[elektro-etc] Munkaerő piac

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
Mon Oct 12 20:42:45 CEST 2015


mondjuk a materialis termelo eszkozokre is lehet hitelt felvenni..   es 
torleszteni a tulajdonlas okan szerzett bevetelbol..

ebbol a szempontbol a diakhitel, mint elv pozitiv.. a jelnelegi 
kivitelezese aggalyos szamomra..


2015.10.12. 19:32 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> Hallottál te már a szegény, ámde tehetséges gyerekekről?
> Az hogy fér bele az igencsak pragmatikus világképedbe?
>
> 2015. október 12. 16:24 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
>
>> Most ez már mindegy szerintem, hogy szoft, vagy hard elem, a lényeg, hogy
>> a jó működést befolyásoló plusz. Ezt fejleszteni megtérülő, tehát, ha
>> személyre és társadalomra vetítjük, akkor mindenképpen nyereséges. Szóval,
>> ha az egyén szellemi többlete mindenki számára előnyös és ingyenessé
>> kellene tenni, akkor a traktort és a forrasztópákát is!
>> Az más kérdés, hogy az alapoktatásnak (ami minden továbbinak a feltétele
>> és a bázisa) ingyenesnek kell lennie. De a továbbtanulást, ami szakmát és
>> megélhetést ad, én szerszámként, munkaeszközként fogom fel, amit pénzért
>> veszek, hogy dolgozhassak vele. Ha a megélhetési tudást, vagy eszközt
>> ingyen (közpénzből) kapom, akkor a társadalom elkötelezettjévé válok, tehát
>> egy jó ideig tartozom neki, persze csak, ha a tanult szakterületen működöm
>> és ott helyt állok.
>>
>> bi
>>
>>
>> Pataki István wrote:
>>
>>> Mert nem egyszerűen szerszám. Ez förmver. Éppen úgy hozzá kell
>>> tartoznia az emberhez, mint a jól működő szervezet. Különben olyan,
>>> mintha tudnák a DNS-t adagolni, akkor minél többet fizet a szülő,
>>> annál flexibilisebb utódott készítenének neki a 3D-s bionyomtatóval.
>>> pi
>>>
>>>
>>> ----- Original Message -----
>>> From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>> Sent: Monday, October 12, 2015 11:42 AM
>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>
>>>
>>> Ebben nagyjából igazad van, de én továbbfejtem a szálat. Ha pl. egy
>>>> vállalkozó vesz egy új szerszámot, vagy gépet, miért nem jut hozzá
>>>> ingyen, hiszen az új eszközökkel termelékenyebb, hosszú távon - mint
>>>> írod - "minden tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi
>>>> állapotában is pozitív hatású".
>>>> A tudás is felfogható szerszámként, amivel jobban és többet
>>>> termelhet. Ez egyéni és közös érdek, ahogy a táplálkozás, a pihenés
>>>> és a szórakozás, vagy a jó szex. Akkor ezek miért nem lehetnének
>>>> ingyen elérhetők?:)
>>>>
>>>> bi
>>>>
>>>> Pataki István wrote:
>>>>
>>>>> Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul elég
>>>>> önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de amikor a
>>>>> közös zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt a nagyon is
>>>>> rövidtávú és szűklátókörű szemléletet, hogy már rövidtávon
>>>>> (lehetőleg azonnal) pénzt akar látni belőle a közösség, és ezt
>>>>> természetesen a finanszírozott tanulmányokhoz kapcsolódó
>>>>> munkavégzés során. Ez termeli
>>>>> ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_ racionalitás
>>>>> okán az éppen aktuális tervhivatal személyre szabottan, társadalmi
>>>>> helyzettel meghatározottan konkrétan kijelöli az életútját, hogy mit
>>>>> _kell_ éppen tanulnia. Az nem számít, hogy a tanulás is munka, és
>>>>> egy átlagember mindenképpen maga is áldozatokat hoz a tanulása
>>>>> érdekében, a "közösség" csak a zsebét nézegeti, (azért az idézőjel,
>>>>> mert valójában az aktuális kormány, ami többnyire csak nagy
>>>>> engedményekkel azonosítható a közösséggel,) azt a zsebét, amibe az
>>>>> igencsak önkényesen megszabott oktatási büdzsét rakta. Az nem
>>>>> számít, hogy egy tanult ember később újabb dolgokat is könnyebben
>>>>> tud megtanulni, és hogy a tanultság miatt bekövetkező életminőség
>>>>> javulás minden tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi
>>>>> állapotában is pozitív hatású. pi
>>>>>
>>>>>
>>>>> ----- Original Message -----
>>>>> From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>
>>>>>
>>>>> [...]
>>>>> Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a max.
>>>>> Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
>>>>>
>>>>> A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
>>>>>
>>>>> 2015. október 12. 1:01 Pataki István írta,
>>>>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
>>>>>
>>>>>> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak annyit
>>>>>> kell
>>>>>> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
>>>>>> biztosan
>>>>>> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet. Mert a
>>>>>> tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység elvégzéséhez szükséges
>>>>>> ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a szűk munkán kívüli ismeretek
>>>>>> tudják az életminőséget igazán javítani. És nincsen abban semmi
>>>>>> kivetni
>>>>>> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi
>>>>>> diplomával alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát végez.
>>>>>> Ne írjuk már elő egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon filozófiát
>>>>>> vagy művészettörténetet, csak azért mert anélkül is jól végzi a
>>>>>> munkáját! pi
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ----- Original Message ----- From: "uprogc ." <uprogc at gmail.com>
>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Szia,
>>>>>>
>>>>>> Igen, ez igy van.
>>>>>> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
>>>>>> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag, sot a
>>>>>> kozepiskola-mindenkinek is.
>>>>>>
>>>>>> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem minderrol.
>>>>>> Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara lehet fogni, az
>>>>>> mar
>>>>>> jo
>>>>>> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
>>>>>> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak
>>>>>> nincs szava,
>>>>>> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy lett)
>>>>>> es a
>>>>>> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze, tehetsege es
>>>>>> foleg
>>>>>> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami
>>>>>> belole. Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint
>>>>>> hogy mire van igeny.
>>>>>>
>>>>>> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ? Nem
>>>>>> eleg
>>>>>> ha
>>>>>> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
>>>>>> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az
>>>>>> osszes
>>>>>> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
>>>>>> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
>>>>>> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt
>>>>>> manager,
>>>>>> vagy
>>>>>> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot kifele ?
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>>>>>>
>>>>>> uprogc, you wrote:
>>>>>>
>>>>>>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
>>>>>>> u> Szulo mennyi penzt ?
>>>>>>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
>>>>>>>
>>>>>>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
>>>>>>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a kenyér.
>>>>>>> Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
>>>>>>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
>>>>>>> befektet
>>>>>>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni, lesz
>>>>>>> a
>>>>>>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
>>>>>>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a gyerekeiket,
>>>>>>> de az
>>>>>>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
>>>>>>> szakmában
>>>>>>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
>>>>>>>
>>>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>>>
>>>>>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list