[elektro-etc] UKmagyar

lista mail jappofan at gmail.com
Fri Apr 15 15:31:03 CEST 2016


Vagyis 45/(10-4)=7,5 milla/szerelő ...ez nem olyan rossz ám!
Ha átlagoljuk a szumma 10 főre akkor is 4,5 milla/fő, ami már alsó-közép,
de még ez se rossz.

Ha felvesztek 4 új szerelőt, akkor a az admin létszám nem vagy csak 1 fővel
nő, gondolom.
Vélhetőn érdemben beruházni sem kell miattuk.

A 4 új szaki az 30 milla plusz a jelentene a jelen bérszinten

Tegyük fel, hogy az átlagos bérük 300 eFt-ra lesz.
...és egyben a régieké is szintre kerül.

Akkor az (6+4)x100=1000 eFt/hó >> 12000 eFt/év nettó.bér többlet.
Egy laza 2.5X-es szuperbruttó+költségesítéssel ez pont a 30 milla, amit
hoznának.


Vagyis
vagy nem tudsz 300 nettot adni átlagban a szerelőknek
vagy növelni kell a 7,5 milla/szerelő mutatón jócskán...
(és vagy az admin költségen is faragni)

pl. az élő admint kiváltó számítógépesítettebb nyilvántartás, anyag/munka
kiírás, elszámolás, stb, stb.
ha az áremelés végképp nem megy...

Van még egy fontos tanítás, amit anno az USA béli gazdám a fejembe vert.

Könnyebb 10%-t faragni a beszállítón, mint 5% árat emelni a vevőnél!
(azaz ő 100% fedezetben gondolkodott default, a költségre vetítve, mint
látszik)

A lényeg, hogy az alkatrész és egyéb források kutatása és nyomás alatt
tartása fontos.
És veled is ez történik a megrendelői oldalról....aminek ellenállni csak a
megfelelő marketing útján lehet.















2016. április 15. 10:44 Zsolt írta, <zsoltlevlistalaptop at gmail.com>:

> 90%
> 4 admin 5-6fizikai, éves
> igen
> ő csak a rallyval foglalkozik, meg engem ellenőriz
>
> Zsolt
>
>
> > -----Original Message-----
> > From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On
> > Behalf Of Acs Gabor
> > Sent: Friday, April 15, 2016 10:36 AM
> > To: elektro-etc at tesla.hu
> > Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
> >
> > Arra gondoltam, hogy napi 8 órát bent vannak, persze, csak mennyi ebből a
> > valóban kiszámlázható munkaóra?
> >
> > Hány alkalmazott tudja összekalapálni ezt a 195M bevételt? (Éves, ugye?)
> >
> > És a 45M haszon mit jelent? Minden bér, adó stb. után ez az éves osztalék
> > bruttója?
> >
> > És a tulaj mit csinál ebben az egész bizniszben? Csak Téged kell
> irányítania,
> > vagy még ennyit sem, ő csak a tőkét adja, és minden másról Te
> gondoskodsz?
> >
> > ...nem a vállalkozásotokban akarok vájkálni, csak úgy általánosságban
> > érdekelnek ezek a részletek.
> >
> >
> > Gábor
> >
> > 2016.04.15. 10:26 keltezéssel, Zsolt írta:
> > > Nem nagyon tudok több óradíjat adni.
> > > Jelenleg 8 órát dolgoznak.
> > > Nem egészen reálisak. kell az alkatrész haszonból is a fizetésekre.
> > > Megéri vagy nem? 195M bevételből 45 a haszon. Nem az én hasznom. Én
> csak
> > ügyvezetek. Tudnék jobban keresni, de nem a pénz a minden. Bejárásom
> ideje,
> > munkaidőm hossza, helyi érdekességek (rally csapatunk van, több
> rallyautónk
> > amiket bérbeadunk, ma indulunk argentinába a világbajnokságra),
> kényelmem,
> > leterheltségem. Márkafüggetlen szervizt nem nyitnék saját pénzből
> jelenleg.
> > Eddig viszont jó volt. A válság alatt hasított a cégünk. Most váltani
> kellene
> > márkaszervizre, de a tulajdonos nem akar belevágni. Így tönkre fog menni
> a
> > szerviz. Pedig nagyon jól körbejártam a lehetőséget. Még magánpénzből is
> > nyitnék, ha lenne segítségem. Kicsit belefáradtam, abba, hogy mindent
> egyedül
> > kell megoldanom.
> > >
> > > Zsolt
> > >
> > >> -----Original Message-----
> > >> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:
> elektro-etc-bounces at tesla.hu] On
> > >> Behalf Of Acs Gabor
> > >> Sent: Friday, April 15, 2016 10:02 AM
> > >> To: elektro-etc at tesla.hu
> > >> Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
> > >>
> > >> Szóval ha abból indulunk ki, hogy deklaráltan tisztességes
> vállalkozásról
> > >> beszélünk, aki ad számlát, és nem a csatornába önti az olajat, nem
> tudom,
> > >> ilyen óradíj mellett hogyan tudna több fizetést adni egy
> alkalmazottnak.
> > >>
> > >> És akkor ilyen óradíj mellett mennyi órát tudsz dolgoztatni egy
> szerelőt?
> > >> Összejön a 150 óra havonta?
> > >>
> > >> Az 5000-es óradíjból van 10% hasznod, kifizetsz mondjuk 10%-ot a
> szerviz
> > >> rezsijére, 10%-ot adminisztrációra, 10-et céges adóra, marad 3eFt, azt
> > >> megszorzod a 150-nel, rontod 45% személy utáni adóval, meg is kapod a
> kb.
> > 250
> > >> nettót.
> > >>
> > >> Ezek a számok reálisak?
> > >>
> > >> Mert akkor nem találom a rést a pajzson, hogyan lehetne nem banánnal
> nem
> > >> majmot fogni.
> > >>
> > >> ...és akkor kerestél saját magad egy munkavállalón havi 50 ezret, nem
> is
> > >> tudom, megéri-e ennyiért idegeskedni, görcsölni egy ilyen
> vállalkozással.
> > Oké,
> > >> van még haszon az alkatrészeken, viszont van veszteség a táppénzen,
> > >> szabadságon, kártérítésen, szerintem nagyjából stimmelhet a havi
> 50/ember.
> > >>
> > >>
> > >> Gábor
> > >>
> > >> 2016.04.15. 9:34 keltezéssel, Zsolt írta:
> > >>> Mi nem nagyon hirdetjük magunkat, mert főként nagyobb cégeknek
> dolgozunk
> > >> (nagy mobilszolgáltató, nagy drogérialánc, nagy internetszolgáltató,
> > >> önkormányzat), ott meg erős a nyomás az olcsóság felé. 5000Ft sincs
> meg
> > mindig
> > >> a flottáknál. Magánembereknek 6000Ft körül. A rendőrségi javítási
> tendert
> > >> például 2800Ft-os (nincs elírás) áron nyerte a porsche. Persze nem
> cserélik
> > az
> > >> olajat, hanem csak utána öntenek, mindent cserélnek viszont papíron.
> > >>> Jelenleg egyáltalán nem jelentkeznek munkavállalók, sem a mi sem a
> > >> környékbeli szervizekbe (Budaörs). Ezért az ártárgyalásig nem jutunk
> el.
> > >> 250eFt is adnék, ha jönne normális szaki. Ha mész az autópályán
> balaton
> > fele,
> > >> akkor pl a BMW szeriz kerítésén már olyan molinó van kihelyezve, hogy
> > >> munkatársakat felveszünk. Érted, nem szerelő, vagy lakatos, vagy
> admin,
> > mert
> > >> mindenből hiány van.
> > >>> Sokkal több autó tudnék behozni, ha megbízható és nagyobb
> szakembergárdám
> > >> lenne.
> > >>> Zsolt
> > >>>
> > >>>> -----Original Message-----
> > >>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> > >>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Acs Gabor
> > >>>> Sent: Friday, April 15, 2016 9:24 AM
> > >>>> To: elektro-etc at tesla.hu
> > >>>> Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
> > >>>>
> > >>>> És mennyi nálatok a rezsióradíj? 5, 10, vagy 15?
> > >>>>
> > >>>> Mert egyikből tudnál nagyobb fizetést is adni, másikból nem.
> > >>>>
> > >>>> Illetve kérdés, hogy ha adnál 300 nettót, vagy 400-at a munkásnak,
> az
> > >>>> ahhoz tartozó óradíjjal lenne-e annyi kuncsaftod, amivel teljesül a
> > >>>> dolgozó 150 órás kihasználtsága.
> > >>>> Gondolom bármilyen területen a 150 órás kihasználtsághoz az
> tartozik,
> > >>>> hogy ha időpontot kér valaki, csak egy hét múlvára kapjon.
> > >>>>
> > >>>> Gábor
> > >>>>
> > >>>> 2016.04.15. 9:15 keltezéssel, Zsolt írta:
> > >>>>> Szia!
> > >>>>>
> > >>>>> A Porsche Budában a szerelők 140-160eFt nettót kapnak.
> > >>>>> Elégedetlenek, de még
> > >>>> ott dolgoznak. Itt a környéken nem fizetnek ennél többet, de
> > >>>> jellemzően ennyit sem (TOYOTA, OPEL, BOSCH CAR) , és ez biztos.
> > >>>> Szerintem nem rossz fizu a 200eFt. Nekem több mérnök ismerősöm,
> > >>>> 400-500eFt-ot keres (BOSCH, Knorr- Bremse).
> > >>>>> Lehet más világban élek???
> > >>>>>
> > >>>>> Zsolt
> > >>>>>
> > >>>>>> -----Original Message-----
> > >>>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> > >>>>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Kaczmarek
> Edvárd
> > >>>>>> Sent: Thursday, April 14, 2016 11:23 AM
> > >>>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
> > >>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
> > >>>>>>
> > >>>>>> Nettó 200? Ha banánnal fizetsz, ne csodálkozz, hogy csak majmok
> > >>>>>> jelentkeznek az állásra.
> > >>>>>>
> > >>>>>> Ed
> > >>>>>>
> > >>>>>> Sent from a tamagotchi
> > >>>>>>
> > >>>>>> On April 14, 2016 10:17:11 AM CEST, Zsolt
> > >>>>>> <zsoltlevlistalaptop at gmail.com>
> > >>>>>> wrote:
> > >>>>>>> Nem tudom mennyien mentek el dolgozni, de az biztos, hogy az itt
> > >>>>>>> (Budakeszi telephely) működő autószervizünk szinte állandó
> > >>>>>>> emberhiánnyal küzd. Nem találok autószerelőt, karosszéria
> > >>>>>>> lakatost, értelmes munkafelvevőt, és normális adminisztratív
> > >>>>>>> munkatársat, de még elfogadhatóan dolgozó telepőrt sem. Két éve
> > >>>>>>> folyamatosan kínálok állást a honlapunkon (trt.hu), ingyenes
> > >>>>>>> álláskereső portálokon, es fizetősökön is. Több százezer forintot
> > >>>>>>> költöttem álláshirdetésre, de nem volt nagy értelme, mert alig
> > >>>>>>> jelentkeztek, akik meg igen azok teljesen alkalmatlannak tűntek a
> > >>>>>>> megpályázott feladatra. Pedig korrekt cég vagyunk, jó fizetéseket
> > >>>>>>> adok (szerelő, lakatos 200nettó felett), időben fizetek, és azért
> > >>>>>>> nem alkalmazok teljesítménybért, hogy ne legyen nyomás a
> > >>>>>>> munkavállalókon. Lassan bezárhatom a céget a munkaerő hiány
> miatt,
> > >>>>>>> pedig elég nagy partnereink vannak. Szóval az biztos, hogy nagy
> > >> problémák vannak a munkaerő fronton, kis hazánkban.
> > >>>>>>> Zsolt
> > >>>>>>>
> > >>>>>>>> -----Original Message-----
> > >>>>>>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu
> > >>>>>>> [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu] On
> > >>>>>>>> Behalf Of Xorn
> > >>>>>>>> Sent: Thursday, April 14, 2016 9:01 AM
> > >>>>>>>> To: elektro-etc at tesla.hu
> > >>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] UKmagyar
> > >>>>>>>>
> > >>>>>>>> Én inkább azt mondanám, hogy nem működik. Magyarországon elég
> > >>>>>>>> sokan
> > >>>>>>> vannak,
> > >>>>>>>> akik szívesen dolgoznának részmunkaidőben, de gyakorlatilag
> > >>>>>>> esélytelen ilyen
> > >>>>>>>> állást találni.
> > >>>>>>>>
> > >>>>>>>> Több ismerős is van, aki azért nem ment el a gyerekek
> > >>>>>>>> nagyobbacska
> > >>>>>>> korában
> > >>>>>>>> anyaként dolgozni, mert nem akart főállást vállalni, hogy a
> > >>>>>>>> gyereket bezsuppolja délutánra a napközibe (szerencsére
> > >>>>>>>> megtehetik a férjük
> > >>>>>>> keresete
> > >>>>>>>> mellett).
> > >>>>>>>>
> > >>>>>>>> Nem tudom, hogy ez honnan ered, de a részmunkaidőnek
> > >>>>>>>> gyakorlatilag
> > >>>>>>> nincs
> > >>>>>>>> hagyománya .hu. Talán onnan, hogy anno az addig otthon dolgozó
> > >>>>>>> anyákból
> > >>>>>>>> teljesértékű munkaerőt faragtak átmenet nélkül a
> szocializmusban,
> > >>>>>>>> a
> > >>>>>>> kétkeresős
> > >>>>>>>> családmodell két teljes állású keresőt jelentett, alternatíva és
> > >>>>>>> lazítás
> > >>>>>>>> nélkül?
> > >>>>>>>>
> > >>>>>>>> Best regards,
> > >>>>>>>> Andy
> > >>>>>>>>
> > >>>>>>>> Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com> írta (2016. április 14.
> 8:25):
> > >>>>>>>>>> Ezt majd KJ kifejti, eleg jo ebben.
> > >>>>>>>>>>
> > >>>>>>>>>> Azert szvsz nem olyan egyszeru, es az emelessel menne az
> orszag
> > >>>>>>> fele
> > >>>>>>>>>> reszmunkaidobe, h ne kelljen realizalni az emelest. Anno ezen
> > >>>>>>>>>> ment
> > >>>>>>> a
> > >>>>>>>>>> nyavajgas, h megsem jo az az emeles. Nekunk semmi sem jo, nna
> > >>>>>>>>>> :)
> > >>>>>>>>> Persze, volt nyavalygás _előtte_, de az emelés után kiderült,
> > >>>>>>>>> hogy
> > >>>>>>> káros
> > >>>>>>>> mellékhatások nélkül lement és a károgók elhallgattak. Ebbe a
> > >>>>>>> részmunkaidős
> > >>>>>>>> menekülésben meg nem hiszek, ez csak igen-igen rövid távon
> működik..
> > >>>>>>>>>> Arnold
> > >>>>>>>>>> Sent from my iPhone
> > >>>>>>>>> KI
> > >>>>>>>>>
> > >>>
> > >
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list