM
>>>>>>>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
>>>>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Én inkább azt mondanám, hogy nem működik. Magyarországon elég
>>>>>>>>>> sokan
>>>>>>>>> vannak,
>>>>>>>>>> akik szívesen dolgoznának részmunkaidőben, de gyakorlatilag
>>>>>>>>> esélytelen ilyen
>>>>>>>>>> állást találni.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Több ismerős is van, aki azért nem ment el a gyerekek
>>>>>>>>>> nagyobbacska
>>>>>>>>> korában
>>>>>>>>>> anyaként dolgozni, mert nem akart főállást vállalni, hogy a
>>>>>>>>>> gyereket bezsuppolja délutánra a napközibe (szerencsére
>>>>>>>>>> megtehetik a férjük
>>>>>>>>> keresete
>>>>>>>>>> mellett).
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Nem tudom, hogy ez honnan ered, de a részmunkaidőnek
>>>>>>>>>> gyakorlatilag
>>>>>>>>> nincs
>>>>>>>>>> hagyománya .hu. Talán onnan, hogy anno az addig otthon dolgozó
>>>>>>>>> anyákból
>>>>>>>>>> teljesértékű munkaerőt faragtak átmenet nélkül a szocializmusban,
>>>>>>>>>> a
>>>>>>>>> kétkeresős
>>>>>>>>>> családmodell két teljes állású keresőt jelentett, alternatíva és
>>>>>>>>> lazítás
>>>>>>>>>> nélkül?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com> írta (2016. április 14. 8:25):
>>>>>>>>>>>> Ezt majd KJ kifejti, eleg jo ebben.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Azert szvsz nem olyan egyszeru, es az emelessel menne az orszag
>>>>>>>>> fele
>>>>>>>>>>>> reszmunkaidobe, h ne kelljen realizalni az emelest. Anno ezen
>>>>>>>>>>>> ment
>>>>>>>>> a
>>>>>>>>>>>> nyavajgas, h megsem jo az az emeles. Nekunk semmi sem jo, nna
>>>>>>>>>>>> :)
>>>>>>>>>>> Persze, volt nyavalygás _előtte_, de az emelés után kiderült,
>>>>>>>>>>> hogy
>>>>>>>>> káros
>>>>>>>>>> mellékhatások nélkül lement és a károgók elhallgattak. Ebbe a
>>>>>>>>> részmunkaidős
>>>>>>>>>> menekülésben meg nem hiszek, ez csak igen-igen rövid távon működik..
>>>>>>>>>>>> Arnold
>>>>>>>>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>>>>>>> KI
>>>>>>>>>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list