[elektro-etc] Munkaerő piac

uprogc . uprogc at gmail.com
Tue Oct 13 10:05:45 CEST 2015


En is lattam peldakat ra, sot inkabb ilyen peldanyok voltak !

2015-10-13 0:02 GMT+03:00 Benedek I. <renyta at t-online.hu>:

> Igen, mert a téma is eléggé általános, semmi konkrét analízis.
> A legtöbb diplomát meg lehet seggel szerezni. A ma divatosakat leginkább.
> Nekem  a BME villanykarán volt olyan évfolyamtársam, aki seggel, úvékkal és
> ismétlésekkel vitte végig, de fingja sincs az Ohm törvényről se. Mondja, de
> nem érti! Nem is dolgozott mérnökként egy napot se, inkább elvégzett
> valamilyen tanfolyamot és idegenvezető lett. Aztán nyitott egy
> szerszámkölcsönző boltot, ennek 15 éve, ma nem tudom, mit csinál. Talán
> tyúkokat nevel...:) Na ezekről beszélek és van belőlük jó pár!
>
> bi
>
>
> Skandar Graun wrote:
>
>> Az előző véleményedben nem emelted ki, hogy kikre gondolsz, csak úgy
>> mindenki felé emlegetted...
>> Igen, vannak olyan diplomák, amiket meg lehet idővel és seggel
>> szerezni... valószínű ezek tulajdonosai nem találnak munkát.
>> Viszont szinte bármelyik mérnöki diploma ennek pont az ellenkezője...
>> neked melyik van, ha ilyen jó véleménnyel vagy "am block" a
>> diplomásokról?
>>
>> 2015. október 12. 20:14 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
>>
>> És te az ösztöndíjról? Ma is vannak praktikák ennek a kezelésére.
>>> De az ne férjen már bele, hogy 35 évesen eltartottként tengődik
>>> valaki a mamája szoknyája alatt és az adófizetők pénzén jár
>>> egyetemről, egyetemre! Zsebében 4-5 diploma (megteheti, mert ingyen
>>> van), de semmihez nem ért és még egyetlen órát sem dolgozott! Tudjuk
>>> jól, hogy egy diploma megszerzéséhez csak időre és seggre van
>>> szükség. Ha  fizetni sem kell érte, akkor ez a felismerés hamar
>>> elkezd burjánzani.
>>>
>>> bi
>>>
>>>
>>> Skandar Graun wrote:
>>>
>>> Hallottál te már a szegény, ámde tehetséges gyerekekről?
>>>> Az hogy fér bele az igencsak pragmatikus világképedbe?
>>>>
>>>> 2015. október 12. 16:24 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
>>>>
>>>> Most ez már mindegy szerintem, hogy szoft, vagy hard elem, a lényeg,
>>>>
>>>>> hogy a jó működést befolyásoló plusz. Ezt fejleszteni megtérülő,
>>>>> tehát, ha személyre és társadalomra vetítjük, akkor mindenképpen
>>>>> nyereséges. Szóval, ha az egyén szellemi többlete mindenki számára
>>>>> előnyös és ingyenessé kellene tenni, akkor a traktort és a
>>>>> forrasztópákát is!
>>>>> Az más kérdés, hogy az alapoktatásnak (ami minden továbbinak a
>>>>> feltétele és a bázisa) ingyenesnek kell lennie. De a
>>>>> továbbtanulást, ami szakmát és megélhetést ad, én szerszámként,
>>>>> munkaeszközként fogom fel, amit pénzért veszek, hogy dolgozhassak
>>>>> vele. Ha a megélhetési tudást, vagy eszközt ingyen (közpénzből)
>>>>> kapom, akkor a társadalom elkötelezettjévé válok, tehát egy jó
>>>>> ideig tartozom neki, persze csak, ha a tanult szakterületen
>>>>> működöm és ott helyt állok.
>>>>>
>>>>> bi
>>>>>
>>>>>
>>>>> Pataki István wrote:
>>>>>
>>>>> Mert nem egyszerűen szerszám. Ez förmver. Éppen úgy hozzá kell
>>>>>
>>>>>> tartoznia az emberhez, mint a jól működő szervezet. Különben
>>>>>> olyan, mintha tudnák a DNS-t adagolni, akkor minél többet fizet a
>>>>>> szülő, annál flexibilisebb utódott készítenének neki a 3D-s
>>>>>> bionyomtatóval. pi
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ----- Original Message -----
>>>>>> From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 11:42 AM
>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Ebben nagyjából igazad van, de én továbbfejtem a szálat. Ha pl.
>>>>>> egy
>>>>>>
>>>>>> vállalkozó vesz egy új szerszámot, vagy gépet, miért nem jut
>>>>>>> hozzá ingyen, hiszen az új eszközökkel termelékenyebb, hosszú
>>>>>>> távon - mint írod - "minden tevékenységében, egészségi és
>>>>>>> társadalmi közösségi állapotában is pozitív hatású".
>>>>>>> A tudás is felfogható szerszámként, amivel jobban és többet
>>>>>>> termelhet. Ez egyéni és közös érdek, ahogy a táplálkozás, a
>>>>>>> pihenés és a szórakozás, vagy a jó szex. Akkor ezek miért nem
>>>>>>> lehetnének ingyen elérhetők?:)
>>>>>>>
>>>>>>> bi
>>>>>>>
>>>>>>> Pataki István wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul
>>>>>>>
>>>>>>>> elég önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de
>>>>>>>> amikor a közös zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt
>>>>>>>> a nagyon is rövidtávú és szűklátókörű szemléletet, hogy már
>>>>>>>> rövidtávon (lehetőleg azonnal) pénzt akar látni belőle a
>>>>>>>> közösség, és ezt természetesen a finanszírozott tanulmányokhoz
>>>>>>>> kapcsolódó munkavégzés során. Ez termeli
>>>>>>>> ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_
>>>>>>>> racionalitás okán az éppen aktuális tervhivatal személyre
>>>>>>>> szabottan, társadalmi helyzettel meghatározottan konkrétan
>>>>>>>> kijelöli az életútját, hogy mit _kell_ éppen tanulnia. Az nem
>>>>>>>> számít, hogy a tanulás is munka, és egy átlagember mindenképpen
>>>>>>>> maga is áldozatokat hoz a tanulása érdekében, a "közösség" csak
>>>>>>>> a zsebét nézegeti, (azért az idézőjel, mert valójában az
>>>>>>>> aktuális kormány, ami többnyire csak nagy engedményekkel
>>>>>>>> azonosítható a közösséggel,) azt a zsebét, amibe az igencsak
>>>>>>>> önkényesen megszabott oktatási büdzsét rakta. Az nem számít,
>>>>>>>> hogy egy tanult ember később újabb dolgokat is könnyebben tud
>>>>>>>> megtanulni, és hogy a tanultság miatt bekövetkező életminőség
>>>>>>>> javulás minden tevékenységében, egészségi és társadalmi
>>>>>>>> közösségi állapotában is pozitív hatású. pi
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> ----- Original Message -----
>>>>>>>> From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
>>>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
>>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> [...]
>>>>>>>> Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a
>>>>>>>> max. Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
>>>>>>>>
>>>>>>>> A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2015. október 12. 1:01 Pataki István írta,
>>>>>>>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak
>>>>>>>>
>>>>>>>>> annyit kell
>>>>>>>>> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
>>>>>>>>> biztosan
>>>>>>>>> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet.
>>>>>>>>> Mert a tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység
>>>>>>>>> elvégzéséhez szükséges ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a
>>>>>>>>> szűk munkán kívüli ismeretek tudják az életminőséget igazán
>>>>>>>>> javítani. És nincsen abban semmi kivetni
>>>>>>>>> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi
>>>>>>>>> diplomával alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát
>>>>>>>>> végez. Ne írjuk már elő egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon
>>>>>>>>> filozófiát vagy művészettörténetet, csak azért mert anélkül is
>>>>>>>>> jól végzi a munkáját! pi
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ----- Original Message ----- From: "uprogc ."
>>>>>>>>> <uprogc at gmail.com> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>>>>> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
>>>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Szia,
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Igen, ez igy van.
>>>>>>>>> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
>>>>>>>>> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag,
>>>>>>>>> sot a kozepiskola-mindenkinek is.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem
>>>>>>>>> minderrol. Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara
>>>>>>>>> lehet fogni, az mar
>>>>>>>>> jo
>>>>>>>>> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
>>>>>>>>> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak
>>>>>>>>> nincs szava,
>>>>>>>>> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy
>>>>>>>>> lett) es a
>>>>>>>>> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze,
>>>>>>>>> tehetsege es foleg
>>>>>>>>> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami
>>>>>>>>> belole. Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint
>>>>>>>>> hogy mire van igeny.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ?
>>>>>>>>> Nem eleg
>>>>>>>>> ha
>>>>>>>>> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
>>>>>>>>> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az
>>>>>>>>> osszes
>>>>>>>>> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
>>>>>>>>> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
>>>>>>>>> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt
>>>>>>>>> manager,
>>>>>>>>> vagy
>>>>>>>>> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot
>>>>>>>>> kifele ?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> uprogc, you wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> u> Szulo mennyi penzt ?
>>>>>>>>>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
>>>>>>>>>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a
>>>>>>>>>> kenyér. Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
>>>>>>>>>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
>>>>>>>>>> befektet
>>>>>>>>>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni,
>>>>>>>>>> lesz a
>>>>>>>>>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
>>>>>>>>>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a
>>>>>>>>>> gyerekeiket, de az
>>>>>>>>>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
>>>>>>>>>> szakmában
>>>>>>>>>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list